Geel!!

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

macro is steeds weer een uitdaging om te doen en kan verassende plaatsjes opleveren.

onderstaande heb ik simpelweg "geel" genoemd, geen idee waarom :mrgreen:

Afbeelding

zo maak ik hele serie's in verschillende kleuren van bloemen en planten delen, vaak een hele uitdaging zeker wanneer je slecht één enkele kleur op je afbeelding wilt hebben.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Zo, die knalt van het scherm. Geel kan je het noemen en het heeft toch wel wat.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ja misschien vanwege de kleur?

Persoonlijk vind ik hem wel heel minimalistisch :)
Misschien net een tikje meer dof zodat de gele achtergrond net ietsje meer structuur gehad zou hebben?
Maar ja smaak he........ :)
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Haha, ja smaak :) , voor mij was de dof zo precies goed zodat het stampertje eruit zou knallen, maar ja over smaak valt niet te twisten ;-) bij andere foto's ga ik juist weer voor meer structuur, t'is maar net hoe mijn spreekwoordelijke pet staat :mrgreen:

dank voor jullie reacties.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Anoniem 3

Ja, heel geel.
Maar imho KNALT het stampertje er echt niet uit. Ik heb het op diverse monitoren geprobeerd, geprint zelfs (amai, mijn geel is nu bijna op ;)) maar alles wat ik zie is een flauw geel/wittig vlekje in het geel.
Sorry, ik kan er niets meer van maken.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Annelies,
Ik had ook graag een beetje meer structuur in je foto gezien. Ik denk dat je hiermee het door jouw bedoelde effect juist had kunnen bereiken. Het stampertje spat er m.i. nu inderdaad niet echt uit.

Zou je nog een dergelijke kunnen plaatsen, maar dan in een andere kleur. Want het heeft inderdaad wel iets.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Door de gele zweem, Is je foto aardig de mist ingegaan. Mischien eens opnieuw proberen in Raw, Dan kun je de verschillende witbalanssen eens uitproberen hierop.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

@ Gabriel

Bij mij is het beslist geen flauw geel, het knalt echt maar heb toch
ook maar even op de andere monitoren hier in huis gekeken en gelukkig op alle komt ie zo over zoals die bedoelt is.

het heeft natuurlijk ook met smaak te maken de een kan het waarderen, de ander niet en dat mag natuurlijk ook. ;-)

@Peter

een andere kleur zou ik eerst in mijn archief moeten zoeken, gaat vandaag niet meer lukken, maar binnenkort zal ik er nog wat van plaatsen.
ik begrijp het wel dat jullie voor meer structuur zouden kiezen, maar op het moment dat ik de foto maakte was dit echt de bedoeling, een zo klein mogelijke dof :)
maar heb er zeker nog meer liggen met meer structuur en zelfs met meer kleur ook :lol:

in elk geval bedankt voor jullie commentaar.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

BossA schreefCOLONDoor de gele zweem, Is je foto aardig de mist ingegaan. Mischien eens opnieuw proberen in Raw, Dan kun je de verschillende witbalanssen eens uitproberen hierop.
gele zweem? de bloem was geel, knalgeel zelfs, dus gele zweem zie ik niet, nu ja :mrgreen: maar ik kan we eens kijken wat ik met een andere witbalans kan uitwerken, fotografeer alles in RAW dus dat kan geen probleem gaan geven.

zou je hem minder fel willen of.....het wit van de stamper er meer uit laten springen?
ik ga er zeker eens naar kijken, tenslotte als jullie zeggen dat het beter kan moet ik daar wel naar kijken en uitproberen.

dank voor je reactie
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik had inderdaad verwacht dat het jouw bedoeling was om het wit van de stamper er meer uit laten springen?
Als dat niet de bedoeling was heb ik je verkeerd begrepen.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

dat was inderdaad de bedoeling, maar bij mij komt het wit er hier dus echt goed uit, maar bij jullie blijkbaar minder, dus moet ik er toch nog eens naar gaan kijken.
maar ben blij dat jullie het zeggen daar kan ik toch wel wat mee.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De opzet vind ik prachtig, eveneens het geel, maar het contrast tussen de "mistige stamper" en het geel is idd minimaal te noemen.
Was dit ietwat scherper afgetekend geweest, had je voor mij een topplaat gehad!!!!!


Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Dank je Jo, ik ga er in elk geval verder mee het blijft een uitdaging om dit soort platen te maken, zal proberen volgende maal wat meer contrast te bereiken en deze foto ook nog eens bewerken via RAW misschien kan ik er dan nog wat meer uit halen.
Ik leer er weer wat van als andere ook hun zienswijze laten weten ;-)

bedankt allemaal
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Hoi Anne-Elise. Het idee vind ik erg goed. Ook bij mij is het zo dat de stamper er niet echt uitspringt. Dat zit 'm erin dat het witte randje niet echt knalt, maar wegvalt in de gele omgeving. Als je de mogelijkheid hebt om in de nabewerking het wit te selecteren en daar wat extra belichting aan toe te voegen, dan zul je zien wat een ander gezicht het is ;) O ja en je kunt dat randje selectief verscherpen. Mocht je het aardig vinden als ik ook een poging waag, wil je het RAW bestand dan ergens online zetten?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

@Digilike, dank voor je reactie, ik wil het graag eerst zelf even proberen, denk dat het me wel gaat lukken, ben bekend met bewerken etc, ook selectief verscherpen ;-) kan soms heel handig zijn.
als het me niet lukt kan ik de RAW altijd nog ergens uploaden, maar denk dat het niet nodig is, toch bedankt voor je aanbod :)
was er inmiddels achter dat mijn beide eigen schermen niet goed afgesteld stonden, nu dus wel en zie nu dus ook dat het net even wat meer kan en mag hebben, daar ga ik van de week eens op mijn gemak naar kijken, zal het resultaat daarna hier posten.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar