foto s blijdorp

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
daan de bouwer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005 00:00
CONTACTCOLON

hallo
ik ben sinds een paar maanden bezig met de handmatige instellingen van mijn canon eos 350 d zouden jullie eens naar de foto s van blijdorp op mijn site willen kijken de foto s zijn gemaakt met een sigma 70-300
[img]
http://www.daan.photosite.com/~photos/t ... 962656.jpg
meer foto s staan op www.daan.photosite.com hoor graag jullie commentaar bvd gr daan :D [/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Hallo Daan,

En allereerst hartelijk welkom op dit leuke en gezellige forum. Ik hoop dat je menig uurtje met ons door mag brengen, en zowel inspiratie en lering opdoen voor jezelf alsmede jouw foto's hier te vertonen ter beoordeling van de resultaten. :wink:

Voordat ik (en velen met mij) tot een beoordeling kunnen komen over de door jouw geplaatste foto-link, kan ik alleen maar zeggen dat de foto helaas te klein is om tot een juiste indruk te komen.

Je mag de foto's alhier plaatsen in een resolutie van (max.) 800 pixels breed of (max.) 800 pixels hoog.

Mijn eerste indrukken zijn in ieder geval goed.

Ook heb ik op jouw website gekeken in het hoofdstuk Blijdorp.

De derde foto (bloem) is erg overbelicht. Waarschijnlijk heb je de flitser gebruikt?

Overigens komen de overige foto's ook erg licht over. Maar ook op jouw website zijn de foto's eigenlijk te klein om tot een goede beoordeling te kunnen komen.

Wat betreft te lichte foto's....

Ik heb evenals jij de 350D. Toen ik hem pas had heb ik gemerkt dat ik mijn foto's bijna allemaal te licht vond. Ik schoot toen voornamelijk in de "P" en "Av" modus. Dat probleem heb ik opgelost door de EV compensatie standaard op EV-0.33 te zetten (1 klikje compenseren). Onder sommige omstandigheden is zelfs 2 of 3 klikjes echt nodig. Maar als je in de "M" modus schiet dan kun je natuurlijk de sluitertijd ook aanpassen om een betere belichting te verkrijgen. Het is maar een tip.

In ieder geval wens ik je heel veel plezier met jouw nieuwe aanwinst, en ik hoop nog vele foto's van je hier op het forum te mogen zien.

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik kan er ook niets over zeggen omdat de beelden te klein zijn...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar