Camera gevallen... wat nu?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Mijn camera (5DmkII) is gisteren gevallen van een behoorlijke hoogte. :shock: :evil: Buiten een aardige deuk op een hoek (links onder) op de body en flinke beschadigingen aan de zonnekap van de lens (24-105) lijkt het verder mee te vallen! (woordgrapje.... ;) ja kan weer een beetje lachen :) )
Nu de eerste schrik etc weg is heb ik snel wat testjes gedaan om te kijken of het focussen etc. nog werkt en of de foto's scherp zijn. Ook dit lijkt nog in orde te zijn. Nu weet ik dat de interne techniek van de 24-105 het objectief kwetsbaar maakt. Wat zou nu mijn volgende stap(pen) moeten zijn om er zeker van te zijn dat het slechts bij "cosmetische"schade is gebleven?
Ben CPS-lid, als dat wat uit zou maken ;)
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Heb je een verzekering?
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
ReneC
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2007 15:42
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Ik zou de set ff aanbieden ter controle bij een repair center.
Je geeft al aan dat je CPS memberbent, en dan mag je 1x per jaar je spullen ter controle en voor preventief onderhoud gratis aanbieden.
In Nederweert kan dit op afspraak en als het niet te veel spul is kan je er volgens mij zelfs op wachten.

Mochten daar gebreken uit komen, kan je zelf beslissen of je het wil laten repareren (verzkering of eigen kosten) Als CPS member heb je na akkoord van de offerte je camera dan ook weer binnen een week terug.

Suc6
René
Kijk ook op www.familie-claassen.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

@fvdrunen ja ben verzekerd inderdaad, maar heb hem zelf laten vallen... Kunnen ze daar niet moeilijk overdoen als het er op aan komt?

@ReneC Kijk!!! :D Daar zat ik op te wachten..!! maandag meteen bellen! Thanks voor de tip!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat deukje in de body kan prijzig worden. Uitdeuken gaat namelijk niet.
De zonnekap repareren is ook geen optie; vervangen is goedkoper.

Je kunt je spullen inderdaad aanbieden bij een reparatiecentrum om het na te laten kijken. Ik heb ooit een tas laten vallen en had het idee dat de 24-105 niet helemaal lekker was. Was achteraf niets mee aan de hand, maar het is toch wel fijn om het zeker te weten.
Neem maandag even contact op met een van de repaircenters van Canon en maak een afspraak
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Gewoon je verzekering bellen, een beetje goede verzekering dekt de schade. Dus of je moet hem aanbieden en dan de offerte indienen en dan kun je hem laten maken. Ik heb al meerdere keren mijn verzekering gebeld in de afgelopen 10 jaar. 2 lenzen die van de bank af gerold waren en een complete diefstal van body met grip, lens en flitser. Ergo je betaald ergens voor haal dan ook eens je gram :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ten eerste allen dank voor de reactie. Ben inmiddels bij nederweert langs geweest en kon inderdaad wachten (hebben prima koffie :) ) op de bevindingen. Uiteindelijk bleek er buiten de cosmetische schade er niets aan de hand en is alles weer mooi afgesteld.

Ikke is blij :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ReneC
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2007 15:42
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Gelukkig dat alles nog in orde was.
En ja, de koffie is er goed te doen. Ik heb erger meegemaakt.

Grtz René
Kijk ook op www.familie-claassen.nl
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

ik ben verzekrert voor stoten en vallen
liet pas me mengapneel vallen heb repartie verzekert gekregen was 100 euro

groetne
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar