Huwelijk Daphne en Eric # Martinus

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Now we're talking! :-) Dat knalt inderdaad wel, haha.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Diana:
Dank je wel en hoe bedoel je geen dikkere minder mooie mensen ???
zie:
viewtopic.php?f=46&t=93085&start=0 en:
viewtopic.php?f=46&t=86079
Zucht... je hebt helemaal gelijk :mrgreen: Maar die zijn nog steeds niet lelijk!! Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dianawoman schreefCOLON
Diana:
Dank je wel en hoe bedoel je geen dikkere minder mooie mensen ???
zie:
viewtopic.php?f=46&t=93085&start=0 en:
viewtopic.php?f=46&t=86079
Zucht... je hebt helemaal gelijk :mrgreen: Maar die zijn nog steeds niet lelijk!! Afbeelding
Heee Diaan, er bestaan geen lelijke mensen ieder mens heeft iets moois alleen bij de een moet je
wat beter zoeken. :wink:
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Helemaal top!

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

TSja.. Hiervoor verdient men uitsluitend complimenten.
Puntjes die genoemd zijn klopen wel. Zo lijkt nr 16 wat flets vergeleken bij de rest?
Maar waar hebben we het dan eigenlijk over.

Erg sfeervolle, verzorgde en gevarieerde weergave van zo'n heugelijke dag.
Reclama voor de vaklui en als herinnering aan zo'n dag eigenlijk onbetaalbaar.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Martijn,

Allereerst mijn complimenten voor de mooie combo's!
Leuke afwisselende serie moet ik zeggen.

Ik heb wel een paar puntjes waar je op moet letten zoals een aantal foto's zijn echt te donker.
Wanneer je deze gaat afdrukken heb je een probleem. Daar moet je even wat corrigeren.
Je hebt hier en daar ook wat teveel met ruisondrukking gedaan en dat vertaald zich in een te gladde huid en haren.
De kleuren kunnen nog wat frisser.

Ik ben het meest onder de indruk over je groei en je feeling voor compositie maar deze serie verdient nog wat nabewerking.
Ben benieuwd naar de volgende!

Groetjes,

Ralf
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Waauw, een hele mooie reeks, hier kan ik nog veel van leren hoor.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Roel, Frank, Ralf en Hilde, dank jullie wel
P.S.
Ralf, wat me opvalt, ook in je vorige commentaar, is dat je sommige foto's te donker vind ? Op mijn gekalibreerde monitor (en op een aantal op mijn werk) is dat absoluut niet zo. Enige donkere is nr 18, maar dat komt door een bewerking in Niks. Als ik kijk naar jouw series. o.a. Simone & Timon, waarin veel erge (overbe)lichte delen zitten, vraag ik mij af of jouw monitor wel goed is, Het zal misschien ergens in het midden liggen, maar dat viel me zo maar op. Zou het wel eens willen vergelijken. Ook kan ik mij niet vinden in het verzachtende effect van huid en haar door ruisonderdrukking, want dat heb ik niet toegepast. Ik zie het ook hier niet en op de originelen is alles zeker helemaal natuurlijk scherp en gedetailleerd,

groet Martijn
Laatst gewijzigd door 3 op martinus, in totaal 28 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Schitterend mooi vast gelegd Tinus !!

PP ook erg mooi gedaan .
Your level is going up !!! :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Dank je wel Marcel. Leuk om te horen !
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hey Martijn,

Gaaf om de serie nu ook op het forum te zien. Ze zijn erg mooi geworden. Denk dat de meeste puntjes die mij zelf ook op kunnen vallen al wel genoemd zijn. Ik kende nog niet alle foto's en foto 15 vind ik wel heel erg gaaf. Mooi moment en ik denk voor de bruidegom een manier om dagelijks weer verliefd te kunnen worden op zijn eigen vrouw. LAten we het hopen iig, aan de foto zal het niet liggen :)

Drieluikje bij 12 is erg mooi zo in de tijd weergegeven. Nummer 2 een mooi intiem moment met klik tussen hem en haar. 4 een erg gave sfeer plaat die niet persé te maken hoeft te hebben met de bruiloft maar die ik als beeld alleen ook al heel mooi vind.

Ohja en dan mijn ene puntje: op een paar compilaties staat jouw handtekening net door de witte balk heen. Misschien dat je daar een andere positie voor je krabbel had kunnen kiezen. Tsja, niet echt iets technisch op fotogebied dus maar toch.

Complimenten,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Eric, dank je wel man. Leuk om te lezen. Dat van die handtekening zag ik ook, maar had geen zin meer om dat te veranderen.... :oops: Op de originelen staat gelukkig geen handtekening
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hee Martimus,

Ik denk dat je het bruidspaar superblij hebt gemaakt wat een mooie afwisslende en ontspannen serie.
(de vuurtoren mag een tikkie netter ingekleurd worden misschien)
En wat het dichtlopen van de schaduwen betreft, Ik zie dat probleem alleen ontstaan denk ik bij het paard op 17 en 18. Maar ik denk dat daar de sfeer het belangrijkste is. Je zou hoogstens selectief een tikkie kunnen oplichten, maar ik zou dat zeker niet op de hele foto doen
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Peter, dat zie ik ook. Dank je wel voor je commentaar !
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Prachtige reportage Martinus TOP


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Dank je wel Ruud, leuk om te horen natuurlijk !!
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Hele mooie serie!
Degene die er voor mij uitknalt is #4, lekker ouderwets, grove korrel lichte vignette, leuk!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

JSnakes, thanx
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

MIjn feedback:

1. Heel mooi de details gefotografeerd en bij elkaar gebracht

2. Ik vind deze foto iets minder. De foto straalt wel liefde uit, maar is soft en de omzetting maakt het te grauw.

3. Leuk moment. Zelf hou ik er ook wel van om te fotograferen als anderen net bezig zijn met de foto's.

4. Ja perfect! Geen andere woorden voor.

5. Hele mooie foto, geweldig moment. Ik had alleen even gewacht tot de wind weer wat stiller was en zijn hemd wat lager stond.

6. Leuk, maar de foto komt hier erg zacht/soft over. Dit is een foto die ze vast zullen ophangen.

7. Mooi, maar ook grauw

8. Hele vette foto!

9. Ook een echt een hele mooie foto.

10. Op zich een leuke foto, maar een grauwe z/w omzetting en soft

11. Leuk en perfect belicht.

12. Geweldig, ik denk wel de mooiste van de serie

13. Leuke foto, misschien alleen nog de achtergrond rechtzetten en dan is die af.

14. Had een mooie foto kunnen zijn als deze helderder zou zijn en scherper.

15. Respect dat je dit een bruid (met haar jurk) heb kunnen laten doen! Verder een hele mooie foto.

16. Ja... geweldige foto. Maarre stond je zelf ook in het water?

17. Te donker en dat is jammer want deze foto laat echt liefde zien.

18. Ook te donker.

Samengevat:
Over het algemeen een hele mooie serie. Wat een verschil met je vorige series (die al niet slecht waren). Dit is een serie waar je iemand echt blij mee gaat maken. Heb je trouwens een nieuwe lens? Ik vind je bokeh iets zachter dan je vorige series.

Eventuele verbeterpunten:
Je zwart wit foto's ogen veel te grauw. Hierdoor komen erbij sommige foto's als 10 de gezichten niet goed naar voren. Dit zou je kunnen oplossen met een roodfilter in PS of LR.

Bij deze serie komen de kleurenfoto's ook grauw over. Het kan door het weer. Mocht je dit ook vinden en willen veranderen, zou je dit kunnen manipuleren door er meer helderheid in te gooien/ contrast en iets meer levendigheid/saturatie of warmere witbalans
De foto's komen bij mij niet donker over. Ik heb een Imac 27 inch en een Eizo. Beiden gekalibreerd. Wel komen ze grauw over waardoor ze donker kunnen lijken. Foto 17 en 18 zijn wel donker. Misschien een beetje rommelen met invullicht in PS/LR?

Verder vind ik sommige foto's een tikkeltje te soft. Ik weet dat dit lastig is. Zelf heb ik hier soms ook last van, maar door dit forum ben ik er meer op gaan letten. Ik zou de foto's iets verscherpen of een kleinere diafragma kiezen de volgende keer.

Dit was mijn persoonlijke feedback en ik hoop dat je er wat aan hebt en wat mee kan doen.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Jeetje Ashwin, wat neem jij toch altijd de moeite om elke foto te beoordelen. Respect man !! Erg leuk. De complimenten vind ik super leuk om te horen, dus dat vat ik hiermee dan maar even samen !! Dank je wel. Ook de rest aan kritiekpuntjes leerzaam voor me. Maar toch even reageren op wat je bij sommige foto's zegt.

Foto 2 was bewogen en hebik proberen te redden met zwart wit en een klein beetje softening omdat het moment ZO mooi was. Dus vandaar.

Foto 5 was echt alleen dat moment dus een beetje een lucky shot. Wachten was dus geen optie en het hemd nemen we er dan maar bij. Maar het was idd mooier geweest als dat strakker was geweest

Foto 6 lijkt bij jou misschien zacht, maar ik heb daar niets aan gedaan. Zijn gewoon beetje pasteltinten in de omgeving die het misschien zacht maken

Foto 7 is bij mij op het scherm absoluut niet grauw hoor.

Foto 10 idem en ook scherp. Zelfs een heldere zwart wit foto. Heb wel een witte vignettering toegepast, vandaar een beetje het softe misschien

Foto 13 is gewoon het omhooglopende duin en de waterlijn die wegloopt. Lijkt scheef maar is niet scheef dus.

Foto 14. Eens, maar het was erg somber weer. Maar misschien iets helderder maken kan helpen.

Foto 16. Nee, ik stond niet in het water, maar net op de vloedlijn. Wel met blote voeten. Gemaakt met de 70-200 2.8. Inderdaad mijn nieuwe lens !

Foto17 en 18, inderdaad beide iets te donker. Mee eens.

Nogmaals dank je wel !

Groeten Martijn
Laatst gewijzigd door 1 op martinus, in totaal 31 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar