spiegelreflex aanschaffen welke moet ik halen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

hey ik ben nieuw hier en ben me eigen aan het inlezen over allerlei canon modellen..

ik wil graag de overstap maken nu mijn fuji finepix S6500 t aan t begeven is...(helaas na 6 jaar want ben echt heel blij met dat dingetje want kan een hoop zelf instellen zoals iso diafragma etc...)
maar nu wil ik toch de overstap maken naar de spiegelreflex puur omdat ik best tekort kom wat betreft sport fotogravie...paarden,honden etc
en wil me heel graag verbeteren en nog meer leren over fotografie.
heb al heel wat boeken aangeschaft om te leren omgaan met scherpstellen, instellen van iso etc. en ook wil ik een cursus gaan volgen

nu fotograveer ik momenteel met de spiegelreflex van me zusje de sony alpha 200 en ik vind dat echt al een hele verbetering om mee t werken

ik heb zelf 2 body's op het oog.. de canon eos 550D en de 1100D
met daarbij een macro lens en een telelens..

qua lensen had ik zelf deze in gedachten
http://tweakers.net/pricewatch/149673/c ... s-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.cameranu.nl/artikel/963/Cano ... S_USM.html" onclick="window.open(this.href);return false;

maar vraag me toch af welke echt beter is qua sport las hier en daar dat je behoorlijk wat inlevert op de 70-300 is usm.

mijn budget om te besteden voor een body met lenzen is 1100 euro iemand nog een suggestie?
Anoniem 3

Qua budget valt je eerste lens al meteen af.
Dan houd je geen Euro meer over voor de camera.
Als ik jouw wensen bezie, zou ik zeggen:
Koop een body waar je even mee vooruit kunt, 60D bijvoorbeeld en een tele zoals de 17-85, kan ook de 15-85 zijn, maar die is een stuk duurder. Ook in Kit te verkrijgen. Dit om te oefenen.
Doe daar ervaring mee op, ga flink sparen en koop daarna eventueel een L-lens.

Je kunt wel zeggen: ik wil, ik wil, maar je moet eerst een basis leggen.
En geloof me: Ik heb een FujiS9500 gehad, het is een hele overstap. En ik was vanuit het analoge tijdperk al goed thuis in camera's met verwisselbare lenzen.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

hmz maar ik denk dat ik met zo een klein lensje een hoop tekort kom in de sport fotografie en bij paardensport ook een hoop tekort kom.
maar ik hou zeker de optie open
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Wat dacht je van 500D + 18-55 iS + 70-200 F/4 L USM?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

Het ging over: zou het passen in mijn budget....
En ik weet ook wel dat de zoom van de Fuji veel sterker is dan de 17/15-85.
Maar dan kom je met de 70-200 niet veel verder, in vergelijking met de Fuji.
En alles overziend, zou ik zeggen... Houd de Fuji in ere. Waaraan zie je dat die het aan het begeven is?

En nogmaals: Je budget van 1100 Euro is te krap voor een goede spiegelreflex, een macro en een tele.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

550D + 18-55 IS + 70-200 F4 + Teleconverter?
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

bij die eerste lens hou je 7 euro over voor een camera, als je die hebt gevonden bestel mij er dan ook maar een :)
maar ik zou voor http://tweakers.net/pricewatch/263479/c ... mm-is.html" onclick="window.open(this.href);return false; en dan een macro-tube erbij. heb je nog geld over voor een externe flitser ook en dan misschien even weer sparen voor z'n L lens zoals hiervoor beschreven

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Tenzij je de non-IS neemt ;)
Dexter202

50D + 70-200 f/4?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Canon EOS 550D (€559) + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (€569).

http://tweakers.net/pricewatch/253204/c ... -550d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tweakers.net/pricewatch/246639/c ... s-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Voor 1100 euro zou ik voor een set als deze gaan:
gebruikte 350d of 400d body, ca 200 euro
gebruikte tamron 17-50 2.8, ca 200 euro
gebruikte canon 70-200 F4 (zonder IS), ca 400-500 euro
setje tussenringen

Hierbij ga ik er vanuit dat je de body op termijn zal vervangen, maar dan in 1 keer precies degene koopt die aan jouw wensen voldoet. Je verliest dan minder geld.
De tamron en de 70-200 zijn kwalitatief voldoende om een behoorlijke tijd mee vooruit te kunnen, in waarde zullen ze verder niet erg achteruit gaan als je ze toch van de hand wilt doen.
Daarnaast hou je nog geld over om bv een statief, flitser, tas, accu, geheugenkaarten etc. te kopen als je die wilt hebben, of je kan het later uitgeven aan een upgrade waarvan je zeker weet dat het geld goed besteed is.
757D + 8-400 mm
Dexter202

Voor sport zou ik geen camera uit de xxxd serie nemen. Dan eerder een 40D of 50D. Kost tweedehands ook niet zo gek veel meer, maar biedt een hoop extra snelheid. Voor paarden en hondensport heb je aan de 70-200 eerst maar genoeg, denk ik. Dan zou ik dat geld niet in een wijdere lens steken, maar in een snellere body.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Tja, voor Nathalietje. Je wensen zijn uitgebreid en je budget (alhoewel het een mooi groot budget is) beperkt voor je wensenlijstje. Als je voor sportfotografie wil gaan moet je denk ik inderdaad naar een xxD body gaan. 40D gebruikt, 50D gebruikt en daar dan een lensje bij zoeken. Je kan 2e hands best heel mooi goed spul vinden en dan kan je voor een prachtset nog binnen je budget vallen. De IS van de 70-200 is een wereldse lens, MAAR die gebruikt wel gelijk je hele budget op. 2e hands zal het denk ik niet veel beter worden, maar je kan zo maar op een goede deal vallen...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar