bescherming lcd scherm 50D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Gebruiken jullie een bescherming op jullie lcd scherm? Alles wat ik tegenkom moet ik plakken, dat vind ik niet zo'n vooruitzicht. Weet dat er voor nikon (oeps ;) ) kliksysteempjes zijn, is dat er ook voor Canon?

Heeft het zin? En wat is een goede bescherming?

Waar ik me vooral aan stoor is aan de vette vlekken van mijn gezicht steeds ertegen...

Gr. Gaab
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Met een beschermfolie hou je nog steeds die vetvlekken alleen zitten ze dan op de folie.
Ik erger me er ook aan bij mijn 60D, vooral omdat ik met links kijk zit ik er altijd met mijn neus tegenaan.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Zie eBay: 50D screen protector. Dan heb je 278 resultaten :-)

GGS III van LinkDelight is een prima aankoop. Niks plakken, gewoon schuiven. Push-pull. Kost weinig.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

http://www.fotoshopaalten.nl/ggs-ggs-lc ... -1014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hetzelfde op mijn huidige camera's en op de vorige. Plakken, maar wel glas. Behoudt goed zicht op LCD en komt niet los.
Voor mij 'n erg fijne oplossing, al blijft soms schoonwrijven wel nodig.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

Ik had eerst van die zelfklevende folies dan dat bubbelde en krulde altijd. Beviel me helemaal niet.
Vond het ook vreselijk storend om op mijn display te hebben. Ik vond mijn display ook gewoon minder helder.

Toen ik voor wat andere spulletjes bij Arend Spaans was had ik het er met hem over en hij verkocht screen protectors van GGS. Dat is gehard glas.
Ik had direct iets van: "Ja leuk; dan is het geplakt maar als het niet bevalt hang ik". Maar hij verzekerde mij dat je het er met een dun draadje zo weer
vanaf kon halen. De GGS is dan wel "kapot" in de zin van dat je hem niet meer kan gebruiken maar je display is onbeschadigd zei hij.

Ik heb dat echter niet hoeven testen want ik ben er zeer tevreden over. Het is goed helder en geen bubbels of andere narigheden.
En het geeft me toch een zeker gevoel dat het goed beschermd is tegen krassen.

Ze kosten zo'n 15 euro; dat is duurder dan de folies maar het is ook echt beter.
Laatst gewijzigd door 1 op eosrookie, in totaal 6 keer gewijzigd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik gebruik niets voor mijn scherm. De rede is dat ik me afvraag waarom je zoiets zou gebruiken. Je scherm moet je ook schoonmaken als er een bescherming opzit dus schiet je er in mijn ogen er niets mee op. En stel dat er een krasje op zou komen na een tijd (ik ben zuinig op mij spullen dus lijkt me sterk) dan is dat gewoon zo en leer ik er wel mee leven. :D
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Heb op mijn 400D 'n hard glazen/plasticen (in ieder geval 'n goeie millimeter dik, dus geen folie) unit zitten, en dat werkt prima. Krassen komen daarop, en mocht het t.z.t. te bont worden, zal 'ie er vast wel weer fatsoenlijk af te halen zijn. Maar, net als eosrookie, heb ik dat nog niet hoeven proberen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik gebruik al jaren een invisible shield van ZAGG. Niet te vergelijken met het gewone plakplastic, veel helderder en enorm sterk. Ik zie eigenlijk geen verschil met en zonder shield. Ook beslaat het minder snel en is het beter streeploos schoon te maken (met m'n mouw :) ) dan het kale display. Setje bestaat uit een velletje op maat gemaakte plakfolie voor alle display's (dus ook voor het kleintje bovenop), een poetsdoekje, een miniscuul spuitflesje met montage-vloeistof (zal wel water met een drupje afwasmiddel zijn), een plasic aanduk-kaartje en zeer duidelijke instructies.

NB: Ook verkrijgbaar voor bijv Garmin's.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Dankjewel Henk, dit past me het beste lijkt het. Ik heb er meteen een besteld!

Gr. Gaab
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:) jij bent snel
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Tsja, als iets er goed uit ziet, hoef ik niet lang na te denken ;)
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Het er op plakken is doodsimpel, maar werk wel secuur.
- schone tafel en handen
- display goed schoonmaken
- gebruik ruim vloeistof, dan kun je nog corrigeren.
- ga niet prutsen als er nog een piepklein belletje onder zit, die trekt na verloop van tijd vanzelf weg.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

wat ideaal helpt tegen de vetvlekken is een oculairverlenger (Canon EP-EX15). had deze op mijn 50D en ben deze helaas vergeten eraf te halen bij de verkoop! vette vingers gaat het natuurlijk niet tegen daar is zo'n GGS protector mooi voor!
Canon
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Oke, bedankt voor je info. Ik zal erop letten!

G. Gaab
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Bescherming heb ik niet op mijn 60D zitten, die klap ik dicht als er niet mee gefotografeerd wordt en blijft daardoor mooi. Wel heb ik een occulairverlenger erop zitten voor de vette vlekken, werkt super!!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik heb 'm erop zitten, de invisible shield van ZAGG. Installatie simpel, en je ziet 'm niet eens zitten. Even afwachten hoe 't in de praktijk werkt met vette vingers e.d. ;-) anders toch nog een occulair verlenger erbij!

Bedankt allen.
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

En waar kan je zoiets in Nederland kopen?, ik zie het wel bij cameraland staan, maar dat zijn er dan weer gelijk 3 :shock: en die moet je dan zelf op maat knippen, vraag me af of dat dan ook mooi wordt.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

geen idee.. heb 't gewoon via zagg.com besteld.
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Hmm, ik kan alleen niks met de "Payment Type" :(
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar