[Verzameltopic] - kritiekkring 4 - zwart/wit - ronde 7

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik vrees dat ik zelf ook achter moet blijven. Vandaag de hele dag in Ouwehand met een groep EOS-ers dus het zal voor mij ook zondag worden.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

DTMN
21268 Jammer van het harde licht van links. we leen zeer mooie locatie. Deze foto is mooier dan die ander.
21269Prachtig, wat een uitzicht zullen die mensen gehad hebben, Wat betreft die fietsen, het was zeker niet op loopafstand......
21270Persoonlijk de mooiste uit de serie. speelse lijnspel, hierdoor zie je de diepte.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

IrmaM
21814 Mooie sfeer heb je hier neer gezet.
21815 Goed het moment afgewacht, Ook leuk dat de schapen de weg vervolgen.
21812Wederom mooie sfeer. de vraag rijst op waar gaat de wandelaar naar toe


Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Thabita
21938 Jammer van de overbelichte gedeelten en de stok op de voorgrond.
21939 Ik mist het zwart in de foto, een beetje flets.
21940 had denk ik iets leuker in beeld gebracht kunnen worden.

Paul
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Judithh,
22368 Mooie omzetting, ook de actie in de foto is gelukt.
22367 Prachtig, wat een blik. Ook hier mooie omzetting.
22366 Schitterde foto, mooie doortekening in het wit. Dat het zwart is dichtgelopen, vind ik niet zo erg.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Gumpje,
23114 Minder is meer...
23115 Mooi drie windmolens aflopen op een rij. misschien een korter sluitertijd, zodat je meer van de wieken had gezien
23116 Jammer van het uitgebeten licht op het water. Mooie verdeling water en lucht.


Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Volgens mij is iedereen al geweest behalve ikzelf. Sorry maar ik moet deze week ook verstek laten gaan tenzij de wifi
op Ameland werkt. Dan ga ik zo gauw mogelijk mijn comments posten. Dit tripje is een beetje last-minute besloten.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik ga toch maar een poging wagen. Ik kijk wel hoe ver ik kom. :oops:

dtmn

21875
De laatste vind ik toch de mooist. Verder een hele mooie plaat.
Mooie compo. In gedachten zie ik die jongen al op de golven surfen.

21269
Mooi rustige omgeving helemaal Zen. Mooie dieptewerking.

21270
Dit vind ik de minste, zand, het zegt mij weinig. Ondanks het lijnenspel
vind ik het saai. Sorry. Ook hier weer veel diepte dat is wel heel mooi.


IrmaM

21814
Ondanks dat het eigenlijk een soort van zee-vervuiling is vind ik het een mooie
foto, die herhaling met die wazige/schemige/mistige "broertjes" op de achtergrond.

21815
Hahaha, heb je die schaapjes aan het schrikken gemaakt?? :wink: Mooi hoe die
weg begint in de hoek en in de andere hoek verdwijnt. Creert mooie diepte daar hou
ik van.

21812
Wat een mooie verschil in kleur in de wolken. Wel een eenzame en trieste foto.
Dat is tenminste de emotie die het bij mij oproept.


Roelie-Ulft

22179
Ah, koeien, een van mijn favo dieren. (naast paarden en katten) Jammer van
het hek waar jij voor staat en zij achter. Het contrast had misschien iets dikker
mogen aangezet worden.

22180
Heel mooi deze, echt super. Een mooi detail van het melken. Geweldig.

22181
Billen, ik zie weer billen. hahahhaa (sorry grapje overgehouden van Blijdorp)
Ik had misschien geprobeerd een iets lager standpunt te nemen, neus dicht.
Nu is het een beetje nietszeggend.


Judithh

22368
GEWELDIG, die mooie benen. Mooie omzetting. Helemaal TOP.

22367
Jammer dat ze je niet aankeek, maar goed anders was ik misschien geschrokken.
Ook hier weer een hele mooie omzetting. (ik ben jaloers :oops: )
Die blonde pruik en haar zwarte kleding maken dit een perfecte foto voor zwart/wit. Goed gezien.

22366
Jammer dat hij een wit shirt aan had anders was het een mooie low-key geweest.
De arm op de linkerkant doet een beetje plastic-achtig aan maar dat kan ook door de hitte komen.


gumpje

23114
Simpel maar o zo mooi. Misschien dat het iets te donker oogt maar het stoort mij niet.

23115
Herhaling, daar hou ik van. Wederom eenvoudig maar SUPER. Less is more.

23116
Wat een mooie wolkenpartij, jammer dat de lichtharpen niet zo sterk zijn maar goed je
kan niet alles hebben. Ook een mooie dieptewerking.

Gelukkig ik ben niet de laatste; nu alleen Irma, Gumpje en dtmn nog.
Gebruikers-avatar
IrmaM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2010 10:42
WoonplaatsCOLON Omgeving Utrecht
CONTACTCOLON

Door een aanrijding met een lichte hersenschudding tot gevolg even niet zo lekker in orde. Ik ga zeker nog reageren, maar even de komende dagen niet. Wordt volgende week ergens.
Groeten Irma
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Sterkte.

Paul
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Sterkte Irma!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ai dat is minder Irma. Doe rustig aan. Ik zie ze wel verschijnen.
Beterschap.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

dtmn

1a
21268
Deze foto vangt een mooi moment; de surfer die de golven voor zich ziet en er op af loopt. De rots rechts en de oneindige openheid links geven een mooi contrast. Qua belichting vind ik het echter teveel uitersten. Links te licht, rechts te donker en het midden te grijzig...

1b
21875
Hier los je al mijn bezwaren op :). Ik zou de surfer iets lichter maken, zodat ie er iets meer uitspringt, maar qua balans vind ik deze evenwichtiger. Pas wel op dat het licht-donker in de lucht niet te onnatuurlijk / vlekkerig gaat ogen. Het kan mooi zijn, maar het kan ook afstoten.

2
21269
Mooie foto. Ik vind de wolken niet helemaal lekker qua belichting en compositie, maar daar kun je verder niets aan doen.

3
21270
Hier hou ik wel van!! Groothoek zonder teveel lucht. Mooi hoe je de overgangen in één beeld hebt gevangen. Lekker contrast ook tussen de lagen.


IrmaM

1
21814
Heel bijzonder beeld. Door mist/damp krijg je echt een sfeer alsof het om een heel groot gebied gaat. De foto's maken me ook nieuwsgierig naar wat daar gebeurt. Qua belichting hadden de (schaarse) hooglichten nog wel een tikkie mogen hebben.

2
21815
Dit zijn mooie lichtomstandigheden!! Door de wolken heen de schaappies en de weg die er uit springen. Mooie symboliek ook.
Fijne foto om naar te kijken!!

3
21812
Ahhh, dit doe ik ook zo vaak mogelijk, als ik op vakantie ga... Herkenbaar beeld :). Ik had er misschien ietsie meer heuvel op gezet, zodat de lucht boven de wolken ongeveer evenveel plaats in zou nemen.


Thabita

1.
21938
Heel gaaf effect. Vraag me af of een iets kortere sluitertijd iets meer detail in de stroom had gebracht.

2.
21939
Mooie ingang :). Ik vind 'm iets te licht op de muren. Waarschijnlijk moest je wel omdat de deur anders te donker wordt in de schaduw. Da's het tweede; ik weet nog niet of ik de schaduw over de deur nu wel of niet mooi vind. Zelf voorkom ik waar mogelijk foto's met vreemde schaduwen, tenzij het werkt. Hier heeft het wel wat, maar ik moet er misschien een beetje aan wennen :)

3.
21940
Ik vind dit geen bijzondere foto. Niet qua compositie en belichting en niet qua onderwerp. Grijze bosjes, donker grijze paal ervoor. Lijkt een beetje een foto voor WID. (hint?!?)


Roelie-Ulft

1
22179
Dat zulke massale beesten aan zo'n klein ringetje vast zitten ... Mooi dat de ogen te zien zijn. Ik vind de poten die onder de koppen uitkomen wel een beetje rommelig. Ik ben geen sjopper, dus ik had geprobeerd om de compositie 'kleiner' te maken, zonder het gevoel van ruimte en sfeer op te offeren.

2
22180
Intrigerende foto met mooie effecten qua scherp-onscherp en licht-donker!!

3
22181
Jij hebt lef om zo achter die rechter koe te kruipen :) Ik vind hier hetzelfde als in foto 1. Nu oogt het geheel wat rommelig, terwijl de man die melkt m.i meer aandacht zou mogen krijgen. Dan kun je doen door 'kleiner' te fotograferen (= er op kruipen). Hoewel de omgeving voor sfeer zorgt (koeiekonten :) ), kan de omgeving ook verstoren!


Judithh

1
22368
Mooi effect!! Misschien was een tikkie naar recht ook mooi geweest, zodat de poten minder achter elkaar verschuilen zouden zijn. Lekker qua scherpteverloop en opspattend zand.

2
22367
Deze foto vind ik qua belichting mooi evenwichtig!! Donker en licht in goeie verhouding en niet teveel grijs.

3
22366
Dit vind ik echt een topper. Heerlijk hoe de man uit het zwart naar voren komt zonder dat hij te licht is, zijn kleding té donker. Mooi ook hoe de actie zichtbaar is met vlammen. Knappe foto!!!


------------------

Nou, mijn eerste ronde.. Ik was een beetje traag; sorry daarvoor.
Het viel me tegen. Ik had niet verwacht dat zwart-wit makkelijk zou zijn en daarin ben ik bevestigd. Ik krijg snel grijze smurrie in plaats van pakkende contrastrijke beelden. Ik ga nu proberen om voor de foto al te bedenken wat er gebeurt in zwart-wit, om in real life beter te kunnen inschatten wat wel en niet werkt. Ik heb in elk geval al één foto klaar :)
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar