Sharon in Z/W @ FtL-fotografie + UPDATE

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Thx voor de uitgebreide reactie PIAR :!:

Ben een groot fan van jouw werk dus ik waardeer je uitgebreide reactie en tips des te meer... :P
(Zonder andere reacties te kort te willen doen overigens..)
Je complimenten smaken dan ook prima :D

Het hoofdlicht, tsja, is lastig op te lossen, hoger kan ik niet namelijk. Ik moet het wat ruimte betreft helaas doen met een kleine zolderkamer . En die heeft helaas ook nog schuine wanden... :cry:
Full body is al kunst en vliegwerk en echt heel goed uitkijken dat ik niet vmet mijn spullekes an de trap val :roll:

Wel heb ik deze foto's zoals gezegd zonder frontdoek op de softbox gemaakt.
Zal die gezien de opmerkingen over de schaduwen dan toch maar weer gaan gebruiken voor wat zachter licht.

Wat de nauwere crops betreft hier en daar, ik begrijp wat je bedoeld. Ga ik zeker nog even uitproberen.
En wat bewerking betreft heb ik nog veel te leren. In de vakantie het Lightroom 3 boek van Scott Kelby aangeschaft, nu dus maar veel lezen en uitproberen. Overweeg ook nog tzt een curcus te volgen of zo, maar ja, tijd en centjes moeten er ook zijn.

Maar al met al ben als amateur al heel tevreden met de vorderingen die gemaakt zijn en hoop idd te blijven leren :!:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

graag gedaan, normaal heb ik het te druk met veel en uitgebreid reageren, maar in de vakantie zit ik iets minder krap in mijn uren, al moet er veel geklust worden. Even uitblazen achter de pc is dan wel lekker.
En volgende week een week naar Spa, hopelijk valt het weer mee en kunnen we prachtige platen maken....
Die zolder is idd een beperking. Wellicht kan je het af en toe oplossen door het model iets naar beneden te laten kijken, dan komt het licht verhoudingsgewijs hoger te staan (of haar lager laten zitten) Maar ja dat naar beneden kijken is geen oplossing voor al je foto's...
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Mooie dame , je update is wel beter/mooier (persoonlijk) !


grt, Frank
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Gewoon een mooie serie !!! de update

Foto nr 11 vind ik de mooiste .

En wat betreft die mond nou die tanden zijn net zo mooi als het model dus ik stoor me er niet aan .
Het was een ander verhaal als er drop of kebab tussen zou zitten!! :lol:
Het model is nou eenmaal zo , we werken niet allemaal met claudia shiffer en kate moss enzv..

I like her !! :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Thx voor de complimenten heren...

Vooral ook namens Sharon... :wink: :)

Mede dankzij de reacties heeft ze toegezegd voor een vervolgshoot... :D
Tzt dus meer van ons... :twisted:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oeps, las ze mee? Dat was niet de bedoeling. Want dan had ik gezegd dat ik er best een koppie thee mee zou willen drinken. Hahahaaa!

M.b.t. de update: Piar is wel een meester met betrekking tot de model-fotografie, dus ik denk dat al het commentaar al is gegeven. Maar zijn opmerking van de crop en het hoge voorhoofd kan ik me niet helemaal in vinden. Als ik bij 8 en 11 de boel daar zo zou afsnijden, komen die foto's mij te krap over in vergelijking met de andere zijden, dan moet daar ook gecropt worden. Foto 11 vind ik trouwens erg mooi. Sprankelend in kleur.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLON

@ Mylife;
Met alle respect, maar met een reactie die uitsluitend over haar tanden gaat die de aandacht trekken kan ik technisch gezien erg weinig als TS.
Het model is zoals ze is tenslotte. Overigens zijn de tanden geheel onbewerkt, ook niet witter gemaakt.
En ik denk dat menigeen jaloers zou zijn op een setje bijters als deze. :D
Iets meer commentaar over de foto's zelf was dan ook welkom geweest.
Ik geef alleen aan wat me opvalt, ik heb nog te weinig kennis van de technische kant van het foto's maken. ik zit hier ook om te leren. Hopelijk heb je wat aan de post van piar, kvond hem zelf wel intressant. Het model mankeert niks aan naar mijn mening dr tanden zien er ook prima uit verder.
(Weet je wat me vaak opvalt hier? Een foto en wat je werkelijk waarneemt verschilt vaak erg. Kijk maar eens bij de dierenfoto's sommigen zijn blijkbaar zo scherp dat het niet overeenkomt met wat jezelf normaal werkelijk waarneemt. Soms vind ik dat wel eens jammer en geen rechtdoen aan het gefotografeerde. Maar dit is even offtopic.)
Succes met fotograferen en ik ben benieuwd naar de volgende foto's van dit model!
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

drikj schreefCOLON M.b.t. de update: Piar is wel een meester met betrekking tot de model-fotografie, dus ik denk dat al het commentaar al is gegeven. Maar zijn opmerking van de crop en het hoge voorhoofd kan ik me niet helemaal in vinden. Als ik bij 8 en 11 de boel daar zo zou afsnijden, komen die foto's mij te krap over in vergelijking met de andere zijden, dan moet daar ook gecropt worden. Foto 11 vind ik trouwens erg mooi. Sprankelend in kleur.

Groeten,
Hendrik
Eigenlijk kan ik geen beter voorbeeld vinden van hoe je wel en niet dient te croppen.Ik zou ze haast bij mijn workshops willen opnemen ;-)) Kijk er zijn regels, die zijn er vaak niet voor niets en vervolgens is het ook de kunst om die regels weer bewust aan je laarzen te lappen. De regel van het croppen heb ik niet verzonnen, die heeft een duidelijke reden. Als je zo cropt als op 8 en in mindere mate bij 11, dan maak je iemands hoofd heel lang om te zien. Meestal is dat niet flatteus voor het model.
Ik krijg bij 8 ook het idee dat er met 50 mm of zelfs licht groothoek is gewerkt. Het gezicht lijkt iets vertekend.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar