Foto witte herder, onbewerkt en bewerkt.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Gister bij mijn ouders thuis wat foto's van onze herder gemaakt. Helaas viel het weer behoorlijk tegen.
De onderste foto vind ik wel mooi (ondankt rommelige achtergrond, en geen mooie stand van de hond)
Heb hem hierna bewerkt, en vraag me af wat jullie hiervan vinden en of jullie het zelf anders hadden gedaan.

1. onbewerkt
Afbeelding


2. Bewerkt
Afbeelding
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Kan ik trouwens via mijnalbum.nl de foto's hier groter krijgen?
wernerfotografie

Een mooi voorbeeld als het gaat om: een "slechte foto" wordt geen "goede" foto door bewerken.

Uiteraard is hij wat opgelicht en kijkt foto 2 beter als foto 1 maar de foto blijft niet mooi. De hond is heel raar gekaderd en de achtergrond is (zoals je zelf al aangeeft rommelig) Gewoon weer naar je ouders huis gaan, hond meenemen en zorgen voor een wat minder storrende achtergrond.
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Bedankt voor je reactie!
Ging mij ook meer om het bewerken van de foto. Had ik het beter kunnen doen, scherper kunnen krijgen en dergelijke..
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Neem de hond mee naar t bos! Daar kan je nu schitterende foto's maken; zeker als t zonnetje ook nog een beetje wil doorkomen!

Om foto's te uploaden zou je beter gebruik kunnen maken van bv flickr; mijnalbum comprimeert je foto's en dat gaat altijd ten koste van kwaliteit en scherpte!
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Haha, je zou het niet zeggen maar het is nogal een 'moeilijke' hond (agressie ed.) dagje bos is niet zo makkelijk met hem. Daarnaast wonen mijn ouders 40 km verderop. Gister was voor mij de enige optie. Heb ook wel foto's geprobeerd te maken tijdens het wandelen maar deze werden allemaal veel te donker.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

ebloksma schreefCOLONHaha, je zou het niet zeggen maar het is nogal een 'moeilijke' hond (agressie ed.) dagje bos is niet zo makkelijk met hem. Daarnaast wonen mijn ouders 40 km verderop. Gister was voor mij de enige optie. Heb ook wel foto's geprobeerd te maken tijdens het wandelen maar deze werden allemaal veel te donker.
Ik laat mijn Duitse herdershand eerst een dik half uur hard werken, dat hebben ze graag en zijn daarna toch iets rustiger.

Groeten,

Cris.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar