[verzameltopic] project model en dier

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ja, waar blijft die poes nou ?! 8)
Verder heeft Jeroen dit wel waterdicht beantwoord :D.
Zo nu en dan staat er iemand op om eens gek te doen hier, en dan krijg ik dat meestal wel mee. Deze van 0 december had ik gemist trouwens...

Edit: mensen en dieren heb ik gecombineerd vanwege het 'portret-gehalte' van beide takken van sport, om het maar even ingewikkeld te maken 8)
... Spiegel-Werk ...
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Ik heb mijn hond eens op de foto gezet. De hond moet op de foto enig alertheid/concentratie uitstralen. Achtergrond is sneeuw, met vlekken. Leid dit af?
Dit is niet mijn lenskeuze (420mm) voor portretten, maar het lukte niet anders om deze "druktemaker" eens geconcentreert vast te leggen.

Test 1

Steekwoorden: hond, potret, scherpgesteld tussen ogen en neus.

Exif: Eos 7d, F7,1, 1/400, ISO 200, 420mm

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156730[/img]
Eos 7d + 350d. canon 100mm F2.8 macro + Tamron 28-75 + canon 70-200 IS F4,0L + canon 300mm F4.0 IS L + canon 1.4 teleconverter + canon 24mm F2.8 + Tokina 12-24 + canon 50mm 1.8 II + sigma 50mm macro + canon 17-40L
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Alertheid en concentratie, maar ook parmantige nieuwsgierigheid en enig zelfvertrouwen is deze viervoeter niet vreemd! Mooi gevangen. Qua compositie vind ik de hond er mooi opstaan, maar denk dat een verticale foto mooier zou zijn. Nu voegt de ruimte links en rechts niet wat toe. En een ander puntje; ik zou proberen nog iets meer licht op het koppie te krijgen. Nu zijn de ogen en omgeving vrij donker, terwijl daar de ingang naar binnen zit. Maar al met al een geslaagde poging waar je als baasje trots op kunt zijn! Misschien kun je 't nog eens met meer licht proberen, en staand? ps. 420mm doet de achtergrond wel goed, vind ik ;)
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar