Graag feedback op mijn eerste babyshoot

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Afgelopen week mijn eerste babyshoot gedaan.
Zou graag feedback willen op onderstaande foto's daar ik nog een beginner ben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Diana
Canon 400D
wernerfotografie

Hey Buurtgenootje :D !

Voor de eerste keer geslaagd een prima geslaagde poging. Wel heb ik een paar aandachtspunten maar dat is wel gebaseerd op mijn smaak. Als jij en de eventuele klant ze mooi vinden, wie ben ik dan om er wat van te zeggen.

- Ik vind over het algemeen wel de foto's wat te druk (less is more) Schiet is lekker naturel voordat je met sjaaltjes, hoofdbandjes enz gaat werken.
- vind de foto's te gesatureerd over komen op mijn beeldscherm
- foto 3 mist wat scherpte
- Foto 2 : Heb je daar een soort wazigheidssausje overheen gegooid ?
- Foto 1 wel heel hard contrast

Hoop dat je wat aan de tips hebt.

Groeten Werner
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Grappig dat er iemand hier uit de buurt reageert...Bovensmilde, eerder heel wat dagen daar doorgebracht dankzij mijn vader (hij is eeuwen trainer geweest bij BSVV)

Het is de baby van mijn zusje haar nichtje, dus heb ik zo even gedaan zonder betalingen of wat dan ook.

Ik kan me er wel in vinden wat je zegt, al heb ik nog geen idee wat gesatureerd betekend (zo maar even opzoeken via google).
Bij de derde bewoog ze net iets, maar vond hem nog wel goed bruikbaar.
De tweede, ik hou van dat dromerige bij baby's en de eerste was echt wat proberen...vond haar ogen zo mooi blauw, maar misschien is ie een beetje teveel van het goede...
Mama wilde graag foto's met bandjes en ikzelf vond het superschattig, zodoende...

Hier nog twee foto's uit die serie

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Mooie kijkers zeg!!

Voor een eerste keer niet verkeerd vind ik. Zijn wel wat puntjes wat me opvalt/stoort.
Het zwart in de bloem vraagt teveel aandacht en vind ik niet zo passen bij baby fotografie. Bij je update vind ik de bloem veel mooier.
De voetjes leuk idee maar zijn te onscherp om mooi over te komen. Mocht je deze bijv. op canvas(of iets dergelijk) zetten dan is dat niet mooi.
En word de onscherpte vergroot.
Bij je update vind ik de 1ste foto heel mooi. Rustig en romantisch. Ik zou nog wel even het donkere hoekje weg shoppen of croppen.
De 2de is dan weer wat rommelig door het gebruikte doek.

Overall mooi gedaan hoor en nr. 1 van update de favoriet.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Misschien handig om je foto's een nummer te geven :)

Ik vind de 1e foto van de 2 nieuwe de mooiste.
Wel inderdaad even iets doen aan het zwart links onder :)
Prachtige ogen, lekker scherp en natuurlijk.
Bij de eerdere foto's zijn de ogen veel te blauw naar mijn smaak.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Dank jullie....wellicht de eerste twee iets over the top gedaan door de blauwe oogjes dus...

Heb de eerste van de tweede serie iets gecropt...verder croppen vond ik zonde van de foto, maar wellicht ben ik af en toe nog te voorzichtig.
Het donkere gedeelte was van de doek waar ze in gewikkeld was.

Afbeelding

Wat de donkere bloem betreft, zal deze bloem voor een volgende babyshoot eens in een lichtere kleurstelling maken, want kreeg er verder leuke reacties op.

Vind sommige dingen nog wel lastig, zoals de foto die de moeder van zichzelf en de baby wilde...mama is nl licht getint en de baby zo blank als wat en dan krijg je automatisch kleurverschillen.
Vraag me af hoe professionele/meer ervaren fotografen dit vinden of hoe ze dit zouden hebben gedaan?

Afbeelding
Groetjes Diana
Canon 400D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar