Tessa @ E7picture

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

De laatste maanden wat minder gepost hier op het forum. De komende weken zal dit wat gaan veranderen. Al weer een tijdje geleden Tessa uitgenodigd voor een shoot bij mij thuis. Hierbij vijf resultaten.

1.

19874

2.

19875

3.

19871

4.

19872

5.

19873

Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Kan ik een keer lekker kort zijn.
Lekkere foto's in elk opzicht! Geen commentaar.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

nette serie, ikzelf zou ze net een tandje minder verzacht hebben, maar dat willen de modellen tegenwoordig allemaal geloof ik.
Bij de laatste vind ik de bewerking wat minder, omdat je de (mooie) vormen van haar lichaam een beetje verliest (sleutelbeen, borst evt beetje ribbenkast) Ik vind daardoor het contrast lichaam-jas een tikje minder.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Ik vind de 4de het mooist,mooi gedaan!

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

netjes, vrij standaard poses en belichting en let even op de vlekken in je achtergrond.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Mooie techniek maar het model is wat onwennig en straalt niet zo als ze wellicht zou kunnen.
Tevens vind ik de huid veel te glad en niet meer natuurlijk.

Je hebt ook veel vlekken in de foto's zitten.
Iets niet goed gegaan in je PP...

Ik ben fan van foto 2

Groetjes,

Ralf
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Iedereen nu al bedankt voor de reacties.
Blijkbaar moet ik toch wat met meer met het pipetje gaan controleren of een TN panel monitor aanschaffen voor de achtergronden. Bij mij zijn ze namelijk op het oog wel wit, maar ik begrijp dat er verloop in zit als je een duurdere monitor hebt (ga er van uit dat Martinus en Epple dergelijk materiaal hebben).

Ik herken de kritiek van Epple ook dat ze nog wat onwennig overkomt en inderdaad daarom foto2 erg gaaf. Ze heeft namelijk een schitterende lach.

Voor mijn gevoel heb ik ze niet overdreven verzacht. Zal hier nog een onbewerkte versie van neerzetten ter vergelijking (enkel RAW bewerking zoals belichting en beetje verscherpt).

19916

Groet, Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

1 t/m 3 vind ik ok!!
Als je de huid gaat verzachten dan kan je het beste niet de haren mee nemen en ik zou het zelf iets minder verzachten.

4 en 5 vind ik knullerig staan zo met die borst en hand er voor.
Geen toegevoegde waarde, ik denk dat als haar borsten groter waren geweest dan wel.
Je hebt het ergens gezien en je zal het moeten gebruiken ook dit idee.
5 mis ik door die jas van achter haar ruglijn waardoor het zo recht toe recht aan is geworden en die dicht geknepen hand vind ik ook niet zo.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

De foto's op zicht vind ik best ok maar op één of andere manier komt het model ietwat ordinair over.
Door de kleding en de poses straalt ze net te weinig klasse uit terwijl het een hele mooie vrouw is.
Op foto 1 bijvoorbeeld had ze beter geen laarzen aan gehad maar mooie hoge hakken.
Snap dat dit commentaar vaag is maar beter kan ik het niet verwoorden.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Foto 4 is prachtig en vind ik de leukste van de serie.... foto 2 óók mooi!
Mooie belichting heb je en de foto's zijn haarscherp. Hihi sexy model ook :D

Inderdaad ook ik vind de foto's téveel verzacht. Het witte omsluit haar lichaam en dat is vooral te zien bij haar kapsel.
(oh nice je aanpassing is een stuk beter )
Ik had de eye-liner wat doorgestrokken hiervan krijgt het model wat grotere ogen.
Kleding is wat ordinair en wordt érg versterkt door haar pose.
Vaak moet je denk ik wat minder sexy poseren bij sexy kleding.... Ander word het too much :P
Rechte rug, , lange nek maken, kont inhouden, schouders naar voren, benen bij elkaar (misschien gekruist) en het model wat chagerijnig/stoer kijken haha!

Sorry laat me wat gaan in me reactie maar bedankt voor posten E7 :)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Eric,

ter vergelijking heb ik de ruwe foto even bewerkt om te laten zien dat je best kunt verzachten zonder dat het te plastic en barbie achtig wordt. Wat heb ik gedaan.
Extra laag van foto maken, Gewoon wat huidonregelmatigheden weggehaald met retoucheer penseel, dan in Portraiture :
detail smoothing: treshold op 4
skin tone mask : feathering op 0, opacity op 80%, fuziness op 100%
Enhancements : alles op 0 behalve warmth, deze op -4

Dan terug in Photoshop de haren en ogen weer terug halen met het gummetje, één laag maken en de hele plaat een ietsie verscherpen in onscherp masker. Klaar.
Kijk gewoon goed en wees echt zuinig met al je schuifjes.

19917

E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Iedereen weer bedankt voor de reacties. Ik kan niet met alles wat maar kan een paar punten zeker meenemen naar een volgende shoot of nabewerking.

Een woordkeus als ordinair kan ik niet zo veel mee. Kledingkeuze is in onderling overleg gemaakt en is daarin voor mijn gevoel ook een persoonlijke keuze en vergelijkbaar als bijvoorbeeld een tattooage. Daarbij heeft deze woordkeus nogal een negatieve lading die ik niet graag doorbericht richting model. Dan had ik liever gelezen wat er minder bevalt aan de kleding, nu lees ik alleen iets over laarzen en versterking pose. Muv de pose op foto 3 vind ik ze echter vrij neutraal geposeerd en betreft het de volledige selectie qua kledingkeuze of betreft het 1 bepaald setje? Lees mijn reactie niet te defensief want vind het wel fijn dat er op mijn post gereageerd wordt en alleen maar "bravo" hoeft echt niet.

Tip van de eyeliner zal ik meenemen.

De opmerking over bedekken van borst met hand als overbodig ivm formaat borst kan ik niet helemaal plaatsen. Tip om haren niet mee te nemen in de verzachting zal ik zeker toevoegen in mijn PP. Het wegvallen van de rug door de jas is een punt waar ik van leer in aansturen modellen. Misschien had ze nog iets verder omgedraaid moeten staan en dan nog wat verder terugdraaien voor meer taille. Hand open is idd mooier (neem aan dat je het over de onderste hand hebt).

De bewerking van Martijn zal ik eens goed bekijken als ik thuis ben en daar mijn voordeel mee doen in mijn verdere bewerkingen, thanks.

Hopelijk heb ik snel een 2e shoot met Tessa.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Leuke meid!
Nabewerking valt inderdaad nog wat aan te verbeteren.
Niet alleen qua huid zachter maken, maar ook qua kleur. vooral bij 1 en 3 zie je een duidelijk verschil tussen de kleur van de benen en de kleur van de rest vd huid.
Gebruik je photoshop?
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hoi Mark,

Ja ik gebruik Photoshop. Je hebt me destijds nog wat tips gegeven voor bewerking foto's van Roxanne. Daar heb ik toen ook al wat aan gehad. Ik denk dat de benen al roder zijn door de belichting? Heb enkel een beautydish gebruikt. Misschien dat een grote octa een beter effect heeft in dit geval of de dish verder wegzetten. Als dit achteraf makkelijk / redelijk te corrigeren is dan verneem ik het graag.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Stuur ff een fotootje door, liefst raw, dan kan ik je laten zien hoe je dat aan kunt passen (krijg je een psd terug met de lagen) ;)
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Mooie foto`s van een mooie meid :)
Maar de bewerking is inderdaad iets te, hou ik persoonlijk niet zo van.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Leuke foto's hoor

Weinig mis mee die paar kleine dingetjes van hier boven kan ik me wel in vinden.

Wat betreft het kijken van het model hier kunnen wij amateur fotografen haast niks aan doen omdat het ook modellen zijn met erg weinig ervaring .
Dit zal altijd een issue blijven en daarom trek ik zelf hier niet zo hard aan omdat het bijna toch niet anders is.

Denk dat het model wel blij is hiermee?

ik vind het zeker wel een serie waar aandacht aan besteed is !! :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Boss, ik ben het niet helemaal met je eens over dat je er als amateur niks aan kunt doen hoe het model kijkt. Buiten het feit dat je als opzet hebt dat je een "modellenshoot" gaat doen en dus verschrikkelijk je best gaat doen het model aan te sturen, op haar gemak gat stellen en desnoods zelf voordoet hoe je het wil hebben, kun je ook (juist) als amateur opletten en eens een foto schieten juist als het model geen pose aan neemt en bv net haar kleding goed doet of haar haar. Of het moment vóórdat ze de pose aan neemt. Ik schiet vaak een foto als ik met haar aan het overleggen ben hoe ik het wil hebben. Juist als beginneling krijg je dan wat meer onverwachte en sprekende platen die met wat leuke bewerking en uitsnede nét wat anders zijn dan anders. Probeer maar eens.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

2 , 4 en 5 Schitterend

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

@ Spreading: Deel van de bewerking vind ik ook wel enigzins smaakgebonden. Na mijn vakantie zal ik de PP van Martinus eens doorlopen. Of ik 100% met de huid mee ga weet ik niet. Het deel van de haren kan ik me goed in vinden. Misschien moet ik het masker voordat ik Portraiture gebruik ook wel omgooien. Volledig zwartmasker en het gezicht terug halen.

@ FrozenTimes: na mijn vakantie krijg je het bestand

@ BossHogg: ik hoop snel een 2e shoot met haar te doen en aan de punten te kunnen werken. Hopelijk is het dan ook makkelijker om sturing te geven. Wel iets waar ik altijd veel aandacht aan probeer te besteden (met name op gemak voelen, dat ze weten wat ik aan het doen ben). Sommige modellen lukt het beter om te sturen dan anderen maar mijn best doe ik altijd.

@ Martinus: Ik herken heel erg dat de beste poses vaak vlak voor de foto worden ingenomen. Zal eens kijken of ik vaker tussen de foto's ook foto's kan maken....als dat nog logisch klinkt :)

@ Ruud: thanks, model is erg leuk in de omgang en ze heeft een schitterende lach en erg mooi uiterlijk.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar