Mijn Grijze Roodstaart en Amazone papegaai.

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb een aantal papegaaien als huisdier waaronder Dino (mannetje van 7 jaar) en Chico (mannetje van 6 jaar).

Het zijn geweldige beestjes en ik zou echt niet zonder ze kunnen. Deze foto's heb ik onlangs gemaakt als testfoto's. Ik vond ze wel mooi en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Dino is gemaakt met de 1Ds + 16-35 2.8L II op f2.8 en iso 1600
Afbeelding


Chico is gemaakt met de 5D MKII en 70-200 2.8L IS II op 2.8 en iso 100.
Afbeelding
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Mooie pics. Nr 2 twee heeft mi een te kleine DOF.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

klasse !!! 2 super platen ..
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Hey Ashvin,

Of je nu een Hindoestaanse bruiloft fotografeert of dieren je visie, je ogen en je creativiteit bepalen het eindresultaat en dat is
ook hier weer helemaal in orde. Ik geef graag opbouwende kritiek, maar bij jou is dat altijd moeilijk en altijd in de marge.
Misschien komt er eens een mindere dag, dat ik niet steeds complimenten moet geven, maar ik hoop en denk van niet dat die dag er komt.
Afijn hier mijn persoonlijke mening.

1. Bij foto 1 vind ik de kaders heel creatief gevonden. Ik bedoel de bogen om de kop van de papegaai heen.
Dat geeft net die extra dimensie aan deze foto, dan alleen de kop van de papegaai.
Met je dynamisch bereik zit je aan het randje bij de linkerkant van de kop, maar dat is een minuscuul detail. Er
zit in elk geval nog tekening in. Je klant, Dino, zal wel blij zijn met deze foto.

2. Foto 2 ook mooi door weer de mooie dof op de achtergrond en de haarscherpe kop.
Ik had de foto ook mooi gevonden, met ook de poten en de tak scherp.

Oh ja, ik zie DS, gefeliciteerd met dit beest van een camera.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mooi! Nr 1 erg mooi zo in zwart-wit; en allebei erg mooi van scherptediepte ook! Jammer dat bij 2 die tak afgezaagd is....
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik zit hier en blijf maar kijken naar 1! De DOF en positie en scherpte en .... alles klopt gewoon!
2 vind ik niet bijzonder. Ik heb het een beetje moeilijk met de DOF daar. Had liever het hele beestje scherp gehad, maar ja, da's dan weer een persoonlijke keuze...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Voor mij foto #1, die vind ik echt geweldig zoals die is. Belichting en zw/w omzetting kloppen helemaal bij deze plaat vind ik.
Bij #2 kijkt het wat vreemd weg, maar dat is waarschijnlijk ook omdat we scherpte verwachten op een punt waar dat er niet is. Misschien helpt het door de tak met de pootjes iets donkerder te maken, zodat de nadruk iets meer op het wel scherpe koppie komt te liggen?

groet,

Richard.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar