Ouder/kindvogel in Amsterdams havengebied

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Stephan_0297
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 07:04

Vanmiddag ging ik mijn zoon naar het Amsterdams havengebied. Een beetje om het gebied eens te verkennen (kom er nooit) en om te fotograferen. Zoonlief gewapend met oude sony cybershot. werkelijk een oud ding, als iemand een leuke camera weet voor een 7 jarige. Laat het me weten. Maar dat even terzijde.

Naast schepen en industrie kwamen we ook een vogel met zoon/dochter tegen. Hiervan een korte fotoreeks gemaakt. Vooral geprobeerd om die rakkers scherp te krijgen.... met het middelste AF punt. Achteraf de foto's bijgesneden voor andere compositie. Ook contrast e.d. iets aangepast in lightroom.

Feedback is welkom op compositie en tips en trucs in lightroom om foto's mooier/beter te maken. Oh, en als iemand mij kan vertellen welke vogel dit is :oops:

1.
Afbeelding
Een overview foto om indruk te geven van haventerrein.

2.
Afbeelding
De dochter/zoon verstopt achter de treinrails.

3.
Afbeelding
jonge vogel met ouder op de achtergrond

4.
Afbeelding
Oudervogel met gastank op de achtergrond.

5.
Afbeelding
Oudervogel met gastank op de achtergrond, waarbij zwart vlak op tank voor 'kader' zorgt.

Bedankt voor het kijken.
Stephan
Canon EOS 1000D, EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, EF 70-200 f/4L USM, EF 75-300 mm f/4-5.6 III
Gebruikers-avatar
geertjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2008 12:29
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Geen tips maar ik weet wel dat het een scholekster is.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Goede camera voor een 7 jarige? Canon SX-x(x)(x)IS? Maar eigenlijk elke camera met een lens, die uit de body steekt.

Ik heb na veel wikken en wegen een Olympus E-PL1 voor mijn dochter gekocht. Betere kwaliteit vanwege de grotere sensor, maar niet te zwaar. Daarnaast fotografeert ze regelmatig met een van mijn EOS'en.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Stephan_0297
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 07:04

@panzerfaustNL hoe oud is jouw dochter? Zoonlief wilde ook fotograferen met mijn EOS. Maar in het kader van risicovermijding geef ik hem liever een - voor hem - meer hanteerbare camera. Hij is in okt. Jarig, dus heb tijd om rond te kijken.

@geertjan dank voor het verlossende antwoord 'scholekster' :-)
Canon EOS 1000D, EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, EF 70-200 f/4L USM, EF 75-300 mm f/4-5.6 III
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Mijn dochter wordt in augustus 5. Het risico aspect valt wel mee als je de draagriem aanpast op de lengte van je kind. Het gewicht van de combinatie slr+lens wordt op een gegeven moment te zwaar.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar