Alyssa origineel en bewerkt

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
snarie

Beste Forumleden,

Ik heb deze foto van mijn nichtje gemaakt en bewerkt.
is het een verbetering of toch maar beter het origineel?


het origineel (1)

44024

Bewerkt (2)

44040

Laatst gewijzigd door 2 op snarie, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Wat vind je zelf..?

Maar voor mij graag de eerste. Op de 2e lijkt ze erg ziekjes...

Eventueel de eerste nog een tikkie lichter, de ogen wat oplichten en naar een 13/18 formaat bijsnijden door aan de bovenkant stukje kruin weg te halen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
snarie

Tja Frank...wat vind ik zelf? persoonlijk vind ik het origineel mooier

Maar was en beetje met de ontwikkelinstellingen in lightroom aan het rotzooien en was wel tevreden met dit resultaat (al weet ik bijna niet meer wat ik allemaal verschoven en gedaan heb)
ik was dus ff benieuwd wat jullie ervan zouden vinden (eigenlijk had ik achteraf het resultaat moeten laten zien zonder het origineel erbij denk ik)

wat vind je dat er niet goed is aan de bewerkte omdat je zegt dat ze een beetje ziekjes lijkt?

bij deze nog de foto iets aangepast (lichter en gecropt)

lichter en gecropt:

44028

Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De update is net weer tikkie te hard, maar beter.

De bewerkte versie.
Tsja, donker, kleurloos, aan de groene "Hulk" kant en erg witte oogjes in het donkere geheel.
En de bewerking voegt voor mij gewoon niets toe aan een gewoon al van zichzelf mooi portret.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
snarie

oke nu vraag ik me toch af of wij hetzelfde zien,

Als ik de foto upload naar mijn album zie ik idd een groenachtige bewerkte foto wat het origineel niet heeft, maar op het moment dat ik de foto in het topic zie dan zie ik hem weer zoals ik het bewerkt heb, dat is dus vreemd.

maar als ik het origineel bewerk in lightroom dan zie ik ook geen bijzonderheden in kleurverschil (iig geen groene kleur)
er lijkt dus wat verkeerd te gaan tijdens uploaden naar het album
voor de goede orde hier een linkje naar de foto op flickr : https://flic.kr/p/m7ckEB
zie je hier ook een groene zweem/kleur??
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dat is in ieder geval heel anders dan zoals ik hem hier in de topic zie...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
snarie

toch vreemd hoe dat dan kan frank, want ik zie namelijk geen verschil op mijn pc's, maar kijk ik op het forum via mijn telefoon dan zie ik ook wat jij ziet (een groene foto)??? erg vreemd allemaal
ik zal de foto eens opnieuw proberen te uploaden.
snarie

Ik denk dat ik er al achter ben wanneer de foto in de hulk veranderd, en dat is wanneer ik de originele grootte verklein om op het internet te posten
of ik dat nu doe via photoshop of bijv paint in beide gevallen wordt de foto dan groen.
ik weet alleen niet wat de oorzaak daarvan is, misschien dat iemand een ideetje heeft
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Knip je in de camera of Exporteer je de resultaten in kleurprofiel sRGB of Adobe RGB?

Voor internetgebruik is sRGB vereist.
Als je foto een Adobe rgb kleurprofiel heeft dan heeft internet daar vaak moeite mee.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het een erg mooi meisje en ik vind haar portret erg mooi uitgesneden. Alleen een beetje jammer dat zij mij net niet aankijkt. Ik vind de laatste geplaatste bewerking wel het mooist.
snarie

Frank64 schreefCOLONKnip je in de camera of Exporteer je de resultaten in kleurprofiel sRGB of Adobe RGB?

Voor internetgebruik is sRGB vereist.
Als je foto een Adobe rgb kleurprofiel heeft dan heeft internet daar vaak moeite mee.
In mijn camera staat de instelling op sRGB, maar in photoshop heb denk ik de instelling op RGB staan, maar zou niet weten hoe dit 123 te veranderen

voorbeeld:

44034

snarie

jonggolde schreefCOLONIk vind het een erg mooi meisje en ik vind haar portret erg mooi uitgesneden. Alleen een beetje jammer dat zij mij net niet aankijkt. Ik vind de laatste geplaatste bewerking wel het mooist.
dank je wel, het is ook geen studioshot, dit was gewoon op een verjaardag en was een beetje aan het spelen met de camera (dus min of meer een geluksshot)
de bewerking is alleen om mijzelf Photoshop/Lightroom een beetje eigen te maken, alleen merk ik dat je nog vlug een beetje overdone gaat dus vandaar de vraag hoe jullie dat zien.

edit:

als het goed is is het nu goed, ik doe nu via photoshop "save for web'' en dan krijg ik een kadertje te zien waarin ik kan kiezen voor sRGB of RGB en dan zie ik idd de foto groen worden als ik kies voor RGB, ik heb de groene foto nu vervangen voor de niet groene.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Voor mij ook het origineel wat beter over komt:

- Sproeten duidelijker en die horen er bij
- Minder bleek snoetje (wel wat, zal wellicht al een poosje aanwezig zijn op de verjaardag waardoor ze wat moe werd?)
- Lippen wat lichter, maakt haar minder "oud"
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Goed gekomen dus..
Weer een probleem opgelost.. Hihi
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar