Dagje Burgers Zoo, nu eens geen dieren

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Een tijdje geleden vroeg ik jullie in dit topic om tips voor een leuke fotolocatie. Omdat het weer er niet al te best uitzag, zijn mijn zwager en ik uiteindelijk niet de natuur in getrokken, maar naar Burgers Zoo in Arnhem gegaan. Ondanks al het glas en hekwerk (en niet te vergeten al die in de weg lopende andere bezoekers)toch een leuke fotolocatie om eens te oefenen. Alle foto's zijn overigens gemaakt met de 100-400.

Uiteraard heb ik de nodige "dieren geschoten" :D, maar daarnaast kwam ik (vooral in Burgers Bush) ook een hoop mooie planten tegen. Ik moest even wennen aan de omstandigheden (lees: had eerst een te hoge ISO-waarde), maar onderstaande vijf foto's ben ik toch wel tevreden mee. Maar wellicht kunnen jullie me nog beter op weg helpen! :wink:

foto 1: er staan mooie cactussen in de Bush:
Afbeelding
IMG_1057A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2: "onder een afdakje":
Afbeelding
IMG_0952A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3: zomaar een blad:
Afbeelding
IMG_1064A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 4: deze bloem kwam ik heel wat tegen:
Afbeelding
IMG_1085A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 5: hangertje:
Afbeelding
IMG_0897A by marcoeoscanon, on Flickr

Dat waren de bloemenfoto's, de dierenfoto's volgen straks nog in een apart topic. Zoals gezegd, tips, kritiek en adviezen zijn altijd welkom!

Bedankt voor het kijken!

grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Over het algemeen nette foto's, maar wel heb ik een paar bedenkingen. Zo had ik bij de eerste denk ik liever een centrale compositie gezien, dat kan deze cactus goed hebben. Bij de derde storen mij de onscherpe sprietjes in de voorgrond mij, aangezien de functie van die onscherpte mij ontgaat. Bij de vijfde denk ik dat je teveel hebt nabewerkt, het oogt nogal onnatuurlijk voor mij. Hopelijk heb je er iets aan.
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

Naar de vijfde foto blijf ik wèl kijken - dat de bloem hangt, is verrassend en ik vind de kleur mooi afsteken tegen de achtergrond.
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Even heel vlug:
Foto 1 = mammilaria of tepelcactus, Foto 2 = Spathiphyllim, foto 3 = Agave type, Foto 3 = datura, Foto 4 is Hibiscus, blij 'm weer es te zien.
gr, JP
En ze zijn mooi!
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dank voor jullie reacties (en voor de bijbehorende namen :D ).

De cactus had ik eerst in een centrale compositie, maar vond dat weinig spannend. Heb 'm toen toch iets naar rechts geschoven, vind dat persoonlijk mooier. Die onscherpe sprietjes bij foto 3 stoorden mij inderdaad ook. Maar afbreken is uiteraard geen optie, en een ander standpunt was ook niet goed te doen. Dus heb ik ze uiteindelijk maar voor lief genomen. De vijfde foto is niet erg bewerkt, eigenlijk alleen bijgesneden, ietsje verscherpt en een heel klein beetje de saturatie verhoogd. Maar de kleuren zijn zoals ze in het echt ook zijn. Vond 't met name door het feit dat het hangende bloemen zijn, erg mooie bloemen en dus wel een foto waard.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar