Nieuwe generatie triggers: Cactus V5 en de Yongnuo 603

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tjado
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 20:14

AfbeeldingAfbeelding
De Cactus V5 en de Yongnuo RF-603 zijn de twee recentste modellen wireless triggers, en ik twijfel ook tussen die twee. Hieronder een overzichtje van de belangrijkste punten uit verschillende reviews:

+ Het zijn allebei transceivers (dus het maakt niet uit welke van de twee je op je cam zet en welke aan de flitser)
+ Allebei goed bereik - meer dan 100m getest.
+ Ze draaien allebei op simpele AAA batterijen (ipv dure CR2 batterijen in de oudere modellen)
- Ze zijn allebei NIET compatible met vorige versies, dus je kan niet met je Cactus V5 oude V4 receivers gebruiken, en je kan oude RF-602s niet triggeren met de RF-603 (tenzij je ze op elkaar zet).

Cactus V5 - US$ 60,- voor een set van 2
+ Niet camera specifiek, dus te gebruiken op Canon én Nikon
+ Compatible met hoge voltage flitsers door Safe-sync (vooral oudere modellen)
+ Makkelijker kanalen kiezen
- Iets duurder

Yongnuo RF-603 - ong. US$ 40,- voor een set van 2
+ Goedkoopste optie
+ TTL beschikbaar voor de flitser op de camera
- Geen hotshoe lock, dus kan onstabiel zijn als je er nog een flitser bovenop zet op je camera.
- Geen schoefdraad onderop voor een statief, moet dus via de hotshoe op een statief bevestigd worden.

Ik neig na het lezen/zien van de reviews naar de Cactus V5s. Heeft er iemand hier al ervaring met deze twee modellen?
Canon EOS 50D
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

effe meelezen :)
Gebruikers-avatar
Tjado
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 20:14

Haha ;) ik kan eigenlijk echt niet wachten om een van de twee te bestellen, en welke ik ook bestel - ik heb er toch wel plezier van. Volgensmij moet ik gewoon stoppen met naar de nummertjes turen en gewoon de knoop doorhakken ;)
Canon EOS 50D
Gebruikers-avatar
Tjado
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 20:14

Heb de knoop doorgehakt, en ben voor de Yongnuo RF-603 gegaan. Ik zal mijn bevindingen hier posten!
Canon EOS 50D
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

Hoe is je er ervaring op dit moment want ik neig zelf op het moment naar de Cactus V5.
hoor graag van je
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar