Tronix Generator Explorer XT extra power gegeven

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik kwam met mn Tronix Generator Explorer XT-SE 2400WS toch op locatie steeds wat stroom te kort doordat hij leeg was voordat ik klaar was :wink: en een accupack 329 euro kost dacht ik dit moet toch goedkoper kunnen daarom naar m,n maat geweest die voerboten bouwt voor mensen die op karper vissen.en een stuk handiger is dan ik(ik heb andere kwaliteiten :lol: )dit heeft hij ervan gebrouwen werkt perfect kan nu elke 12v accu(wel 2 om de benodigde 24v te krijgen)er aan hangen werk toch een stuk relaxter

Gr Ruud

Afbeelding
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

ik zou wel wat meer info willen, schema ofzo.....

wat heb je aangeschaft en waar word het op aangesloten en ik zie een schakelaar bovenop de kast die ik niet heb
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Ziet er veel belovend uit Ruud. Ik heb toen toch een tweede Tronix gekocht vanwege het gemak.
Volgens mij schakel je met het schakelaartje tussen de interne accu set en de externe set? Of is het een simpele + onderbreking?
Ik weet niet wat de Tronix doet met de Tronix Accu Pack erop? Simpel aankoppelen parallel op je accu's?

Ga je de accu's nog ergens in stoppen Ruud?
Volgens mij kan je de stekker die achterop zou moeten ook verkrijgen in de handel ergens. Misschien handig om deze te gebruiken? Ik zou zelf denk ik die prefereren en dan een kabel naar de accu's.

Interesent is het zeker! Wat was je kwijt voor je Graupner accu's?
Ga je deze extren opladen of via de tronix?
Canon Shooter
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

@ Bert een Schema heb ik niet hoor die maat van me heeft het gemaakt.ik weet wel dat de kast helemaal open lag en dat de draden via de blauwe stekker op de achterkant naar buiten komen.en de schakelaar aan de bovenkant is voor over te schakelen van de interne accu`s naar de externe.en Niels ik ga er nog iets om heen doen hoor. en ik laat hem extern op met een acculader.voor de mensen die net zoals ik ook niet zo handig met stroom zijn wil hij hem ook wel ombouwen kost 125,- euro heb je er wel 2 accu`s bij en een lader.het is wel op eigen risico want je garantie vervalt omdat je het zegeltje verbreekt bij het open maken van de kast.

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Aangezien ik wel handig zou ik het zelf wel kunnen mits ik weet hoe en wat.....
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Je zou de aders die naar de accu's lopen moeten plaatsen op een dubbelpolige wisselschakelaar. Dus een wisselschakelaar maar dan dubbel uitgevoerd zodat je de 0V en +24V kan omschakelen tussen de interne accu's en de externe. Dit is simpel te doen, en dan weet je zeker dat ze op de juiste plaats zitten. Dit voorkomt ook een dubbel accu voeding. Eventueel zou het mogelijk zijn om de accu's via de tronix op te laden. Als je op youtube gaat zoeken naar de filmpjes kom je dit wel tegen. De extra accu (aux. power unit) van tronix zelf heeft een laad circuit en de accu's. Volgens mij gebruikt hij de omvormer van de normale tronix. Daar zit het "verschil" in denk ik. In praktijk zijn ze net zo duur.
Op youtube zie je een aantal mensen die van een standaard, 12v of 24v accu , en een omvormer een "home made tronix" maken.
De Tronix is niet meer dan een lader, in combinatie met een Accu pack en een omvormer. Wel eentje van de pure sinus variant. De normale camping omvormers maken een benadering van een sinus, (te veel blokken er nog in) bv een koelkast zou hier geen last van hebben, maar electronica blijkbaar wel. Als je een goede pure sinus omvormer, accu's en een lader koopt ben je bijna net zo veel kwijt als de tronix.

Hier koppelen ze losse accu's direct op de Aux. Battery poort van de Tronix. Blijkbaar kan dat ook.... http://www.youtube.com/watch?v=7lTongZ3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

(Let op , altijd op eigen risico!)
Canon Shooter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar