Geotagging in Lightroom 3

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Heeft iemand ervaring met Geotagging in Lightroom? Ik ben binnenkort jarig en wil denk ik een i-got U GT-600 vragen. Alleen als het niet mogelijk is om ermee te werken of Lightroom gooit al de gegevens weg dan heb ik er niet veel aan.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Daar is een handige plugin voor.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Die plugin gebruik ik ook... een aanrader!
Ook voor de gevallen wanneer je je gps-tacker niet bij je had en incidenteel toch nog wat foto's wilt taggen trouwens!
Gebruikers-avatar
HRC Jake
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:55
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Ik maak al een aantal jaren gebruik van de Gisteq Photo Trackr , hierbij kun je coordinaten aan Jpeg of aan de Raw bestanden koppelen. Het koppelen van deze info gebeurt buiten Lightroom om. Achteraf gegevens toevoegen aan Raw bestanden doe ik met het freeware programma Geosetter
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

En mocht je een Mac hebben, dan is er nog het programma myTracks.
myTracks is the swiss-army knife for organizing your GPS tracks. They can be loaded from a broad range of devices and organized in a library comfortably. Once imported you can drag & drop photo files, either JPG or RAW, to myTracks and they will be assigned to the GPS tracks automatically (Geotagging). myTracks works perfectly with iPhoto ’09 and ’11, Aperture, Lightroom and any other photo organizing software.
Gebruikers-avatar
NielsH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010 18:13
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONDie plugin gebruik ik ook... een aanrader!
Ook voor de gevallen wanneer je je gps-tacker niet bij je had en incidenteel toch nog wat foto's wilt taggen trouwens!
+1

Ik werk uitsluitend met RAW files wat door de Gisteq software niet standaard wordt ondersteund. Die software gebruik ik uitsluitend om de tracker uit te lezen en de data naar een GPX file te exporteren. Het taggen op basis van de GPX doe ik vervolgens in LR3 met de genoemde plugin.

Uiteraard worden de RAW files niet aangepast, maar zodra je exporteert naar JPG kan het netjes in de file worden gestopt. De geo data is in LR3 wel beschikbaar om in te zien en te mappen op bijvoorbeeld Google Earth.
Canon EOS 7D | Canon glas en Speedlite | Tamrac Adventure 9 | ND-filters
http://www.heinis.eu
Daffiedolf

Ik heb de IgotU e200.
Daar zit software bij om je foto's te geotaggen. Dat betekent dat de JPG-versie van je foto de geo-gegevens in de metagegevens krijgt. Let op: niet de RAW-versie. Dat schijnt wel te kunnen via andere software en wordt dan afzonderlijk opgeslagen.
Ik ga experimenteren met foto's opslaan als DNG in Lightroom en ben nieuwsgierig of de geo-gegevens daarbij worden gevoegd. Ik verwacht dat het lukt.
Ben zeer tevreden met mijn IgotUe200.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar