Afgelopen week naar de WRC wedstrijd van Duitsland geweest.
De foto's zijn gemaakt van achter het lint.
1 - Mikko Hirvonen in zijn Ford Fiesta
2 - Kris Meeke in de nieuwe MINI Countyman
3 - Kimi Raikkonen vlak voor zijn crash, de rest staat op de site
4 - Nederlander Hans Weijs Jr. met zijn buitengewone prestatie (foto is niet 100% scherp)
5 - Latvala verliest zijn rechter voorband vlak voor de finish.
WRC Duitsland
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
- Rocker
- Veteraan
- BerichtenCOLON 6828
- GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
- WoonplaatsCOLON Zeewolde
- CONTACTCOLON
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verstand heb van deze tak van sport... Maar ik vindt het gave foto's! Met name foto 1 is al een geweldige binnenkomer, en bij foto 3 heb je wel een mooi moment te pakken
had ze ook al op rallyforum bewonderd. Mooie platen, bijzondere momenten (op het juiste moment op de juiste plek). 3 en 4 zijn voor mij favoriet vanwege het moment.
Gr,
Michiel
Gr,
Michiel
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
- Jeff
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 335
- GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
- WoonplaatsCOLON Ede
- CONTACTCOLON
Mooi serie.
Foto 2 vind ik het mooist.
Heel bruut, lijkt erop of ie het beeld in komt stuiteren.
Komt misschien omdat een Mini een schattig wagentje is.
Foto 2 vind ik het mooist.
Heel bruut, lijkt erop of ie het beeld in komt stuiteren.
Komt misschien omdat een Mini een schattig wagentje is.
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
- BartjeD
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 11932
- GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
- WoonplaatsCOLON Cuijk
- CONTACTCOLON
Je hebt een paar mooie momenten te pakken.....
Een mooie serie.
gr. Bart
Een mooie serie.
gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
- Dianawoman
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1829
- GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
- WoonplaatsCOLON Lepelstraat
Super mooi!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
- woody111
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1910
- GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
- WoonplaatsCOLON Alblasserdam
- CONTACTCOLON
Je hebt de goede plekken weten te vinden om je foto's te schieten, mooie platen geworden.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
http://www.johnmaasfotografie.nl
- Frank64
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 4126
- GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
- WoonplaatsCOLON Weert
Mooi getime en scherpe pics inderdaad. Prima kleuren ook.
Leuk om dit weer eens te zien trouwens.
Paar jaar geleden ook daar geweest en veel pics geschoten.
Zaten ook wel wat geslaagde bij als ik even in mijn geheugen graaf.
Zal ze nav deze topic ook maar weer eens gaan bekijken binnenkort.... ;<)
Leuk om dit weer eens te zien trouwens.
Paar jaar geleden ook daar geweest en veel pics geschoten.
Zaten ook wel wat geslaagde bij als ik even in mijn geheugen graaf.
Zal ze nav deze topic ook maar weer eens gaan bekijken binnenkort.... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
- Geelduikbootje
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1546
- GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
- WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog
Mooie foto's.
De spanning en aktie zit er goed in!
De spanning en aktie zit er goed in!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Als je de eerste twee met elkaar vergelijkt, dan werkt de tweede veel beter omdat je een lager standpunt hebt. Ook het meer tele zorgt voor een betere pressence van de auto. Nu zal het waarschijnlijk niet mogelijk/verantwoord geweest zijn om bij de eerste lager te staan, maar een oplossing is meer tele en verder weg. Op die manier wordt de hoek van jou t.o.v. de auto toch verder van voren.
De derde zou ik gecropt hebben tot de auto rechts stond en de stofwolk links. Maakt meer indruk dan de auto in het midden
Ook bij de laatste zou ik onder en rechts nog een stuk hebben afgesneden.
Nummer 4 heb ik niets op aan te merken, behalve die irritante pijl achterin. Ik snap ook wel dat ze die kant uitgaan
(p.s. Ik mis de 'Alexander Groothoek')
De derde zou ik gecropt hebben tot de auto rechts stond en de stofwolk links. Maakt meer indruk dan de auto in het midden
Ook bij de laatste zou ik onder en rechts nog een stuk hebben afgesneden.
Nummer 4 heb ik niets op aan te merken, behalve die irritante pijl achterin. Ik snap ook wel dat ze die kant uitgaan
(p.s. Ik mis de 'Alexander Groothoek')
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
- Red_Spike
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 555
- GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
- WoonplaatsCOLON Naaldwijk
- CONTACTCOLON
Hey Jeroen,
Dit ben ik met je eens, maar de 1e situatie liet dat gewoonweg niet toe. Men komt daar over een 2 meter breed weggetje een blinde bocht door. Aan de kant waar ik zit loopt de berg verder omhoog, lager zitten kon en mocht niet, weet ook niet zeker of ik dat wilde.
Aan de overkant is de afgrond, oke dit is niet duidelijk te zien in de foto's.
Ik stond daar niet als pers, dus kon niet gaan en staan waar ik wilde.
Bij het 2e punt was het anders, daar lag ik in de kant, tussen de druivenstruiken. Ik mocht daar helemaal niet zitten, maar kreeg toestemming van de marshalls (gelukkig waren het Nederlanders). Hier komen ze over een kleine hobbel en zie je ze niet aankomen. De achtergrond is hier veel verder weg dan bij de 1e foto.
Ik denk dat de afstand tot het onderwerp redelijk gelijk is.
Bij foto 3 ben ik het niet met je eens, kijk maar eens naar de serie op de site daar is het vervolg te zien (probeer daar mensen heen te lokken).
Bij foto 4 zou die pijl weg kunnen ja, maar dat is nou eenmaal onderdeel van het parcours, mocht iemand de foto op groot formaat bestellen, dan zou ik die weg gehaald hebben.
De groothoek is er wel hoor, maar niet veel, ik kon niet alle kanten op, dus zit je veel vast aan de grote brandpuntsafstanden. Op www.autosportnieuws.be en rally-web.nl staan een aantal groothoek foto's.
Wederom vraag ik je om een keer mee te gaan naar een rally, dan kan je zien waar je allemaal rekening mee dient te houden en dat elke rijder zijn eigen lijnen kiest.
Dit ben ik met je eens, maar de 1e situatie liet dat gewoonweg niet toe. Men komt daar over een 2 meter breed weggetje een blinde bocht door. Aan de kant waar ik zit loopt de berg verder omhoog, lager zitten kon en mocht niet, weet ook niet zeker of ik dat wilde.
Aan de overkant is de afgrond, oke dit is niet duidelijk te zien in de foto's.
Ik stond daar niet als pers, dus kon niet gaan en staan waar ik wilde.
Bij het 2e punt was het anders, daar lag ik in de kant, tussen de druivenstruiken. Ik mocht daar helemaal niet zitten, maar kreeg toestemming van de marshalls (gelukkig waren het Nederlanders). Hier komen ze over een kleine hobbel en zie je ze niet aankomen. De achtergrond is hier veel verder weg dan bij de 1e foto.
Ik denk dat de afstand tot het onderwerp redelijk gelijk is.
Bij foto 3 ben ik het niet met je eens, kijk maar eens naar de serie op de site daar is het vervolg te zien (probeer daar mensen heen te lokken).
Bij foto 4 zou die pijl weg kunnen ja, maar dat is nou eenmaal onderdeel van het parcours, mocht iemand de foto op groot formaat bestellen, dan zou ik die weg gehaald hebben.
De groothoek is er wel hoor, maar niet veel, ik kon niet alle kanten op, dus zit je veel vast aan de grote brandpuntsafstanden. Op www.autosportnieuws.be en rally-web.nl staan een aantal groothoek foto's.
Wederom vraag ik je om een keer mee te gaan naar een rally, dan kan je zien waar je allemaal rekening mee dient te houden en dat elke rijder zijn eigen lijnen kiest.
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Het is inderdaad wat lastig om dingen te zeggen als je niet heel de omgeving weet. Je kunt inderdaad niet altijd overal staan en je moet zeker altijd je eigen veiligheid in de gaten houden. Dit is op het circuit al zo, laat staan bij een rally. Als het misgaat kan zoiets echt een ongeleid projectiel worden. Hoewel het in mijn werk een hele kleine kans heeft, wil je niet weten wat wij soms aan veiligheidsprocedures doen om ook maar het kleinste risico uit te sluiten. En dan nog raakt de auto iedere keer beschadigd (o wacht, dat is ook de bedoeling )
Maar zeker bij rally kun je zo opgaan in het fotograferen dat je je eigen veiligheid vergeet. Vooraf inschatten is denk ik wel zo belangrijk. D'r zijn genoeg filmpjes op internet van foografen die minder fortuinlijk zijn.
Ik wil inderdaad nog wel eens een keer een rally bezoeken, alleen laat de eigen agenda dat niet helemaal 100% toe
Maar zeker bij rally kun je zo opgaan in het fotograferen dat je je eigen veiligheid vergeet. Vooraf inschatten is denk ik wel zo belangrijk. D'r zijn genoeg filmpjes op internet van foografen die minder fortuinlijk zijn.
Ik wil inderdaad nog wel eens een keer een rally bezoeken, alleen laat de eigen agenda dat niet helemaal 100% toe
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 361
- GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
- WoonplaatsCOLON Elst (gld)
- CONTACTCOLON
Ik licht even een klein stukje uit je opmerking om hem te verbeteren: Als het bij een rallyauto misgaat IS het een ongeleid projectiel. En er zijn geen grindbakken of vangrails, hooguit bomen.fotojeroen schreefCOLONHet is inderdaad wat lastig om dingen te zeggen als je niet heel de omgeving weet. Je kunt inderdaad niet altijd overal staan en je moet zeker altijd je eigen veiligheid in de gaten houden. Dit is op het circuit al zo, laat staan bij een rally. Als het misgaat kan zoiets echt een ongeleid projectiel worden.
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
LIgt er maar aan hoe mis het gaat. Als de bak of de motor stuk gaat zal het wel meevallen. Als hij van de weg komt kun je er niets zinnigs over zeggen waar hij gaat eindigen behalve "in die richting"
Maar geloof me als ik zeg dat ik het afgelopen jaar al genoeg 'ongeleide projectielen' heb gezien
Maar geloof me als ik zeg dat ik het afgelopen jaar al genoeg 'ongeleide projectielen' heb gezien
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
Nummer 2 is echt heel mooi gemaakt!