scanapparatuur op vliegvelden

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Zomaar even een vraagje van een natuurkunde-nono tussendoor.
Weet iemand of de scanapparatuur op vliegvelden op enigerlei wijze schade aan digitale camera's of accessoires kan toebrengen? Ik weet het, miljoenen mensen lopen dagelijks door die poortjes en even zovele tassen met inhoud bewegen over die lopende bandjes. Maar kunnen je camera, geheugenkaartjes en mobiele harddisks gegarandeerd altijd tegen die straling? Wordt er alleen gebruik gemaakt van röntgen of ook van magnetische velden? Pfff, de vragen waar een mens zich al niet mee kan bezighouden... :wink:
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Voor zover ik weet kunnen de "gewone" poortjes geen kwaad.... MAAR in de VS hebben ze voor de ruimbagage een ander soort scanner wat WEL kwaad kan doen op de analoge rolletjes (helaas uit ervaring... :evil: :x ).... Hoop dat ik heb geholpen....
Gr.

Marten
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Dat verhaal van analoge rolletjes heb ik inderdaad ook gehoord...
Maar DSLR / CF moeten er wel tegenkunnen!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Dacht dat ook ja! EN mn camera (Olympus C300) doet t nog steeds... kan dus geen kwaad...
Gr.

Marten
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar