Maudy

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi allemaal ,

Hier een foto van Maudy .

alle opbouwende kritiek is van harte welkom !

alvast bedankt.

16820

Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

weinig kritiek, gewoon nette foto !
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Mooi hoor...
Mooie zachte schaduw en leuke pose.
Het opwaaiende haar maakt de foto helemaal af.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Wat belichting betreft ziet het er netjes uit.
De catchlight in de pupillen wordt vaak niet gewaardeerd, maar heb er zelf ook moeite mee dat altijd te voorkomen.
En mij stoort het ook niet echt trouwens.

Echter de beeldvulling op zich is niet geheel mijn smaak.
Er gaat erg veel aandacht uit naar het shirt, met name het midden daarvan.
Omdat het hoofd van het model erg hoog in de foto staat is het een beetje zoeken naar contact met het model om het zo maar te zeggen.
Bovendien is er nu geen kijkruimte in de richting waar ze heen kijkt. Ik had daar liever wat vrije ruimte gezien.
Tot zover mijn goed bedoelde "kritiek"als kijker.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

hele mooie foto man!

Respect. Ik heb geen feedback.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey kerel...

Nice work!
Lekker spontaan en het zwart loopt niet dicht... Netjes belicht!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Je zal toch wel meer hebben gemaakt of is dit het resutaat van een uurtje fotograferen met een ventilator??
Een leuke meid, voorzichtig, te egaal verlicht en te krap gekaderd.

Het zwart loopt niet dicht?? :) Wat heb je gezopen vanavond?
Het zal wel niet echt belangrijk gevonden worden is mijn ervaring maar wat maakt het ook uit dat iets is dicht gelopen of overbelicht is.
Een kwestie van smaak zal ik maar zeggen.

Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@sugarman: Wat heb jij gezopen? Foto is qua belichting perfect en het zwart loopt echt niet dicht hoor.
Ik had dat plaatje van je achterwege gelaten..
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Als we het nu maar niet over calibratie van schermen gaan hebben he.
ja/nee dichtlopen hangt daar nogal vanaf. Gaat erom of het storend is of niet/functioneel.
Er zijn idd een aantal geddelten errug zwart, maar dat stoort me niet in deze foto :wink:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi allemaal bedankt voor de reacties !! :wink:

@ sugarman :

1 :Ik heb besloten om alleen foto's te plaatsen waar ik 90% of meer achter staat dat kan er dus 1 zijn of 6 hier heb ik mijn redenen voor.
2 :wat betreft de verlichting ik vind het niet te egaal en te zwak .Zeker als je in de licht bron kijkt blijft er al weinig over .
Ik vind de belichting van de foto lekker fris en voor mijn persoonlijke smaak mooi uitgelicht.

3 : Wat betreft het "zwart" je hebt mij nooit horen zeggen dat een foto geen dicht gelopen stukken mag bevatten !
Maar bij jou fotoshoot met de scooter van Stevie 1 werd mij oog er steeds naar toe getrokken om toch nog te kijken of er iets meer detail te vinden was.

Het zwart wat in deze foto dicht gelopen is vind ik totaal niet storend en het valt mij praktisch haast niet op.
De donkere partij tussen jas en t-shirt vind ik toch behoorlijk goed over komen omdat er een overgang te zien is en niet helemaal dicht zit gelijk.
Op groot beeld zie ik zelfs dat er nog een glitter te zien is in de donkere partij.

Dicht gelopen stukken zwart vind ik niet erg in een foto als het oog er maar niet naar toe wordt getrokken en niet direct opvalt .
Bij z/w foto's met hoog contrast heb je dit ook vaak en is het zelfs juist vaak mooi.

Peter kun je mij uitleggen hoe je deze analyse maakt en heb je dit ook voor wit :?:

Mensen bedankt voor jullie moeite allemaal ik waardeer het heel erg .Ook ik wil graag verder komen en door jullie ga ik steeds een trapje omhoog !!! :D
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik vind haar heel mooi, mooie pose en zeker dat wapperende haar doet het 'm.
Wel vind ik te krap gekaderd aan de zijkant, de linkerkant mist een puntje van haar arm en aan de
rechterkant mist wel een groter deel dat vind ik persoonlijk jammer.
Misschien dat je haar huid nog een beetje kan oppoetsen, het lijkt net alsof ze putjes in haar armen heeft.
Maaruh, ik doe het je zeker niet na. :)
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Thabita schreefCOLONIk vind haar heel mooi, mooie pose en zeker dat wapperende haar doet het 'm.
Wel vind ik te krap gekaderd aan de zijkant, de linkerkant mist een puntje van haar arm en aan de
rechterkant mist wel een groter deel dat vind ik persoonlijk jammer.
Misschien dat je haar huid nog een beetje kan oppoetsen, het lijkt net alsof ze putjes in haar armen heeft.
Maaruh, ik doe het je zeker niet na. :)

Dank je wel tabitha !! :wink:

Door dit soort comments heb ik ook weer wat geleerd en pikken andere ook weer wat tips mee .
Zo kunnen we elkaar "heel goed maken" :D
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik zie echt helemaal nergens dichtgelopen zwart. Zier er echt perfect uit ! Ook mooie uitsnede zo. Mooie studio plaat gewoon. Ik snap die rare foto van Peter Suijker niet......
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Die rare foto? Dat is volgens mij een typisch geval van kapot flitsen :) en ik noem hem "Test".

Maar jo, nogmaals, wat maakt het uit of ik aan de hand van een technisch voorbeeld laat zien dat dat wel zo is.
De een mierenzeikt bij een ander over wat dicht gelopen plekken terwijl het bij een ander ook zo is maar wat een perfecte belichting.
Waar hebben het eigenlijk over??
Is dit nog wel een forum dat over fotografie gaat of zit ik hier steeds te kijken naar het gezwam van een dronken aardbei?
Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONDie rare foto? Dat is volgens mij een typisch geval van kapot flitsen :) en ik noem hem "test "
Peter, deze foto van jouw hand is vlgs mij een kwestie van alle schuiven in PS open zetten en btw dit is showcase en geen testcase.... :wink:
Maar de rode draad door je verhaal snap ik wel hoor en kan daar ook wel in meegaan. Je brengt het alleen af en toe zo ongenuanceerd...

groet Martijn
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

@ Sugarman: Hoi Peter heb je mijn berichtje wel gelezen? :|

Want ik heb een vraag gesteld maar hier reageer je helemaal niet op !

"kapot flitsen" Sorry maar dat gaat wel heel erg ver !

Ik kan mij hier absoluut niet in vinden en vind het ook erg ver gezocht .
Het licht is uit gemeten met een "gecalibreerde lichtmeter" hoe kan dat dan?

OFF TOPIC : Heel even tussendoor

Wat betreft het zwart wat dicht loopt .
Ik ga er vanuit dat niemand op het forum iemand probeert "zwart" te maken .
we zijn hier om een hobby of onze vak foto's te laten zien en om er allemaal wat van te leren.

Iedereen hoort elkaar met respect te behandelen en elkaar allemaal in onze waarde te laten .
Maar als meerdere mensen hetzelfde commentaar geven op een fotoshoot dan moet je dit niet zien als napraten maar respecteer hun mening !

Ik krijg het gevoel bij deze foto met jou commentaar "zo die ga ik even terug pakken" !

Mag van mij hoor ,maar persoonlijk vind ik wel dat je een beetje erg overdrijft voor feedback op deze foto
De foto heb ik uit geprint en er zit gewoon overal detail in , dus "kapot flitsen" vind ik pure onzin.

Voor wat betreft jou "TEST FOTO" laat deze voortaan gewoon achterwege want mij zegt dat helemaal niks ik constateer wat het menselijk oog ziet en verder niks.


In mijn ogen is het allemaal goed bedoeld en proberen de meeste mensen allemaal "tips" mee te geven voor de volgende ronde . :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@sugarman: Beste Peter, je reageert alleen in topics waar je wat op te merken kan hebben. Je probeert mensen te laten zien wat ze fout doen en wijst mensen op fotografische regeltjes die je zelf niet zo goed naleeft of kan naleven want dat weten we allemaal nog niet. Ongevraagd foto's plaatsen in een showcase topic is niet zo netjes en eigenlijk een beetje onbeschoft. Ik geef BossHogg 100% gelijk dat je zijn topic aan het "bashen" bent.

@martinus: wat kun je dat toch heerlijk zeggen. Zal wel je vrouwelijk kant zijn :)

@BossHogg: I'm with you man... Gewoon een goede plaat!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

BossHogg, jou foto is niet kapot geflitst (heb ik ook niet gezegd over jou foto) en ik bedoelde meer mijn creactie die aan geeft wat er dicht is gelopen.
Ik had martinus kunnen quote (citeren) maar ik ging er van uit dat men dat wel door heeft.
De opmerking van mij sloeg op de opmerking van martinus en is meer als een grap bedoeld naar aanleiding wat de heer DrWizz eens heeft aangehaald.

Zie de zwarte plekken waar men het altijd over heeft en erg belangrijk schijnt te vinden en zo ook jij vandaar ook mijn analyse waar het dicht loopt.
Ik heb het nog niet opgezocht maar vast en zeker dat Google je kan vertellen hoe je in Photoshop door middel van de Curvers kan bekijken wat dicht en over loopt.
Kan natuurlijk ook gewoon met de RAW editor als je die gebruikt.

Begrijp je nu wat mijn testfoto inhoud en hoe ik die heb gemaakt en wat ik daarmee duidelijk wil maken???

Drwizz, ga jij maar ergens wat testjes neer zetten :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@sugarman: Wanneer geef je weer een workshop? Kan niet wachten om jouw wijze woorden tot mij te nemen.
Gebruikers-avatar
spike-1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 01:28
WoonplaatsCOLON Heerlen

Mooie pose, mooi model, goed licht, geslaagde foto.
Mij persoonlijk stoort alleen net die elleboog aan de linkerkant, ws misschien mooier geweest als er helemaal opstond, of juist iets verder eraf gecropt zou zijn, maar dat is mijn bescheiden mening
Capture life, in the flip of a mirror
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar