Draadloos flitsen met de 430 EX II op een EOS50D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hoi allemaal.

ik ben in het bezit van een 50D en een tijd geleden heb ik een flitser aangeschaft, de 430 EX II. Nu moet deze ook draadloos bestuur kunnen worden, maar dan heb ik een apparaatje nodig natuurlijk (of een andere flitser die ook als master kan dienen, maar dat is (nog) niet nodig en te duur).

Via de zoekfunctie kwam ik al op: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... pleet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad is wat ik zoek? Of heeft iemand een ander voorstel (nog goedkoper mag altijd :-)). Heb helaas niet zoveel verstand van draadloze dingen, maar ik wil bijvoorbeeld de flitser op 2 a 3 meter afstand zetten en dan vanaf de zijkant inflitsen. Ik denk bijvoorbeeld aan het fotograferen van (komen ze weer) vallende druppels in water. Ik flits nu van voren, maar ik denk dat van opzij beter werkt.

Als iemand mij van enige info kan voorzien, dan zou ik dat heel fijn vinden!

Alvast bedankt!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Jep, dat zal prima lukken. Ik schiet zelf met rf-602's en die doen het ook prima. Zijn ook wat goedkoper als je ze via ebay uit Hongkong koopt, maar dan moet je wel langer wachten.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Of via een van de huisleveranciers: http://www.aq4u.nl/catalog/" onclick="window.open(this.href);return false;
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

In de 50D zit toch een ingebouwde flitser?
Die kun je gebruiken om de 430 te triggeren.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Xammy, helaas, gaat niet werken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

bobvanduin schreefCOLONXammy, helaas, gaat niet werken.
En waarom werkt dat niet?
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

xammy schreefCOLON
bobvanduin schreefCOLONXammy, helaas, gaat niet werken.
En waarom werkt dat niet?
Omdat de 430ex II geen optische slave heeft. Canon gebruikt IR om de flitsers als slave te triggeren en je interne flitser stuurt geen IR signaal. Omdat te doen heb je een ST-E2 nodig of (duurder) een 580EX-II.

Je kan overigens wel optische slaves kopen (en dan gaat je idee dus wel werken) maar ik lees dat er veel optische slaves zijn die problemen hebben met Canon flitsers. Waarschijnlijk zijn de ebay triggers dan goedkoper.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Duidelijk, bedankt voor je antwoord.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

EOSrookie, bedankt voor het antwoorden ;)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb een hahnel ontspanner om mijn flitser aan te sturen en dat werkt perfect, was €50,- kwijt.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Ik heb de cactus V4 set en bevalt mij prima. Is erg gemakkelijk in gebruik en tot nu toe werkte het altijd.

Robert
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik heb ondertussen de V5, binnen met de V4 nooit problemen gehad, buiten daarentegen wel.
Met de V5 nog maar 1 maal buiten geweest en nog geen misser gehad :o
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar