Evi

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wenche
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2012 08:43

Lijkt dit ergens op? (behalve dan de dikke kont van de kat op de 2de foto ;)

Afbeelding
Vliegen by wencheweijn, on Flickr
Exposure 0.013 sec (1/80)
Aperture f/5.0
Focal Length 50 mm
ISO Speed 6400
Exposure Bias +1 EV

Afbeelding
Evi by wencheweijn, on Flickr
Exposure 0.01 sec (1/100)
Aperture f/5.0
Focal Length 57 mm
ISO Speed 6400
Exposure Bias +1 EV
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Een leuk onderwerp :)

Ik zie in de tweede wat onscherpte. Misschien doordat er ruisreductie in de camera aan staat en je op JPEG schiet (maar misschien ook bewegingsonscherpte bij 1/80 / 1/100)?

Je kwam ook wat licht te kort aan de ISO waardes te zien. Probeer in dat geval dichter bij het raam te staan met je onderwerp.
Arnoldtje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2013 16:48

Kinderen altijd leuk, de gezichtjes die ze trekken druipt de onschuld (meestal dan) vanaf.

Ik denk dat de hoge ISO waarde te veel korrel, ruis aan de foto toegevoegd heeft om het mooi scherp te krijgen. Zoals de andere al aangaf meer in het licht zodat je met minder ISO afkan.
Probeer maar een een foto te maken en dan met alle ISO instellingen steeds dezelfde foto.
Dan kan je goed inschatten wanneer er korrel optreed.

Foto 1 zou ik verder uitsnijden zodat de duimen niet meer in beeld zijn en misschien iets minder "rood" maken.
Foto 2 vind ik leuk de kattenkont :P stoort mijn niet zo heel erg (had ook foto of schilderij kunnen zijn als je het niet verraden had) maar een egale achtergrond maakt het wel rustiger
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar