Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nou, zoals in de titel al staat.. het is een verliefd stelletje..
Bij 3 heb ik dat inderdaad geprobeerd maar dan werd de aandacht er niet naar toe getrokken, dus je hebt gelijk maar zo vond ik hem toch wat meer hebben
mooie compo's, speels en het plezier (verliefdheid) straalt eraf.
Alleen jammer van de weerkaatsing van de flash op hun gelaat bij sommige foto's.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Leuke platen maar het wordt een beetje eentonig.
Ik had deze dames met natuurlijk gefotografeerd zodat het er lekker romantisch uit zou zien.
Qua techniek ben je op de goede weg maar verzin eens wat anders...
Als leek op het gebied van modellenfotografie, valt mij het licht op. Ik vind het verschil tussen kunstlicht en natuurlijk licht te groot. De achtergrond oogt wat somber door het licht, terwijl de geportretteerden in de zon lijken te staan. Voor mij kijkt dit niet lekker. De dames staan er op zich leuk op vind ik, maar de wijze waarop het uitgevoerd is, past niet bij de achtergrond vind ik.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Klopt Ralf, Op het moment heb ik het erg druk en ben meer met andere dingen bezig dan me volop te storten op fotografie.
Als ik eenmaal weer rust in mijn kont heb ga ik met mijn vriendin op pad om wat foto's te maken. Ik heb al het een en ander in gedachten!
Jij had dus zonder flitsers gewerkt als ik het goed begrijp?
Eugene, ik snap wat je bedoelt.. Ik denk dat het een kwestie van smaak is.. Persoonlijk hou ik hier van!
Op zich prima foto's maar ben het wel met de anderen eens.
Probeer eens wat variatie aan te brengen in je locatie en licht.
Dit beheers je nu wel redelijk, maar ik neem niet aan dat je je hele portfolio vol wil hebben met strobist strand shoots toch ?
Pak volgende keer eens een park, gebouw en eventueel andere licht opstelling of natuurlijk licht.
Ben zelf ook een strobist fan, maar betrap me zelf ook dat ik heel snel een flitser grijp, zelfs als het natuurlijk licht al mooi is.
Dus tegenwoordig dwing ik mezelf om eerst foto's met natuurlijk licht te schieten en aan de hand van de resultaten dan bepalen of
flitsers iets toe kunnen voegen of niet.
Succes!
Wat mij eigenlijk het meest opvalt aan de fotos is hun glimmende huid.
Probeer de volgende keer eens van tevoren hierop te letten qua cremes e.d. maar dit komt ook door het harde flitsen.
Ik doe ook alles met strobist, en ik zal de laatste zijn die vind dat je persé natuurlijk licht moet gebruiken. Ook de day2night effecten die je hier hebt zijn keuzes.
maar wat ik (als ik jou was) zou doen is wat meer met lichtvervormers gaan spelen. gebruik bijvoorbeeld eens een (shoot through) paraplu. Dan krijg je veel zachter licht en door het verschil daarin te herkennen word je daar ook creatiever in
Een softbox zou ook wat zachter licht moeten geven, toch?(Ik heb geen ervaring in strobist, alleen wat theoretische kennis).
Wellicht zou je de afstand tussen softbox en modellen wat kunnen vergroten voor wat egaler licht
JSnakes schreefCOLONEen softbox zou ook wat zachter licht moeten geven, toch?(Ik heb geen ervaring in strobist, alleen wat theoretische kennis).
Wellicht zou je de afstand tussen softbox en modellen wat kunnen vergroten voor wat egaler licht
Dat gaat niet werken.
Bij een softbox geld het hoe dichter bij je onderwerp hoe zachter het licht.
Ik ben het eens met alles wat hierboven is gezegd...
Wel heb ik nog een vraagje. Niet enkel over deze, maar over al deze series op het strand...
Bij de eerste is me opgevallen dat de man een bruine huid had. "Kan zijn," dacht ik zo nog "het is vakantie geweest en hij heeft in de zon liggen bakken en braden...". Toen heb je de familie erop gezet en die hebben ook allemaal die bruinige huid. Alweer dacht ik. "Het was vast een familievakantie en ze kregen korting op de zonnestralen..."
Maar nu zet je ook deze neer en weer valt me op dat de huid echt bruin is. Ik kijk op een gecalibreerde monitor, dus het ligt heus niet aan mijn monitor. Alleen vraag ik me af zijn ze nou echt zo bruin allemaal of is dit deels ook door de nabewerking c.q. strobistenwerk? Het valt me op en het heeft voor mij een nogal artificieel uitzicht. Is weer smaak natuurlijk dat laatste. Maar het doet me zo denken aan die lui die in Turkije/Marokko/etc. de toeristen strikken voor een "photoshoot" op het strand bij zonsondergang. Dan krijg je op zich wel mooie foto's maar in de bewerking gaan ze de saturatie/vibrance zo gaan omhoog gooien dat het (in mijn persoonlijke mening) over de top is... Hier zit je voor mijn gevoel net aan het randje an, maar vind toch de huid wat te eigenlijk...
Jeroen
7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender