Nieuw lcd-scherm 400D?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
AlindaKooyman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 14:19

2 jaar geleden inmiddels is het lcd- scherm van mijn 400D kapot gegaan doordat hij in de verdrukking had gezetten tussen de vakantiebagage, (is een vriend op gaan liggen in de auto :x ). Er zit over het scherm een barst met zo ongeveer alle kleuren van de regenboog. Je kan er prima foto's mee maken, maar dus niet meer de instellingen wijzigen.

Nu heb ik vorig jaar een 550D gekocht, dus die 400D wil ik eigenlijk verkopen. Alleen twijfel ik of ik hem moet verkopen met het kapotte scherm of dat ik toch de moeite moet doen om hem te laten maken.

Zelf gebruik ik hem niet meer, dus ik vind het zonde om hem maar te laten liggen. Ik heb nog niet bijzonder veel foto's ermee gemaakt. Hij is verder ook nog perfect, ben er altijd zuinig op geweest.

Heeft iemand enig idee wat het kost om het scherm te laten vervangen? En wat is zo'n body waard als het scherm nog gerepareerd moet worden?
Canon EOS 400D | EOS 550D | Canon 18-55mm kitlens | Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 | En een hele lange wishlist!
Anoniem 3

Had ik het twee jaar geleden toch opgegeven aan de WA-verzekering van je vriend..

Ik ben bang dat het laten vervangen van het scherm niet opweegt tegen de prijs die je voor de camera krijgt.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik denk dat de reparatie van het scherm duurder is/wordt dan dat de camera nog waard is.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
AlindaKooyman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 14:19

Hebben we het toen nog over gehad. Maar hij wilde het niet op zijn WA, omdat hij meende dat het niet zijn schuld was... tsja!

Net als dat diezelfde vakantie iemand op mijn laptop is gaan staan, scherm kapot... hoeveel pech kan een mens hebben?
Canon EOS 400D | EOS 550D | Canon 18-55mm kitlens | Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 | En een hele lange wishlist!
Anoniem 3

Ik mag het niet zeggen, dus ik doe het niet.
?njiz snem nee nak feitaerc eoH.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Voor de handige jongen kan dit misschien wat zijn:

http://www.algogo.com/store/products/LC ... epair.html" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Het scherm is 40 Euro.. nu nog iemand vinden die de uitdaging aan wil gaan om hem te vervangen.

http://www.mytrendyphone.nl/shop/canon- ... 7539p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AlindaKooyman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 14:19

Oké, die had ik nog niet gevonden. Moeite waard om het te proberen denk ik. Op dat instructiefilmpje bij die nederlandse site lijkt het niet al te moeilijk. Thanks mensen!
Canon EOS 400D | EOS 550D | Canon 18-55mm kitlens | Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 | En een hele lange wishlist!
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Hier staat een specifiek filmpje van de 400D

http://www.youtube.com/watch?v=dsvZe7lmfhM" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
Skraph
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2008 15:30
CONTACTCOLON

Een paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Camera laten vallen, alles heel behalve het schermpje.

Laten repareren via Rofa zou iets van 150 tot 250 euro kosten. Uiteindelijk voor een paar tientjes zelf een schermpje aangeschaft en een handige vriend het laten reparenen a.d.h.v. een YouTube filmpje. Werkt perfect! Let alleen op dat er geen stof in je systeem (en vooral achter het lcd schermpje) komt.

De camera doet bij mij nu nog dienst als back-up/vakantie-camera.
'To the complaint, 'There are no people in these photographs,' I respond, 'There are always two people: the photographer and the viewer.' – Ansel Adams

Portfolio: http://www.LeslieGoedhart.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar