Onweer Gouda Eind Juni 2011

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

De main reason waarom ik deze topic open is.

1. Hoe krijg ik de reflectie van me raam weg? (Voor de volgende keer, mogelijk 6 juli, of door te bewerken)
2. Hoe moet je je camera instellen voor overdag (ik had de tips die ik had gehad opgevolgt, maar constant overbelichting, in de avond werkte t gelukkig wel)
3. Ik wil graag weten wat men vind van mijn eerste foto's. (Kan ik zien of ik uberhoud fotografie waardig ben, zelfverzekerheid daalt met de seconde).
4. Ook al heb ik geen geld, wil graag weten welke lens t beste is, of een regenhoes echt genoeg beschermd (regende behoorlijk)
5. Tot slot wil ik het gewoon delen en zien of mijn laatste topic nou echt door link werd verwijderd, of dat deze ook verwijderd word zonder dat ik de reden ooit zal weten.

Hierbij de foto's.

1.
Afbeelding
(Kan niet echt de EXIF data geven, heb gewoon in AUto - Landscape functie gefotografeert, dus zal sowieso niet boeiend zijn.

2.
Afbeelding
Model:Canon EOS 1000D
Shutter Speed:30/1 second
Aperture:F/5.6
Focal Length:51 mm
ISO Speed:100
Date Taken:Jun 28, 2011, 11:41:08 PM
Lens:EF-S18-55mm f/3.5-5.6
Sensor Size:22mm

3.
Afbeelding
Model:Canon EOS 1000D
Shutter Speed:30/1 second
Aperture:F/5.6
Focal Length:51 mm
ISO Speed:100
Date Taken:Jun 28, 2011, 11:43:40 PM
Lens:EF-S18-55mm f/3.5-5.6
Sensor Size:22mm

4.
Afbeelding
Model:Canon EOS 1000D
Shutter Speed:30/1 second
Aperture:F/5.6
Focal Length:51 mm
ISO Speed:100
Date Taken:Jun 28, 2011, 11:45:51 PM
Lens:EF-S18-55mm f/3.5-5.6
Sensor Size:22mm

5.
Afbeelding
Model:Canon EOS 1000D
Shutter Speed:15/1 second
Aperture:F/7.1
Focal Length:40 mm
ISO Speed:200
Date Taken:Jun 29, 2011, 1:13:45 AM
Lens:EF-S18-55mm f/3.5-5.6
Sensor Size:22mm
Iemand heeft geprobeerd deze laatste voor me te bewerken:) Is aardig gelukt, vergeleken met t origineel.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Als "me raam" betekend "mijn raam", dan zou je de reflextie het makkelijkste kunnen voorkomen door het raam open te zetten (soort van open raam intrappen), over het algemeen kun je je camera ver genoeg binnen houden zonder dat deze in de regen staat.
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

nieuwsgroepen schreefCOLONAls "me raam" betekend "mijn raam", dan zou je de reflextie het makkelijkste kunnen voorkomen door het raam open te zetten (soort van open raam intrappen), over het algemeen kun je je camera ver genoeg binnen houden zonder dat deze in de regen staat.
Deze tip heb ik veel gehad, maar niet echt mogelijk, want waar me raam zit, zit ook vlak naast een bureau waarop een pc en wat stekkerdozen en andere spullen staan, en aangezien ik laminaat heb is grote spullen verschuiven die zo zwaar zijn niet slimst xD (Anders hak t wel al gedaan:))

Danks voor de tip:) Excuses voor t slechte ABN
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

De kamer helemaal donker maken, scheelt ook al.
Wat ik gedaan heb:
Camera op M, sluiter op bulb, diafragma 6.3, objectief op oneindig.
Daarna voor het raam gaan staan, camera op de vensterbank gelegd, vlak voor het raam, en de sluiter open gezet (knop ingedrukt gehouden). Kwam er geen flits, na 20 tellen weer dicht, en de volgende poging. Kwam er wel een flits binnen die 20 seconden, na de flits de sluiter dicht (knop loslaten).
En zo heb ik toch wat leuke foto's gemaakt. :)
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar