Struisvogel in schaduw en met tegenlicht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

'k Heb een paar varianten ontwikkeld. Geloof dat dit het best in de buurt komt van wat ik in gedachte had. Hij ligt al op het randje van de prullenbak, maar wil hier nog even checken hoe het op jullie overkomt.

46741

Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Op zich heeft de foto wel wat. De bokeh is mooi. Als je de kop van de struisvogel en de vogel op de grond nog wat meer oplicht, hoe ziet het er dan uit?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik ben niet overtuigd...
Heb zitten zoeken naar een crop van de struis, want het rim- licht heeft wel wat...
De gnoe op de achtergrond zit dan in de weg... Dus snap je aarzeling...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

Ik ben altijd eerlijk, dus nu ook. Het overkomt mij net als iedere fotograaf dat je tegen een foto zit aan te hikken.
Op het moment van afdrukken had je een beeld voor ogen, maar op het scherm komt dat er niet uit.
Dan ga je toch proberen of er wat van te maken valt, met croppen, doordukken, tegenhouden, etc.
Soms slaag je erin om er nog iets van te maken, maar vaak lukt het gewoon niet het beeld van het moment te bereiken.
In dat geval heb je geen andere mogelijkheid dan de prullenbak en dan moet je ook meteen rigoureus zijn.
Deze foto is te druk, is zit geen rustpunt in. Je schiet van het één naar het ander.
De gnoe was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Met wegpoetsen los je dat niet op.
De struisvogel wat oplichten, kan wel, maar dan blijft het toch die grijze massa voor die onrustige achtergrond.
Croppen gaat ook niet tot een mooiere compositie leiden in dit geval.
Kortom, deze is rijp voor de prullenbak en daar hoef je beslist niet over in te zitten, want je maakt genoeg mooie foto's voor een album of voor aan de wand.
Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

TS,
Wat betreft compo verre van sterk. Verder ervaar ik bokeh als niet zo fraai.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Jaap, zoals de foto nu is zeg ik: helaas, maar prullenbak :)
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

OK, dank voor jullie reacties!
Groeten, Jaap
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar