Apenheul

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Hier wat foto's van mijn bezoek aan de Apenheul pas geleden.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar zou hij aan denken...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer genoeg niet scherp, wel leuk :)
Afbeelding
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MathijsKosters
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2011 20:54
WoonplaatsCOLON Den Ham

Mooie serie, nummer 4 is mijn favoriet. Bij nummer 3 lijkt de scherpte wat verkeerd te liggen.
Canon EOS 500D Canon 18-55 non-IS II Canon 55-250mm IS II
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie serie, ik vind alleen de compositie van de foto's een ietepiet minder en bij sommige mis ik wat scherpte.
Mijn favoriet is de 1 na laatste, mooi van kleur en scherpte.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet zo'n geslaagde serie. Ik vind met name het licht op vrijwel alle foto's heel erg hard en op enkele foto's ook nog enkele gedeeltes overbelicht. Ook komen de meeste foto's ultieme scherpte tekort. Ik weet wel dat het in de Apenheul erg lastig fotograferen is met al die mensen voor je neus en dat je al blij mag zijn dat je wat redelijks hebt kunnen schieten. :wink:

Henriëtte
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik sluit mezelf aan bij jonggolde, ik vind het ook niet zo'n geslaagde serie. Ik mis scherpte op vrijwel alle foto's, hard licht, compositie niet echt spannend en ik heb het idee dat de verzadiging aardig opgeschroeft is?
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

Ik heb dezelfde mening als de mensen hier boven mij, vooral de scherpte mis ik in de serie.
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Zou om te beginnen de volgende keer ff je serie nummeren dat is wat makkelijker. Verder zou ik ook alle foto's even groot maken op de lange zijde zeg
maar, dat kijkt wat mooier ;-)

Het licht is bij de meeste erg hard idd, dit kan je bij sommige nog wel wat temperen door de hooglichten wat te temperen.
Tevens zag ik bij de eerste foto dat je 2 stops hebt onderbelicht, dit is te veel want de foto is nu veel te donker. Rond het oog is het zwart ook helemaal
dichtgelopen.
Het Gorillajong had ik nog iets verder naar links gezet zodat de compositie nog beter wordt! Ook hier de hooglichten nog maar wat temperen.

Heb je verscherpt na het verkleinen want dit is ook niet helemaal goed terwijl je wel hoge sluitertijden hebt?

Gr. Harold
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar