Tessa @ E7picture

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

martinus schreefCOLONBoss, ik ben het niet helemaal met je eens over dat je er als amateur niks aan kunt doen hoe het model kijkt. Buiten het feit dat je als opzet hebt dat je een "modellenshoot" gaat doen en dus verschrikkelijk je best gaat doen het model aan te sturen, op haar gemak gat stellen en desnoods zelf voordoet hoe je het wil hebben, kun je ook (juist) als amateur opletten en eens een foto schieten juist als het model geen pose aan neemt en bv net haar kleding goed doet of haar haar. Of het moment vóórdat ze de pose aan neemt. Ik schiet vaak een foto als ik met haar aan het overleggen ben hoe ik het wil hebben. Juist als beginneling krijg je dan wat meer onverwachte en sprekende platen die met wat leuke bewerking en uitsnede nét wat anders zijn dan anders. Probeer maar eens.

Hoi Martinus,

Ik ben het volkomen met je eens , zal er zelf ook altijd voor 100% voor gaan.
Maar wat ik bedoel is dat het altijd een moeilijk zal blijven als een model voor de 1e x poseert en totaal geen ervaring heeft.

Vaak horen we hier hetzelfde verhaal over de blik van de modellen maar in een aantal gevallen is het niet anders.
Ik weet dat het nu eenmaal zo is maar zal altijd streven naar perfectie !! :D
Ook heb ik zelf ervaren als je een model te vaak aanstuurt dan kunnen ze onzeker worden ,maar zeg dan bv: goed zo, perfect enzv..

Hoe je het ook draait of keert het blijft altijd een issue met beginnende modellen!!

Maar goed wil verder niet te ver off topic gaan maar ik ben het volkomen met jou gedachten eens hoor . :wink:

E7picture blijf zo doorgaan !!
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

BossHogg schreefCOLONLeuke foto's hoor
Wat betreft het kijken van het model hier kunnen wij amateur fotografen haast niks aan doen omdat het ook modellen zijn met erg weinig ervaring .
Dit zal altijd een issue blijven en daarom trek ik zelf hier niet zo hard aan omdat het bijna toch niet anders is.
Ik ben ook maar een amateurtje, maar dat vind ik nou net juist het leukste aspect aan mensenfotografie: proberen bij onervaren mensen zo veel mogelijk uit te krijgen dat ze denken: " dat ik dat in me had zeg". Dus ik ben het er ook niet mee eens.
Maar dat is allemaal off topic, op de foto's had ik al gereageerd
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar