Welke fototas voor 5D, 24-70 en 70-200 tijdens wandeling??

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik zou eerder kiezen voor een rugbepakking, Op een lange afstand dan een schouderbepakking. Vooral waneer je wat meer spullen meeneemt
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik kan me niet méér aansluiten bij Closeshooter, zoals ik ook al aangegeven heb. Elke tas heeft zijn eigen doel. In de Lowepro Nova 2 die ik nog altijd heb past geen drol, maar heb ik nog steeds. Juist omdat er geen drol inpast: body, 24-70 eraan, 70-200 ernaast. That's it. Perfect als je naar een druk evenement gaat waar een rugzak of grote schoudertas ontzettend irritant is. De SlingShot en Classified komen van stal als er meer mee moet.

Ja, 'n schoudertas is af te raden als je 'n dag lang gaat hiken met twee bodies, vijf objectieven, 'n flitsset en 'n laptop (plus LaCie 24", als 't effe kan). Echter, ík (met de nadruk op ík, wie weet zit ik helemaal fout) krijg het idee dat het de TS te doen is om één body, twee objectieven en wat kleine dingetjes. De helft van de reacties die hier voorbij komt, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, stellen dat het beter is om een grotere tas te kopen ("op de groei"). Hoewel ik daar al m'n vraagtekens bij heb (zie boven: elke tas zijn eigen doel, als je wil gaan zeulen neem je wel iets groters mee), kan ik me er nog wel in vinden. Zou jammer zijn als de TS nu iets koopt, zijn 70-200 later vervangt door 'n 100-400 en de set dan niet meer past. (Overigens houdt de TS, volgens mij onopgemerkt door vele lezers daar al rekening mee door 'n tas te zoeken waar een 70-200 F2.8 inpast, terwijl 'ie waarschijnlijk in eerste instantie een F4 IS aan wil schaffen.) Echter, wanneer anderen dat advies weer aangrijpen om (zeer terecht, weliswaar) te melden dat je een grote tas liever op je rug dan op je schouder hebt haak ik af. Interpretatie-, druk- en zetfouten voorbehouden: de TS is niet op zoek naar een hutkoffer!

Om naast dit betoog ook even wat inhoudelijker te reageren: denk dat het wel meevalt met het gewicht aan je schouder. Mijn laptop weegt 'n krappe 3 kilo, de oplader ook zeker nog wel 'n halve, en kleiner spul dat ik altijd bij me draag laat de weegschaal oplopen tot 4 à 4.5 kilogram. Weinig van te merken, al moet ik toegeven dat ik er nog nooit 10 kilometer mee heb gelopen. (Niet bewust in ieder geval, maar dat kan natuurlijk ook 'n goed teken zijn.) Terug naar de harde data: een 5D2 weegt 810 gram, een 24-70 'doet' 950 gram, de 70-200 F2.8 L IS II USM legt 1.5 kilo in de schaal, en de flitser is goed voor 320 gram. Reken 'n halve kilo voor klein spul (lijkt me best ruim) en je komt uit op iets meer dan 4 kilo uit. Als dat al te veel is, moeten we ons dan ook geen zorgen gaan maken over de 1.6kg die de Classified 200 zelf nog weegt?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wist het niet zeker dus dan is google je beste vriend :D

Hier verschillen van kata zelf (betrouwbaarder kan niet !)

http://www.kata-bags.com/helpdesk/quickfaq.asp#18

Komt er in het kort op neer dat 123go een lichte versie is van de 3n1. Kon je ze niet naast elkaar bekijken vandaag ? Ik zou voor de 3n1 gaan ben bang dat de 123go aan de lichte kant zal zijn voor je mooie spullen en dat is zonde.

@bramos, wat een lekker stuk proza, geeft maar weer aan dat tassen iets heel persoonlijks is. Ik heb veel gewandeld met ruim 20 kg op de rug dus voor mij is 4 á 5 kg niets in een GOEDE rugzak. Heb je iets van mindere kwaliteit dan is het heel snel te veel. Goedkoop is dan ook duurkoop in veel gevallen. Ga altijd passen en koop niets alleen op zicht, voor het mooie of om het merk.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

+1 Rijk, Hier kan ik mij ook prima in vinden.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Ik heb een rugzak van Tenba en daar gaat mijn 5dmk2 met grip in, de 70-200 2.8 (zonder zonnekap, aan de body) de 24-70, de 580ex2, de batterijlader, filters, kaartjes, penlites en ook de oplader voor de accu's van de camera in. Fijne, brede draagbanden, eleastiek om nog een statief mee te nemen, ik vind 'm ideaal. Wat wel makkelijk is, is dat de 70-200 zonder zonnekap ongeveer net zo lang is als de 24-70 met zonnekap. Zo passen ze er dus altijd in en hoef je niet per sé een bepaalde lens er op te zetten omdat het anders niet in je tas past. Ik moet zeggen dat de tas nu ook wel aardig vol is, maar meer heb ik momenteel ook niet nodig.

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

BossA schreefCOLONMijn voorkeur gaat uit naar een rugtas ipv een schoudertas.
Ik gebruik een Flipside 300 waar de camera met de 70-200 mooi inpast. En je hebt nog ruimte om extra lenzen mee te nemen. De opening zit tegen je rug aan, Zodat ze niet zomaar spullen uit je tas kunnen halen.
Hier sluit ik me geheel bij aan. Gisteravond teruggekomen van 6 dagen citytrippen in London (nee geen rellen-fotos gemaakt) met de Flipside 300, prima tas! Boven in de tas zit een apart vakje waarin portemonnee en telefoon (en evt bijv. polafilter) prima inpassen en waar de crimineel geinteresseerden erg moeilijk bij komen.

Handig ook het statiefhoudertje voorop de tas!

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

En tja... als je geen rugtas of slingtas neemt moet de tas toch al van me rug af ;)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

BossA schreefCOLONMijn voorkeur gaat uit naar een rugtas ipv een schoudertas.
Ik gebruik een Flipside 300 waar de camera met de 70-200 mooi inpast. En je hebt nog ruimte om extra lenzen mee te nemen. De opening zit tegen je rug aan, Zodat ze niet zomaar spullen uit je tas kunnen halen.
Geldt voor mij ook, alleen heb ik de 400. :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONBody met aangekoppelde lenzen gaat sowieso, in geval van de 24-70 zeker ook met zonnekap, 70-200 weet ik niet zeker (kan zo wel even met mijn 70-200 F4 en 400D proberen).
Het heeft even op zich laten wachten, maar ik heb 'n poging gewaagd. Body met 70-200 F4 en zonnekap gaat er nét in. Ik vrees dus dat 'n 70-200 F2.8 en 5D nét niet gaat lukken.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Dank voor jullie reacties! Ben net terug van vakantie in de pyreneen. Mijn huidige tamrac (adventure 6) was weer een hoop gedoe met in en uit nemen van de camera... Tijd voor iets nieuws zou ik zeggen ;-)

Ik denk dat mijn uiteindelijke keuze gaat vallen op de classified 200 AW. Vooral het gemak van in en uit pakken van de camera bevalt me. Misschien wel nog even kijken of de classified 160 AW of voldoet aan mijn wensen.

Nogmaals allen bedankt!
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Ik heb er eentje! Het is de Kata Kata 3n1-30 geworden en alles past er makkelijk in. De transformatie tot rugzak met twee slings heeft de doorslag gegeven. De lowepro classified blijft wel de mooiste, maar deze is voor mij toch het meest praktisch, mn gelet op vakanties in de bergen.

Bedankt allen
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je aankoop :)!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mooie keuze. Een tas/rugtas is toch altijd wat persoonlijks.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar