Mijn eerste Reeën

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Vanochtend vroeg, schitterend weer, speciaal op zoek geweest naar groot wild in de omgeving van Lage Vuursche. Redelijk snel een redelijk aantal reeën gevonden. Nu ook ervaren dat je deze mooie beesten niet zomaar vast kan leggen. "Smaakt" wel naar meer.....

Oja, een beginners foutje, na 3 kwartier accu's leeg [censored]....vergeten op te laden.
Direct nieuwe, reserve accu's, besteld via het forum.
1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=64986[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=64988[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=64990[/img]

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=64991[/img]
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Best wel boffen dat ze te voorschijn kwamen.
Zijn deze foto's onbewerkt?
Hoe ver waren de dieren weg?
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Ik hoop dat ze inderdaad onbewerkt zijn...
Het ziet er om eerlijk te zeggen niet flateus uit:
- Ik zie een blauwe waas over de foto
- Ik zie niets scherp
- Ik zie een slechte compositie

Sorry om het te zeggen, maar ik vind het eigenlijk een registratie van de aanwezigheid van wilde dieren. Foto's die misschien wel met een compact camera, gsm of webcam gemaakt kunnen zijn.

Ik zie dat ze op 400mm gemaakt zijn... Dus neem ik even aan dat dat met de canon 100-400 is gedaan. Wat voor een filter heb je erop zitten? Want er komt veel minder kleur en contrast uit dan ik verwacht met een canon Lens.
Of heb je misschien je camera op Adobe RGB staan en de foto's niet omgezet naar sRGB?

Enige nabewerking is toch echt nodig bij digitale fotografie. Mocht je daar enige hulp bij nodig hebben, zet dan een fotootje in WIP en vraag mensen er eens iets mee te doen, zodat je weet wat ze gedaan hebben en je het zelf ook kan.
Ik wil je ook wel een keertje op weg helpen met basis fotobewerkingen in Photoshop Elements of CS(2).
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

hennie schreefCOLONBest wel boffen dat ze te voorschijn kwamen.
Zijn deze foto's onbewerkt?
Hoe ver waren de dieren weg?
s'Ochtends vroeg en tegen de avond, met een beetje geduld, kan je op bepaalde plekken, voldoende reeën zien. Het is echter wel de kunst om ze te benaderen. Dat valt niet mee.
Ik schat de afstand op zo'n 150 á 200 meter.
Foto's zijn inderdaad onbewerkt en gemaakt met een, voor mij, nieuwe 100-400mm lens.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

MarkGrob schreefCOLONIk hoop dat ze inderdaad onbewerkt zijn...
Het ziet er om eerlijk te zeggen niet flateus uit:
- Ik zie een blauwe waas over de foto
- Ik zie niets scherp
- Ik zie een slechte compositie

Sorry om het te zeggen, maar ik vind het eigenlijk een registratie van de aanwezigheid van wilde dieren. Foto's die misschien wel met een compact camera, gsm of webcam gemaakt kunnen zijn.

Ik zie dat ze op 400mm gemaakt zijn... Dus neem ik even aan dat dat met de canon 100-400 is gedaan. Wat voor een filter heb je erop zitten? Want er komt veel minder kleur en contrast uit dan ik verwacht met een canon Lens.
Of heb je misschien je camera op Adobe RGB staan en de foto's niet omgezet naar sRGB?

Enige nabewerking is toch echt nodig bij digitale fotografie. Mocht je daar enige hulp bij nodig hebben, zet dan een fotootje in WIP en vraag mensen er eens iets mee te doen, zodat je weet wat ze gedaan hebben en je het zelf ook kan.
Ik wil je ook wel een keertje op weg helpen met basis fotobewerkingen in Photoshop Elements of CS(2).
Een hoop vragen waar ik mijn voordeel uit probeer te halen.
Bedankt voor je "opbouwende" commentaar!
De scherpte en compositie, vooral dat laatste, zal zeker met ervaring te maken hebben. Deze 100-400mm lens heb ik net 2 dagen.
Ik heb een Canon Filter UV HAZE (L-39 Sharp Cut) voor de lens zitten. Zou deze enige nadelige invloed kunnen hebben?
Mijn camera staat wel op sRGB.

Ik zal twee exemplaren op WIP zetten om te kijken wat mede forum fotografen er mee kunnen. Van het zelf bewerken, en vooral kleuren bepalen heb ik nog niet te veel "kaas"gegeten.
Ik heb zelf Adobe Photoshop Elements 2.0 op mijn computer zitten maar ook Picasa 2, waar ik wel iets mee probeer te doen.
Daarnaast begin ik, bij voldoende deelname, bij een plaatselijke fotograaf binnenkort een cursus. Het zal dus wel op termijn goed komen :wink: .
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

:)

Ik zag net je topic in WIP... Hoe had je overigens je witbalans staan? Misschien AWB (Automatische witbalans) en is door de stand van de zon de automaat een beetje van slag geraakt.
Voor buiten zou ik gewoon de witbalans op bewolkt zetten, dat voldoet in de meeste gevallen wel. Ik herinner mij een olifanten foto van JostI, hier op het forum. Ook aardig blauw. Volgens mij lag dat ook aan de autowitbalans...

[edit]
Ik lees dat je Elements 2.0 hebt. Kijk eens naar de nieuwste, versie 5.0... Prijzen liggen tussen de 60 en 80 euro.
Een hele vooruitgang waar je de meeste standaard bewerkingen kan doen die ook met de duurder CS kan. Daarnaast zijn er tal van tutorials, cursussen, workshops over photoshop, wat zeker scheelt in het leerproces.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

MarkGrob schreefCOLON:)

Ik zag net je topic in WIP... Hoe had je overigens je witbalans staan? Misschien AWB (Automatische witbalans) en is door de stand van de zon de automaat een beetje van slag geraakt.
Voor buiten zou ik gewoon de witbalans op bewolkt zetten, dat voldoet in de meeste gevallen wel.

[edit]
Ik lees dat je Elements 2.0 hebt. Kijk eens naar de nieuwste, versie 5.0... Prijzen liggen tussen de 60 en 80 euro.
Ik had de witbalans op "daglicht" staan. Dit kan natuurlijk één van de oorzaken van het blauw. Ik zal de volgende keer "bewolkt" inschakelen.
De tip van adobe ga ik vanavond eens bekijken.

Zou de UV filter van Canon nog negatieve invloed kunnen hebben?
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Dr. Faustus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
WoonplaatsCOLON Amsterdam

C@sp@r schreefCOLON
Zou de UV filter van Canon nog negatieve invloed kunnen hebben?

Je sensor is lang niet zo gevoelig voor UV-a straling als analoog lichtgevoelig materiaal dus de negatieve invloed van je filter is te verwaarlozen.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Nou, dat weet ik nog niet....
Oke, UV stralingen niet echt een probleem, maar goedkope filters hebben wel degelijk invloed op de beeldkwaliteit....
Ik weet niet waar je Canon filters mee moet vergelijken, ik verwacht wel dat ze in de kwaliteitsklasse van Hoya/B&W horen... In dat geval zou het niet veel uit mogen maken.

Goedkope filters kunnen onscherpte, minder contrast en minder kleur geven...
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Dr. Faustus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ok, maar het gaat hier dus niet om een merkloos goedkoop filter.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar