WK Baanwielrennen, Apeldoorn

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,
Met het wk-baanwielrennen zo'n beetje in de achtertuin hier als liefhebber ook een dagje naar toe getrokken. 't Aat er bomvol, de sfeer was geweldig, ik zat vooraan en het ging hard... snoeihard!

Helaas had mijn camera (eos 450D met een 15-85 lens) het een beetje lastig met de lichtomstandigheden. Ik stond voor mijn gevoel net op een te hoge iso in een te lage sluitertijd te fotograferen en dan waren de foto's nog te donker. Maar goed, je moet er altijd het best van proberen te maken, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

1 ) Ellen van Dijk tijdens de achtervolging. Ze werd 5e waarna ze huilend bij haar moeder op de tribune aanschoof

15459

2 ) Tim Veldt presteerde dramatisch tijdens de puntenkoers van het omnium

15460

3 ) De later sprint wereldkampioen Bauge: een en al spier

15461

4 ) Kat en muis tijdens de sprint

15462

5 ) Sir Chris Hoy berijdt zijn stalen ros

15463

6 ) Will Hoy kill Kenny?

15464

7 ) Peter Schep in het peloton tijdens de puntenkoers

15465

8 ) De puntenkoers

15466

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuke afwisselende serie. #7 is mijn favoriet, jammer van de official rechts maar daar kan je niks aan doen natuurlijk. De ruis vind ik nog wel meevallen. Ik denk dat je de juiste balans hebt gevonden tussen ISO en sluitertijd.
Ik ben volgend weekend zelf bij de Ronde van Vlaanderen en hoop daar ook een aantal foto's te maken.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Ik sluit me aan bij mijn voorganger, foto 7 is het best!

Misschien kun je de man nog wegwerken?
Gebruikers-avatar
Fotobos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2005 09:02
CONTACTCOLON

Heel goed gezien allemaal. Nummer 7 is echt super!! Vind het mooi dat je het onderwerp vaak aan de zijkant van een foto hebt staan. Je oog wordt dan automatisch naar de "achterkant" van de foto getrokken.
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Ik zal eens kijken of ik hem weg kan soepen. Bij foto 8 stond ie namelijk ook :p (ben niet zo'n soepheld, kijk maar naar de helm van de renner rechts boven).
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Leuke serie maar op elke plaat mis je scherpte.
Erg rommelig gefotografeerd met veel ruis... Dat is is erg jammer.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Zeven is zeker mooi! ZZes heeft mijn voorkeur omdat het het beeld is dat je zelf ook hebt als je op de baan fietst. Het geeft ook mooi het kat en muisspel van de sprint weer!
Wat de ruis betreft. Ik denk dat je het niet beter had kunnen doen met de spullen die je hebt!

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Drwizz schreefCOLONLeuke serie maar op elke plaat mis je scherpte.
Erg rommelig gefotografeerd met veel ruis... Dat is is erg jammer.
Ben ik mee eens, maar heb je toevallig tips hoe ik het, onder deze omstandigheden met dit materiaal beter/anders had kunnen doen??
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Jammer dat je geen panning gebruikt hebt, de ruis ontkom je niet aan met deze lens.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Dennisdw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2010 15:15
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik heb dit ook eens geprobeerd op de baan van Alkmaar. Dacht na veel autosport gefotografeerd te hebben dit een eitje was, maar dat viel smerig tegen!!! Binnen, met kunstlicht en die snelheden terwijl je dicht op de baan staat is erg lastig. Ik vind daarom ook dat je behoorlijk goed geslaagd bent. Nummer 7 is verreweg de beste uit de serie. Ik had de man rechts nog weggehaald persoonlijk, maar het is zo ook een heel mooi plaatje!!!
Canon EOS 50D + grip | Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM | Canon EF-S 18-135 3.5-5.6 IS | Manfrotto 679B | http://www.fotoshowcase.nl | http://www.clubdenzel.nl | Facebook: http://www.facebook.com/fotoshowcase.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar