Varen in de Biesbos

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Een dagje varen in de Biesbos leverde de volgende plaatjes op. Wat vinden jullie?

1

33122

2

33123

3

33124

4

33125

5

33126

peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 is een leuke foto, maar wel een beetje aan de donkere kant.
#2 je had beter de meeste ruimte in de kijkrichting van de zwaan kunnen houden. Als je er een panorama van maakt door hem net onder de zwaan en een stukje boven de rietkraag te croppen, wordt hij een stuk rustiger
#3 Mooie foto. verhouding lucht en water is hier goed met elkaar in balans.
#4 leuke overzichtfoto. Ik had nog wel iets van het water aan de onderkant weggecropt
#5 Wat je met deze foto wilt laten zien, ontgaat me een beetje. Zo interessant is die rietkraag toch niet?

Ik hoop dat je iets kunt met mijn opnmerkingen.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Zeker kan ik daar wat mee, ik spring zo gelijk even voor/achter de pc om wat verbeteringen door te voeren.
En dan vervang ik 5 gelijk even voor de foto die ik voor ogen had, foutje bedankt ofzoiets..
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

plaats je updates svp niet in het starttopic, maar in een berichtje hieronder. Dan kunnen andere lezers ook zien welke verbeteringen je hebt aangebracht.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Dat was mijn plan..

1

Foto iets lichter gemaakt.

33127

2

Meer water in de zwem/kijkrichting en een panorama-achtige plaat van gemaakt.

33128

4

Nog wat water aan de onderkant weggesneden

33129

5

En dit was de foto die eigenlijk als nummer 5 had moeten verschijnen, wat we nu geleerd hebben is alles te dubbelchecken.

33130

peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 mmm een beetje te licht nu denk ik
#2 Zelf had ik 'm aan de bovenzijde wat ruimer gehouden; iets boven de rietkraag
#4 zo had ik 'm in gedachte.
#5 een leuke foto. Je moet 'm alleen nog even recht zetten. De waterlijn kun je het best horizontaal laten lopen.

Maar belangrijkste van alles..... Wat vind je er zelf van? Ik (wij) kunnen iets vinden van jouw foto's. Maar uiteindelijk ben je zelf degene die het daar wel of niet mee eens moet zijn.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Met de zwaan ben ik wat enthousiast geweest, moet weer een stukje bij. Maar verder waren de foto's wel min of meer zo bedoeld. Nog wat moeite met het "juiste" croppen van de foto's vandaar gelijk mee aan de slag. Maar een foto als 3 en 4 ben ik erg tevreden over.
Vraag over 5, als ik die draai zodat het water horizontaal ligt heb ik het idee dat de bomen omvallen en de boot omhoog vaart, of ligt dat aan mij? Bomen staan aardig recht toch?
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Foto 5 staat ook niet vreselijk scheef. Het gaat maar om -1 graad. Bomen staan nooit perfect recht maar buigen vaak een beetje mee in de windrichting. Een waterlijn zoals deze hoort in mijn ogen gewoon horizontaal te lopen.
Als je de foto -1 graad draait staan de bomen nog steeds recht en vaart de boot niet meer van de helling af.
Kijk ook eens op mijn Flickr
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ok, ik ga straks nog eens draaien. Kijken of het mij aanstaat..
Begrijp dat de 280 andere viewers geen tips hebben trouwens.. :-)
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

corny121 schreefCOLONOk, ik ga straks nog eens draaien. Kijken of het mij aanstaat..
Begrijp dat de 280 andere viewers geen tips hebben trouwens.. :-)
Die zijn nog steeds aan het berekenen of het nu -1 of -2 graden scheef staat :)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar