compositie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Marco Jellema
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2014 16:25

ik vond de liggende en staande bomen een mooie comp geven maar wat vinden jullie had het camera punt anders gemoeten of niet
46828
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind de huidige compositie wel mooi. De combinatie van staande en gevallen bomen komt mooi in beeld. Je kunt proberen wat diverse standpunten doen (laag bij de grond, of juist hoog) en dan kijken wat je het meest aanspreekt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Mooie foto en compositie zo.
Kleuren vind ik wat minder. Nogal geel. In de nabewerking valt hier best veel uit te halen.
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

compositie is idd wel mooi!

Door de rijen bomen achter elkaar heb je diepte gecreeerd.. ook door de gevallen boom! dus goed gezien!
weet niet of je al doet bewerken?
als je dit wel doet zou ik even de witbalans bijwerken.. is inderdaad nogal geel..
normaal zou ik wel een van de (...) kunnen zijn die klaagt over de scherpte.. toch kan ik 't bij deze foto niet zo vervelend vinden.. het past wel ofzo?

maar nu een vraag aan jou..
hoe is deze foto tot stand gekomen? hoezo deze standpunt en hoezo deze compositie? ;)
je moet natuurlijk zelf wel weten (uiteindlijk) waarom je bepaalde dingen doet.. als je dat nog niet weet en dit gewoon een "lucky" shot was is niet erg maar dan kunnen de mensen hier daar wel mee helpen! :D

succes!
gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind al die rommel op de grond erg rommelig en voor mijn smaak had je de camera wel wat hoger mogen richten. De kleur is een kwestie van smaak maar die is absoluut niet de mijne. :)
Marco Jellema
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2014 16:25

@De foto kwam tot stand toen ik in het bos liep en deze bomen zo zag liggen en ik vond het wel een mooi gezicht hoe de bomen een soort van tunnel vormden , thanks voor detips iedereen !
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Een goede zwart-wit omzetting zou het wel gaaf maken, denk ik....
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk als je door je knieën was gegaan, dat het mooie had kunnen worden. De rommel op de grond had dan een prominentere rol gekregen in een kleiner vlak. Door te zakken zie je de diepte op de korte afstand minder, maar komt het wel nadrukkelijker in de voorgrond. En je had meer hoogte in de foto kunnen brengen. Was denk ik het gat naar de diepte ook ten goede gekomen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Marco Jellema
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2014 16:25

thanks voor de comments iedereen ga er mee aan de slag :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar