meisjes

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
justkim
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 22:22

ik wil meer gaan doen met fotografie,,,
dus wat doe je dan?
je neemt een paar meiden mee naar het park en gaat het een en ander uitproberen ...
met dit als resultaat,,,

reacties, tip's en opmerkingen zijn altijd welkom ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ziet er leuk uit hoor en lekker scherp ook maar je had ze niet in de Expositieruimte mogen zetten :)
Zou eigenlijk afgeschermd moeten zijn qua rechten????
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
wernerfotografie

sugarman schreefCOLONZiet er leuk uit hoor en lekker scherp ook maar je had ze niet in de Expositieruimte mogen zetten :)
Zou eigenlijk afgeschermd moeten zijn qua rechten????
Lekker scherp :roll: ? :D
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

echt scherp zijn ze niet allemaal , misschien ook vergeten te verscherpen na verkleinen? wat me ook opvalt is dat het een heleboel stijlen zoals zwart wit kleur, een flinke close-up etc. misschien moet je eerst eens een serie proberen te maken met een bepaalde stijl en een bepaald model. wel leuke modellen waar je vast wel een hele shoot mee kan doen.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Foto 1
Is op de ogen en het voorhoofd niet scherp, het kan zijn dat het meisje haar hoofd niet stil had en met een te trage sluitertijd of het niet goed scherpstellen op het juiste punt gaat het dan mis.

In het geval van een te trage sluitertijd kun je de iso eventueel wat verhogen tot maximaal 400 of je diafragma verlagen.

Foto 2
Voor mij persoonlijk qua belichting en compositie de beste foto uit de serie.

Foto 3
Hier vind ik de bloem in het haar teveel afleiden, ook het haar ordenen levert een beter plaatje op.

Foto 4
Is m.i. wel scherp maar zou wel een beetje helderder mogen zijn. Ik vind het wel een mooi plaatje.

Foto 5
De foto is niet geheel scherp en zeker op het haar niet, qua compositie vind ik het ook niet echt geweldig.

Voor de rest gewoon lekker blijven doorgaan met fotograferen, veel doen en oefenen zal uiteindelijk resulteren in betere resultaten.
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Ik mis ook wel de nodige scherpte eigenlijk, ik vind eigenlijk alleen de 4de foto mooi qua scherpte, uitsnede.
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Veel is al gezegd, de scherpte, belichting, etc
Waar ik mij het meest aan stoor naast het gebrek aan scherpte is de witbalans die bij elke kleuren de weg kwijt lijkt te zijn, waarschijnlijk omdat je hem op auto wb hebt staan. Gauw ervan af dus!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar