blijdorp

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Mijn eerste pogingen met mijn nieuwe 100-400L lens..
Ochtendje in Blijdorp struinen is dan wel heel relaxing. :lol:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
groetjes,
Rob
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Veldje63

Leuke foto's waarbij mijn voorkeur uitgaat naar die van de Ibis & bijeneter. Ze zijn mooi van kleur en scherp.

De giraf heeft ook wel iets wat betreft de vulling van het beeld, ik meen hier en daar enkel wat overbelichte plekken te zien aan de rechterzijde van de foto.

Van de gorilla foto vind ik het jammer dat zijn ogen in de schaduw liggen.

Tja, met zo een lens kun je wel lekker dichtbij komen en alles van een afstandje bekijken.

Leuke serie met verschillende diersoorten in mooie poses.

Groet.
Gebruikers-avatar
kiomfoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 20:54
WoonplaatsCOLON Son en Breugel
CONTACTCOLON

Mooi Rob.

Rob
[size=75]Rob is de naam, Canon 5DM2 + grip, 50D + grip en 400D + grip, 24-105 L IS USM, 70-200 L 2,8 IS USM, 50 1.8, licht, en een zooitje kleinspul. Vakopleiding FVS in Boxtel. Geeft workshops aan beginnende fotografen in Eindhoven.[/size]
Gebruikers-avatar
Clemens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2008 18:21
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Foto 3 vind ik fantastisch.

Die giraf staat je aan te kijken met de gedachte "wat moet jij nou hier terwijl ik sta te eten...."

Zo te zien werkt je lens prima 8)
Wat je niet ziet kun je niet vastleggen
EOS 400D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Tamron AF 70-300 LD 1:4-5.6 Macro (1:2) | Ace Close-Up set | Samsonite backpack | mijn volgende lens wordt een macro ongeveer 100mm
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik ben het met Clemens eens. Foto 3 is mijn favoriet, ondanks misschien wat overbelichting. Maar zoals hij of zij je aankijkt...
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Heel mooie foto's.
Ik vind zelf ook foto 3 de mooiste :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik geloof gelijk dat dat heel relax geweest moet zijn. Wel vallen er een paar dingetjes op aan de foto's:
1] Fraaie compositie, maar misschien de saturatie iets teveel opgeschroefd? Sommige delen in het rood lijken bijna uitgebeten. Wanneer dat zo al is gekomen met het maken van de opname, hoge tonen prioriteit op de 40D bied hier zeker een uitkomst.
2] Fraaie kleurtjes hier, en lekker scherp ook nog. Wel vind ik hier de compositie minder spannend, meer rechts in beeld had meer mijn voorkeur gehad. Ook is er net een puntje van de staart af, probeer hem of meer af te snijden of er helemaal op te zetten.
3] Deze vind ik erg geinig, om die reden al geslaagd.
4] Hij staat er mooi op.
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Leuke serie!
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Mooie foto's.
Ik ben een paar weken geleden ( 7 jini) ook in Blijdorp geweest. Veel foto's gemaakt en er zitten wel een paar aardige tussen.
Bijvoorbeeld deze Rode Ibis foto's. Volgens mij zo'n beetje de meest gefotografeerde vogelsoort in Blijdorp ( vanwege de mooie felle kleuren :roll: )

Afbeelding

Afbeelding

@MGP, volgens mij is het best wel moeilijk om de ogen van een Gorilla goed zichtbaar te krijgen. Mijn "Bokito" foto's zijn precies hetzelfde. De ogen van zo'n beest vallen diep weg in de kassen en je kunt nu eenmaal niet van enkele centimeters afstand een foto maken. :roll:
(Kan wel, maar lijkt me niet verstandig :lol: )
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar