Bevrijdingsfestival Amsterdam 2011

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik had verwacht dat velen al bevrijdingsdag topics hadden geopend. Iedereen kon natuurlijk vrij fotograferen.
Hierbij, ik was in Amsterdam en heb weer wat artiesten vast gelegd.

Bewust alleen even de concert foto's gekozen en niet de dingen die erom heen gebeurde.

#1 Waylon
Afbeelding

#2 Nicole Bus
Afbeelding

#3 Berget Lewis
Afbeelding

#4 Dillon Lewis
Afbeelding

#5 Jack Parow
Afbeelding

#6 Dazzled Kid
Afbeelding

#7 Houses
Afbeelding

:mrgreen:
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Mooie serie, hoor! Begint bij mij ook wel weer te jeuken, alleen is hier op muzikaal vlak echt weinig te beleven. ;)

#1: Hele mooie, scherpe plaat! Ik zou hem denk ik nog iets mooier vinden als je die trus + rood lichtje in photoshop ook zwart zou maken. Maar van de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je dit teveel manipulatie vindt.

#2: Heel cool! Die reflectie van het publiek in zijn zonnebril maakt de foto echt af.

#3: Eigenlijk dezelfde opmerking als bij #1...mooie foto, maar het metaal links leidt mij persoonlijk een heel klein beetje af. :)

#4: Voor mij de minste van de serie, maar nog steeds een leuk foto, omdat die met zijn hoofd zo mooi boven de drumkit uitsteekt.

#5: Mooi zijaanzicht.

#6: Mooie lichtval, al had ik het misschien iets mooier gevonden als de rode lamp achter hem zou zijn "verdwenen". Dan had je denk ik nog wel de mooie rode gloed gehad, maar niet de felle lichtbron zelf. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel bewegingsvrijheid je had.

#7: Wederom een prima foto. Ik vraag me wel af waarom je hier voor zwart-wit hebt gekozen? De achtergrond anders te druk ofzo?
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

#1: Hoewel ik zelf niet zo'n voorstander ben van foto's van onderuit genomen en foto's van muzikanten met ver opengesperde mond (categorie: 'huigfoto's) moet ik toegeven dat ondanks 't feit dat de foto aan beide eerdergenoemde criteria voldoet hij toch wel erg lekker kijkt. Waarschijnlijk omdat je niet te ver ingezoomd hebt en de compositie een wezenlijk aandeel bijdraagt i.p.v. de expressie alleen.

#2: Een foto waar ik wat meer moeite mee heb: ik vind 'm te sterk ingezoomd voor een concertfoto (ik zie wel een microfoon maar mis toch duidelijk een stuk context), en juist niet sterk genoeg ingezoomd om de focus naar de weerspiegeling in de bril te trekken.

#3: Geen extremen v.w.b. expressie / licht enz, maar gewoon een nette plaat.

#4: Ik kan foto's waar zo met scherpte / onschepte wordt gespeeld normaal gesproken erg waarderen. Minpuntje van deze poging vind ik 't overbelichte drumstel: i.p.v. een mooie onscherpe inleiding naar het gezicht te vormen eist deze nu alle aandacht voor zich op.

#5: Tja, met zo'n pet op iemands hoofd ben je automatisch veroordeeld tot het landscape formaat he... Leuk plaatje, de zanger mooi in een bundeltje licht gevangen, herkenbaar stukje van een podium op de achtergrond. Had misschien iets ruimer gekaderd mogen zijn, maar dit valt in de categorie 'persoonlijke smaak'.

#6:Het harde contrast, uitgebeten wit en rode spotje verzieken de afwerking van een foto die qua timing, compositie en lichtshow erg sterk had kunnen zijn.

#7: Hmzzz, dit valt voor mij nou meer in de categorie 'huigfoto' dan 'expressie'. Sorry, maar dit doet me nou helemaal niks.

Slechts mijn persoonlijke mening, geen feiten...

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

En meningen worden gewaardeerd, dank! :)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

lekker buiten, harde contrasten, prima onder controle. maar ook leukigheidjes.
#1,2, en 3 vind ik prima
#4 vind ik wat minder, de aandachtstrekker is de bril, maar het rek en de ruimte eromheen nemen m.i. veel van de aandacht weg.
#5 grappig, jammer dat pet een beetje wegvalt in de achtergrond
#6 en #7 weer prima. Gaaf met het licht gespeeld, misschien bovenste stukje ijzerwerk even wegpoetsen?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar