N.a.v. opmerkingen foto's te donker

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Na aanleiding van opmerkingen dat de foto's te donker zouden zijn, heb ik er eentje opnieuw bewerkt.

Het betreft het dronken hertje dat schijnbaar te donker zou zijn. Misschien hebben jullie wel gelijk en moet ik mijn manier van bewerken nog eens nader bekijken.

De eerste foto is zoals ik hem eerst had bewerkt en de tweede heb ik met niveau's een stukje lichter gemaakt. Het is wennen omdat, naar mijn gevoel, iets van een grijs zweem over de foto komt te liggen. Net of ie te weinig contrast heeft.

Nu ik nog eens naar de eerste kijk is inderdaad wat te donker geworden. Bij nader inzien toch wel een goede stap geweest om lid te worden van dit forum.
Bedankt voor de opmerkingen.

Eerste bewerking:

33421

Tweede bewerking:

33547

Groet,

Frans(canon40d)
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Als ik van de tweede foto, het histogram bekijk zit er rechts en links nog ruimte.
Als je daar nog wat mee speelt (weg haalt), krijg je de grijs zweem ook aardig weg.
Ruud.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Ok, dan duik ik daar nog eens op. Bedankt voor de tip.

Ik weet nog niet hoe je dat precies bedoeld. Het histogram weet ik te vinden en kijk daar dan of ik jouw tip daarin toe kan passen.Het wordt dus wat meer aandacht aan fotobewerking geven. Er zit meer in een beeld dan je soms denkt. Ik ga gewoon nog eens aan de gang en laat middels een update in deze topic het volgende resultaat zien. Weer een leuke opsteker en duwtje richting een beter beeld.

Groet,
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar