Eerste keer straat fotografie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Raar.... meermalen het klokje rond met het schieten van plaatjes en toch zenuwachtig als je een nieuwe richting in slaat. Straat fotografie, ik vindt het heel gaaf om te zien. En ergens ging het kriebelen. Ik vreesde best negatieve reacties van mensen die zo maar op de foto worden gezet.... Maar dat viel mij reuze mee. Het meisje met de haring schoot zelfs in de lach...
Dus hup, moed bij elkaar rapen en gaan. Gewapend met de 50mm 1.8 op zoek naar de dingen die we dagelijks zien, maar er niet bij stilstaan.

Hieronder wat plaatjes die ik graag met jullie deel, en graag ook wat over hoor...
Veel plezier ermee:

Loempia's:
AfbeeldingLoempia by Maarten Otto, on Flickr

Ticketing (Bewust donker om storende/drukke stationsomgeving weg te nemen en de focus te leggen op wat er gebeurd)
AfbeeldingTicketing by Maarten Otto, on Flickr

PowNed!!! het PowNews.
AfbeeldingPowNed!!! by Maarten Otto, on Flickr

Haringmeisje....
AfbeeldingHaringmeisje by Maarten Otto, on Flickr

Kijk hier....
AfbeeldingLook here by Maarten Otto, on Flickr
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind straatfotografie ook leuk maar ik heb het zelf nooit aangedurfd. Ik vind de eerste twee foto's de mooiste. Die vind ik ook echt straatfotografie. Die andere drie minder al vind ik die foto van dat meisje met de haring ook wel leuk!
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Moedig van je om deze stap te nemen. Het heeft mooie resultaten opgeleverd, goed gedaan!
Mijn voorkeur gaat naar het zogenaamde haringmeisje. Deze vind ik het meest spontaan overkomen en de mooiste sfeer hebben.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Nummer 2 vind ik een mooie plaat met het tegenlicht en op nummer 5 heb je een mooi moment weten te vangen!

Ik ben wel benieuwd naar meer van dit soort platen. Dus... "Vooral doorgaan" ;)
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

FlashM schreefCOLON
Ik ben wel benieuwd naar meer van dit soort platen. Dus... "Vooral doorgaan" ;)
Vandaag weer twee platen gemaakt, dit keer tijdens een militaire beëdiging in het centrum van Almere.

Portret van een Militair
Afbeelding
Portret van een militair by Maarten Otto, on Flickr

Robert:
Afbeelding
Robert by Maarten Otto, on Flickr
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik vind je update de sterkste platen.
De blik van de militair vind ik sterk en de fotograaf in de rolstoel kan je ook zo je verhaal bij verzinnen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de updates beide erg goede foto's.
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Whaha wat gaaf, ik herken mezelf ;-) (Fotograaf in de rolstoel)
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De laatste plaat van de eerste serie (ff nummeren volgende keer, schrijft makkelijker), die doet me echt wat. Een plaat met een verhaaltje.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Wat een mooie serie! Goed gedaan hoor. De tweede springt er voor mij echt uit, daar blijf ik naar kijken, die spreekt mijn eigen fantasie weer aan en ik blijf erop terugkomen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

De tweede serie wordt gekenmerkt door een sterkere compositie.
Groet
Anno
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar