Wendy

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

Model + visagie: Wendy
Locatie: Uitgebrande bedrijfshal in de achterhoek
Idee: iets wat bij de uitgebrande bedrijfshal sfeer past :)
Shoot: eerste keer

19997

19996

20004

En na wat gedoe met photoshop..

Ik ben benieuwt wat jullie er van vinden, misschien nog wat tips?
Laatst gewijzigd door 1 op Robert_B, in totaal 17 keer gewijzigd.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Allereerst welkom op het forum!

#1 en #2 vind ik wel aardig. Ik had nog wat meer actiefoto's in deze serie verwacht. #1 en #2 lijken pas het begin van de slachtpartij die nog volgt... :D

Ik mis wel wat scherpte in de foto's. Aan je apparatuur (1DsII + 70-200) kan het niet liggen denk ik.

Waarom je #3 geplaatst hebt snap ik niet. Die vind ik veel te flets en te donker.
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

Hallo Pieter,

Dank je wel. ik kijk al wel een tijdje rond op het forum en dacht laat ik eens wat plaatsen.
bedankt voor het commentaar..

Ja, ben erg blij met met nieuwe (tweedehands body en lens) misschien wat overkill als je nog maar net begint, maar heb hiervoor altijd motorcross gedaan.. Een hele andere tak van fotografie kan ik zeggen :)

Die derde was inderdaad niet de bedoeling.. Ik ga eens even kijken hoe ik die kan vervangen voor de foto die wel de bedoeling was.. Het uiteindelijke eind resultaat..
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ziet er stoer uit en het had er nog stoerder uit kunnen zien met wat andere stoerdere schoenen.
Wat ik mij dan ook afvraag is of je het daar van te voren over hebt gehad als je met zaag en al zoiets gaat doen.
De volgende keer zou ik ook echte rook gebruiken achter het model.
Verder ziet het er wel grappig uit.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

:) de schoenen hadden ook kisten kunnen zijn ja.. Toch vond ik dit ook wel grappig.. beetje het idee van: even na een feestje en daarna zagen we nog even wat gasten doormidden :)

Echte rook was gaaf geweest ja.. helaas had ik dat niet voorhanden..

Of er ooit een vervolg gaat komen weet ik niet. Dit was in een uurtje geschoten en erg leuk, maar heb alweer nieuwe ideeen..
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ongetwijfeld dat dit erg leuk is geweest en goed dat je ideeen genoeg hebt.
Jou idee zie ik er niet zo in maar wat maakt het ook uit. We zijn van de straat :)

Op naar de volgende ronde.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

we zijn van de straat :D inderdaad..
Het houd je bezig he..

het is zowieso zo dat ik morgen de beste foto ga schieten..
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dat zeg ik ook iedere dag :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

Ik had trouwens ook een reactie verwacht als: Zorg dat je de volgende keer op gelijke hoogte staat als de gene die je fotografeert, maar dit wordt niet als storend gezien? :)
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Nee hoor zeker niet storend, in tegendeel zelfs.
Als ik iemand tegen kom die er zo bij staat met die zaag dan kijk ik daar graag tegen op. :)

Kijk maar eens naar foto's van dictators, daar kijk je tegen op als kijker en zo ook hier.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

haha :D okee dan.. Dank je.

Maar geloof me, haar blik is veeeeel dodelijker dan die zaag, als je het verkloot hebt.. ;)
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Je bent hier niet uitgegaan van een low-key belichting, te zien aan de twee redelijk felle en gerichte spots van voren. Een 3 punts belichting is waarschijnlijk onbewust een beetje de keuze geworden .. maar persoonlijk mis ik dan je rim-light!? kijk eens naar dit plaatje: (http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LI0iig&t=1" onclick="window.open(this.href);return false;)
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

Het was inderdaad niet de bedoeling om een low-key foto te maken. En ja, de twee flitsers van voren stonden ongeveer zo hard als ze konden, want de ruimte zelf was zo donker dat ik met iso 100 en 2.8 niet veel verder kwam dan 1/10 kwa sluitertijd.

Omdat ik niets anders heb dan een 2 losse camera flitsers (1 in kleine softbox en 1 in paraplu) was er geen mogelijkheid voor een rim licht of background licht. Met een rim licht wat vooral het haar wel wat mooier geworden.

Heel erg bedankt voor de tip in elk geval. :) Ik ga proberen de volgende keer eens te wisselen en 1 van de flitsers van achteren laten flitsen en dan zet ik de main lamp gewoon iets rechter op het model om te zorgen dat de schaduw niet de helft van het gezicht laat wegvallen..
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Klinkt als een puik plan! Misschien kan je een bouwlamp gebruiken die je VER weg zet en indirect laat schijnen. Niet voor je rim natuurlijk maar misschien wel tof als background light (al heb je hier niet veel background ;)).

1/10 sluitertijd?! Knap stilgestaan mevrouw wendy of viel dat wel mee?

groet
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
Robert_B
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011 09:21

Ja.. misschien eens proberen.. ik ga binnenkort nog een keer terug na die lokatie.. Probleem is dat er geen stroom is.. dus een zware bouwlamp gaat niet lukken.. Maar misschien nog wat dingen mee nemen op accu en batterijen.

1/10 hield ik daar ongeveer over als ik geen flits gebruikte. met flits was het wel goed te doen..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar