Selectie wedstrijd Schipluiden

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dit weekend "huisfotograaf" geweest op de selectiewedstrijd van kring-west en alle 88 combinaties op de foto gezet...was wel een hele klus moet ik zeggen!
Alles bij elkaar vanaf het aanwezig zijn tot de foto's allemaal online hebben staan ruim 30 uur bezig geweest..ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Leuke serie Judith, Al heb ik soms het idee dat de scherpte meer bij het paard ligt dan bij de ruiter. Ook steken de witte delen(zadeldeken) erg wit af tegen het paardelichaam.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Thanks BossA, de zadeldekjes zijn inderdaad wit/wit die moeten er smetteloos wit uitzien en met het zonnetje erbij steekt dat nog meer af..
Scherpte meer op het paard als op de ruiter zie ik zelf niet, ik heb op F8 de foto's genomen..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

de hoofden van de ruiters zijn volgens mijn idee onscherper dan de paarden, ook zou je bij bv een donker paard(zwart,donkerbruin) iets meer kunnen overbelichten. Mischien was F8 nog net te weinig
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik vind foto 2 wel erg mooi, maar in het algemeen vind ik ze niet heel spannend. Veel onbedoelde aandacht gaat naar de beweging in de benen van het paard. Ik denk dat een beetje dichterbij en wat meer naar boven fotograferen, spannender foto,s kan opleveren.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

SvdL schreefCOLONIk vind foto 2 wel erg mooi, maar in het algemeen vind ik ze niet heel spannend. Veel onbedoelde aandacht gaat naar de beweging in de benen van het paard. Ik denk dat een beetje dichterbij en wat meer naar boven fotograferen, spannender foto,s kan opleveren.

Wat bedoel je hiermee?? Juist met paardenfotografie is het pakken van het juiste moment van de beenzetting een must voor goede foto's..Dichterbij kan niet, de combinaties rijden een proef in een rijbaan waar je niet in kunt gaan zitten, daarbij stellen de ruiters het niet op prijs als je binnen gehoorafstand gaat schieten met je camera ivm het schrikken van de paarden...de foto's meer beeldvullend is niet echt gewenst..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind het mooie foto's, ik heb zelf een paard gehad en Z dressuur gereden en ik was altijd blij als er foto's waren gemaakt met de beweging in de benen. Dan kon ik zien of het goed gegaan was :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ja dat zal het verschil zijn, heb geen paard, en ken de regels van paarden fotografie niet. Bedoel het niet om je klus van 30 uur naar beneden te halen.
Maar objectief gezien vind ik ze niet spannend, dacht dat vanuit een ander perspectief fotograferen, wellicht andere wat minder voorzichtige/afstandelijke foto,s zou opleveren, meer gezicht expressie misschien van ruiter en paard. Maar goed, als foto,s van bewegende paarden benen belangrijk zijn, dat kan natuurlijk. Ieder zijn ding.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar