EHVK 28-08-2011 & 29-08-2011: Ilyushin Il-76

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

Beste mensen,

Ben voor het eerst wezen (spotten) op Vliegbasis Volkel. Wat voor mij persoonlijk echt om de hoek is. Heb er verder eigenlijk nooit interesse gehad, omdat het voor mij normaal is dat er altijd wat vliegt qua F16´s of wat dan ook. Had op de regionale nieuwssite gelezen dat er een Russisch transport vliegtuig kwam voor de reserve onderdelen en navigatie apparatuur. Dit is allemaal voor de F16´s die zijn verkocht aan Chili. Er stonden er zes die nog naar Chili gingen, waarvan er nu dus 5 zijn vertrokken en er nog ééntje op Volkel staat omdat ze daar nog problemen mee hebben/hadden.

Heb van de F16´s geen goede foto´s kunnen maken, omdat ik op een verkeerde plek stond om de toestellen vanaf de zijkant te kunnen fotograferen. Dus vandaar alleen maar foto´s van de Ilyushin Il-76, want die ging wat later weg en toen ben ik gauw naar een andere spottersplek gereden. Heb alle foto's gemaakt met de 450D + mijn nieuwe 70-200mm F/4 USM. Ben erg blij met de lens en hij is echt snel met focussen. Afijn hier zijn de foto's:


28 augustus aankomst:

Foto 1: Aankomst vanaf de kant van Mill
Afbeelding

Foto 2: Close up van de neus (als je goed kijkt zie je bij het raampje, wat het dichtst bij de motor zit iemand kijken)
Afbeelding

Foto 3: Landen zover ik het kon zien, over het hoogstaande mais.
Afbeelding


29 augustus vertrek:

Foto 4: Het taxiën richting Mill, om vervolgens richting Uden op te stijgen.
Afbeelding

Foto 5: Opstijgen vanaf de baan
Afbeelding

Foto 6: En in de lucht
Afbeelding
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Zoow... dat zijn fijne platen; Grote kist zeg!
Foto 4 voor mij! Mooi met de toren op de achtergrond.
Goede spot!!
Anoniem 3

Zo zeg, die zien er goed uit voor een eerste spot.
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

Bedankt! Vond het ook veel leuker als verwacht, mijn opa heeft altijd op de basis gewerkt als monteur van de F-104 Starfighter dus vandaar nu opeens de interesse.

Zijn er nog verbeterpunten zodat ik daar de volgende keer op kan letten als ik weer ga spotten?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ziet er mooi uit, en staat er strak op! Eén klein dingetje over foto 2: die had je (wat mij betreft) niet zo veel hoeven te verscherpen. De tekst is nu net té.

Als je overigens geïnteresseerd bent in meer/andere locaties, check http://www.scramble.nl" onclick="window.open(this.href);return false; even. De precieze sectie van de website weet ik zo niet uit het hoofd, maar ze hebben ergens 'n hele database aan Spotting Guides. Aanrader voor 'n volgende keer!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

ind0tje schreefCOLON Zijn er nog verbeterpunten zodat ik daar de volgende keer op kan letten als ik weer ga spotten?
Wat ik zelf wel aardig vind,is om te kijken of het mogelijk wat kenmerkende details te fotograferen van het toestel.
Het landingsgestel,de kleuren op de staart,wervelingen van de wind om de vleugels ( vortex ),rook van de banden en ga zo maar door.
Pas op, het is een verslavende bezigheid :mrgreen:
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

Zal er voortaan opletten met het verscherpen naar JPEG dat ik ze niet te scherp maak. Over dat het een verslavende bezigheid kan zijn geloof ik goed. Ga me eigen denk ik binnenkort aanmelden voor de spotters groep uit Volkel. Vond het echt leuk om te doen en alleen al voor het geluid van die kist. Ook heb je dan toegang tot de basis met sommige speciale dagen meen ik, maar dat moet ik nog even goed uitzoeken allemaal.

Bedankt voor de scramble site en de verbeterpunten!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar