Excuses alvast, even *** schelden :(

ModeratorCOLON Global Moderators

wernerfotografie

PanzerFaustNL schreefCOLONAh, misschien een idee; heb jij mensen over de vloer gehad die heel geïnteresseerd waren waar je mee fotografeerde, maar waar niks is uit voortgekomen?
Wel wat mensen over de vloer gehad maar niets bijzonders ofzo. Vonden leuk dat ik deze hobby uitoefende maar dat was het dan ook wel zo`n beetje. Ook waren er niet ontzettend veel mensen op de hoogte dat ik een nieuwe camera had. De 70-200 had ik wel al een tijdje.

Ben het er zeker mee eens dat met een beetje speurwerk inderdaad veel info over iemand kan verzamelen. Wel heb ik niet het idee dat ik zo`nn socialmedia flapuit ben (doe amper wat met hyves en heb al helemaal geen twitter) dat ik dit [censored] op mezelf heb afgeroepen. Ik hoop inderdaad ook maar dat de verzekering doet waarvoor ik elke maand premie betaal.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

rot voor je, hoop dat het nare gevoel snel wegebt en je huis weer als een veilig omgeving voelt.

Ik waardeer wel de goedbedoelde en terechte adviezen over het niet al te wijs maken van het boevengilde, maar het lijkt soms bijna alsof TS het over zichzelf heeft afgeroepen. Dat lijkt me niet de bedoeling, noch prettig voor iemand die net een heel vervelende ervaring heeft gehad (die ons allemaal - met of zonder dure apparatuur) kan overkomen....

toch?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Knoet, zo heb ik het uiteraard nooit bedoeld, ik wilde enkel mensen er op te wijzen dat ze het risico kunnen proberen te minimaliseren.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

nee, ga ik ook helemaal niet van uit, maar kan me voorstellen dat TS het zo wel voelt, dus zie het als hart onder de riem, zeker niet als verwijt naar anderen
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Ik wil ook nog even zeggen dat ik dit verschrikkelijk voor je vindt, zowiezo dat iemand in je huis heeft rondgeneusd en ook nog voor jou waardevolle spullen heeft meegenomen. Waar ik aan moest denken, dat zou ik nl ook heel vervelend vinden, stonden er nog foto's dan wel persoonlijke foto's op je camera of was de dief zo keurig om je geheugenkaartje eruit te halen?

Veel succes en sterkte bij het verdere verloop van deze ervaring!
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Denk je dat de dief het geheugenkaartje teruglegt als hij een compleet setje wou? ;)
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jeetje wat waardeloos...waar halen mensen de brutaliteit vandaan, en dan nog het feit dat het een heel naar gevoel is dat mensen in je huis geweest zijn.

Over adres gegevens nagaan...dit is een fluitje van een cent. Ik sta bv ingeschreven bij de KvK met duizenden andere bedrijven. Tegenwoordig is niemand meer anoniem.
Bij ons is er altijd iemand in huis, tijdens vakanties oid is hier een vriendin of familie in huis
om voor de dieren te zorgen. Mij geeft het ook veel rust dat wij een duitse herder hebben die gruwelijk waaks is en in staat is iemand op te vreten als hij hier ongevraagd binnen komt.

Ikzelf ben ook verzekerd bij Unive en nu twee maal in korte tijd moeten declareren, ik kan niet anders zeggen dan dat ik mèèr dan tevreden ben. Zaken worden snel afgehandeld en er wordt hèèl rap uitgekeerd.
Voor mijn fotoapparatuur heb ik een aparte kostbaarheden verzekering bij unive afgesloten, kost een habbekrats maar je hebt wel een volledige verzekering voor je spullen, ook voor buitenhuis of als je bv een objectief laat vallen en deze is defect..misschien het overwegen waard.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
wernerfotografie

Ja adres gegevens nagaan is idd een fluitje van een cent, big brother is always watching you !! Gelukkig heb ik bericht gekregen van verzekering Unive en keren wat centjes uit zodat ik in iedergeval groot gedeelte van mijn gear terug kan kopen. Wil iedereen bedanken voor steun en tips!

Groetjes Werner
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Blij te horen dat de verzekering hun verantwoordelijkheid pakt, dan loopt dit toch nog 'n beetje goed af :)!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Brell

Dit is erg vervelend.
Jaren geleden is er ook bij ons ingebroken.
Het heeft lang geduurd voordat je het gevoel kreeg van nu is alles oke.
Elke keer als je thuis kwam dacht je weer aan de inbraak.
Gelukkig was de buit toen klein, voor jou echter niet.
Ik heb maar per direct mijn onderschrift en woonplaats in mijn profiel aangepast.
We maken het met z'n allen zoals al eerder gezegd wel heel gemakkelijk door de sociale media.
Voor jou des te zuurder aangezien er via je homepage waarschijnlijk ook je huisadres was te vinden.

Veel sterkte man, en ik hoop dat je spul of gauw terug komt of wordt vergoed.

Brell
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Afschuwelijk. Daar ben ik zelf nou ook zo bang voor he ! Alhoewel, ik heb alleen maar ouwe troep ..... Sterkte met de afwikkeling !!
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Dit is echt enorm klote. Lijkt wel of dit een trend aan het worden is. Daarnaast kan ik het ook niet vaak genoeg zeggen: koop een degelijke kluis (niet zo'n gamma ding).

Mensen besteden voor duizenden euro's aan apparatuur, en een kluis is dan te duur :(. Uiteindelijk komen ze overal wel in, maar het vertraagt enorm en misschien wel lang genoeg. De verzekering zal wel het eea dekken, maar toch.

Sterkte!
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
wernerfotografie

Tis een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen maar vond dat ik deze topic moest afronden. Dit is natuurlijk ook voor de mensen die nieuwsgierig zijn voor de afloop.

Unive heeft keurig en snel zijn werk gedaan en heb weer wat camera spulletjes kunnen aanschaffen. Eind goed al goed maar het idee dat er iemand bij ons in heeft gebroken blijft een diepe impact op ons houden. In huis wat extra maatregelen genomen om de boel nog beter te beveiligen en gewoon weer lekker genieten van ons stulpje en mijn hobby ;)

Ik wil iedereen bedanken voor hun goed bedoelde advies en steun!!

Groeten Werner
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Goed om te horen dat je in ieder geval nog gebruik kon maken van je verzekering om weer wat andere gear te kunnen kopen.
Moest je van alles specifiek bonnen overleggen en kreeg je de aanschafwaarde of dagwaarde terug?
En viel dit allemaal onder de standaard inboedelverzekering?
Ik heb namelijk ook een verzekering lopen bij Unive en ben wel benieuwd hoe ze met dit soort situaties omgaan.

Nu maar weer snel fotograferen om de ellende achter je te laten.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik ben benieuwd naar foto's van je nieuwe spullen! Ik hoop dat je je al weer wat beter voelt zo na de inbraak?!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
HerrieNL
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2010 19:43
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Heel vervelend allemaal....ze moesten ze ophangen..gewoon het idee dat de mensen bij je binnen lopen.
Ik ben een keer vanuit een shoot (nightlifefotografie) in de Marcantie onderweg naar mijn auto door 2 gasten op een scooter met helm staande gehouden, en onder bedreiging heb ik mijn tas af moeten geven :-(

Rare ervaring dat kan ik je vertellen....en nog vervelender is dat ik niet goed was verzekerd en heb toen geld erbij moeten leggen om mijn spullen weer te krijgen die ik nodig heb.

1 tip...sluit een buitenhuisverzekering af via je verzekering...dan is je gear verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies.
Ik heb mijn spullen nu verzekerd tot een bedrag van €7000,00 en ik moet je zeggen....loop echt een stuk prettiger te shooten nu.

Afgelopen zaterdag overigens mijn BlackRapid riem vergeten...ff een belletje en het geld staat al op de rekening ;-)
http://www.kesselfotografie.jimdo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@HerrieNL: Even een hollansche vraag. Wat betaal jij (ongeveer) voor die verzekering?
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik ben nu voor bijna €6000,- verzekerd en betaal daar rond de 7 euro per maand voor.
Dit is een kostbaarhedenverzekering van Interpolis: http://www.interpolis.nl/particulier/pr ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
HerrieNL
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2010 19:43
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

JvdH schreefCOLON@HerrieNL: Even een hollansche vraag. Wat betaal jij (ongeveer) voor die verzekering?
Idd een Hollandse vraag :P Maar idd het is iets van 6 of 7 euro per maand. Ik heb hem als aanvulling op mijn inboedel verzekering...

Maar let op bij de meeste verzekeringen krijg je max 10% van je inboedel verzekering vergoed....dus ik heb hem iets verhoogd tot €7000,00
http://www.kesselfotografie.jimdo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Jurgen: Bij de NOB ben je voor 100 euro per jaar verzekerd, maar die zijn moeilijker met eigen risico. Zit zelf bij 'n Kostbaarheden-verzekering van Centraal Beheer (35 per jaar, tot 3500 euro, zo uit het hoofd) en die doen daar niet/minder aan. Tenminste, laatst m'n 24-70 naar ROFA gebracht en hoewel ik er geen aankoopbon van had (tweedehands gekocht) werd alles probleemloos vergoed.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar