Mijn eerste foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Binnenkort zal ik je een basis cursus Adobe Photoshop komen geven, als jij een lekkere maaltijd voor mij doet klaarmaken :P
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Spike schreefCOLONBinnenkort zal ik je een basis cursus Adobe Photoshop komen geven, als jij een lekkere maaltijd voor mij doet klaarmaken :P
Dan maak jij de foto's zeker of kom je om te proeven :lol:

Kan ik op zich ook wel gebruiken ja. Ff een middag ervoor gaan zitten en uitproberen.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Hoi!

Ik ben alweer aardig bezig geweest met uitzoeken hoe een foto bewerkings programma werkt. Deze keer ben ik aan de gang gegaan met grijswaarden
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
De kleuren versie vind je ook in dit topic, dan kunnen jullie vergelijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Volgens mij zijn deze foto's goed. Hoor geen commentaar :lol:

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

hoho... geduld is een schone zaak. J post staat er nog geen 24 uur. Dat je nix hoort kan namelijk ook betekenen dat men geen idee heeft hoe men jou tactisch moet brengen dat...

:wink:

ff serieus. Ikvind de z/w opzetting van de eerste een mooie opzet. z/w betekent niet dat je dezelfde foto krijgt, het wordt juist een hele andere foto. Bij kleur zijn het de kleuren die de compo bepalen terwijl bij z/w de lijnen en vormen belangrijker worden. Het door dit forum veel genoemde boekje "fotograferen onderweg" van Frank Muller (http://www.frankmullerfotografie.nl/introductie.htm, zeer aan te raden omdat het beknopt een heleboel goede tips geeft over technische zaken, werken met belichting, compo, etc.) heeft daarvan een aantala hele mooie voorbeelden. Hoe onblangrijke details in een kleuren foto door z/w omzetting juist het onderwerp kunnen worden. Belangrijk voor z/w is i.m.o. dat er een mooi lijnenspel moet zijn en voldoende contrast. Dat zit in #1 maar in #2 niet echt en over #3 twijfel ik. Ik weet niet precies hoe je de z/w omzetting hebt gedaan maar Maced heeft een hele goede tutorial erover geschreven waarmee je niet alleen omzet naar z/w maar ook heel goed het contrast kunt regelen... (zie http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=14675). Ik vind de drie z/w omzeting te weinig contrast hebben waardoor de platen wat vlak worden en hun pit gaan missen.

Verder is bij #2 het onderwerp onscherp (de haan) terwijl de ruimte eromheen wel scherp is. Als laatste zou ik bij #3 iets aan de horizon doen, alles staat scheef en ik begrijp wel dat je niet alles recht kunt zetten maar de bomen storen toch wel het meest. In PSP en PS kun je dit heel mooi doen, ook daarover is een tutorial geschreven (zie http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13674), hoewel PSP X en PSP CS2 er rechtstreekse tools voor hebben.

hoop dat je hier iets mee kunt....
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Dat boekje heb ik ook in mijn bezit. Aleenh nog weinig tijd gehaqd om er rustig voor te gaan zitten en te gaan lezen ( ben niet echt een lezer :roll: )

Ik zal zeker opletten bij volgende bewerkingen en bij het nemen van een foto.

Thx

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
canonline
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2005 14:08

Sorry dat dit even off topic is. :oops: Maar dit is weer een topic waar ik echt blij :D van wordt. Het is een plezier om dit te lezen omdat het leerzaam, positief en constructief is.

Met dank van Frank :!:
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

bouk schreefCOLON
fokkedeboer schreefCOLONIk heb je uitdaging aangenomen, en me uitgeleefd op foto 4. Maar niet teveel extreme dingen, alleen wat ik zelf zou doen om de foto wat op te peppen. Ik ging ervan uit, dat er een beetje dreigend sfeertje hing.

Shadows&Highlights; 36%, 33%, 30 pixels
Brightness -4, Contrast +10

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=32809[/img]
das mooi gedaan, maar als je bij het nemen van deze opname, even achter je omhoog had gekeken, had je een live cam zien hangen, die om de twee seconde vanuit hetzelde standpunt als deze opnamen maakt.
grt,bouk.
die live cam zit op de zendmast bij het loodswezen, zit ietsje verderop dus
greetings stephan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar