Welk alternatief?????????

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Wie heeft er een suggestie als alternatief voor de Canon EF 24-105 f4.0 L ?
Mag ander merk zijn en ook het bereik mag groter zijn. Moet echter wel geschikt zijn voor Full Frame.
Grtz Twin.
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

want?
Je geeft wel heel weinig informatie.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Wat voor budget heb je?
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Want.....
ik wil tijdens wandeltochten (bergtochten) alleen maar camera met 1 lens mee nemen.
en ik zou graag een goedkoper alternatief willen dan de toch redelijk prijzige 24-105
Ook zie ik door de bomen het bos niet meer. Met name in de sigma en tamron versies.
Verder gebruik ik de 5dII icm 70-200 en 17-40 met naar mijn smaak prima resultaten. Maar ik zou dus graag iets willen hebben wat beide lenzen behoorlijk overlapt.
Grtz Twin.
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik vrees dat je niets gaat vinden dat kwalitatief beter is dan wat je hebt én aan je overige eisen voldoet.
Je kunt een superzoom meenemen als je echt maar één lens mee wilt, maar op de kwaliteit lever je dan in.
Als én-én al bestaat, is het duur. Als het niet bestaat, dan ga je linksom of rechtsom jezelf te kort doen. Kijk maar welke richting je voorkeur heeft ;)
... Spiegel-Werk ...
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Zonde... Je gaat toch geen "slecht" objectief op een 5D mkii gebuiken. Lekker de 24-105 kopen.
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

ok case closed..........?
Grtz twin.
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
wernerfotografie

+1 Als ik jou was zou ik ook geen vakantielens op mijn 5d2 willen hebben. Zonde :(
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

twin_x schreefCOLONok case closed..........?
Ben wel erg benieuwd wat je nu gaat kiezen en waarom ??
Beetje meer info mag best, mensen hebben de moeite genomen om je te helpen... dus...
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Powershot G11??? Zelfde instelmogelijkheden als een DSLR, RAW + JPG, klein, maar niet te...
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

De oude EF 28-135 met IS? Volgens mij is die optisch niet zo veel minder dan de 24-105.

http://wlcastleman.com/equip/reviews/24-105/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ik ben het met mijn voorgangers eens; naast je huidige objectieven wil je daartussen denk ik ook kwaliteit. Met zoomlenzen kom je dan bij de 24-105 of de 24-70 (die misschien wat zwaar kan zijn bij wandeltochten).

Ik weet niet precies wat je fotografeert, maar je 17-40 is ook een aardige lens om te gebruiken. Ik ben daarentegen ook iemand die meer aan de groothoek kant zit, zeker met landschappen.
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

28-300 ?
Die heb je van Canon

Maar ook van Tamron, en dan zou ik op zoek gaan naar een ouder type (dus geen Di)
Heb ik vroeger op mijn analoge SLR gehad...
Niet te vergelijken met die andere toplenzen natuurlijk, maar niet te versmaden
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Let er wel op dat sommige derdepartij-objectieven niet altijd goed werken op moderne EOS-sen.

Goed testen is de remedie!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

dadelijk op mijn werk uitgebreide reactie
Thanks.......
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

antwoord is al gegeven , alternatief is er niet, maar alles hangt of staat waar je het voor gaat gebruiken, ga je vaak uitersten opzoeken , zoals vol open, donkere omgevingen, snelle objecten enz dan is er geen andere die in de buurt kan komen, echter is het voor op vakantie, dus diafragma's ietwat geknepen, lekker veel licht dan is de 28-135 IS een goede keus, doet niet veel onder voor de 24-105 mits een paar stopjes dicht.
Maar zoals al gezegd is het natuurlijk zonde om een van de beste camera's uit te rusten met wat minder spul.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Lekker vage post dit. Ik ben er klaar mee dus closed??

Zoals reeds eerder gemeld, meer info en als je budget hebt(of had) voor een 5DII zou ik er ook geen minderwaardig objectief op plaatsen. Je hebt al een 17-40 en een 70-200. Wat moet een 24-105 overlappen dan?
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik ben er klaar mee dus closed??
@ Selmak: O.K. dus als jij er klaar mee bent moeten we dit topic sluiten???

Twin_x geeft aan dat er nog een uitgebreide reactie volgt, dus geven we hem/haar die kans even?

De vraagstelling was in 1e instantie niet heel duidelijk maar dat is later wat genuanceerd.
Het is begrijpelijk dat velen vraagtekens stellen bij het feit dat TS concessies wil doen bij de mooie camera. Dat is zijn/haar keuze.
De vraag van TS is of er alternatieven zijn. Dat is vrij lastig. Closeshooter geeft al wat aan.

Zelf heb ik naast mijn "kwalitatief beter objectieven" de Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD gekocht. Puur om ook eens in de gelegenheid te zijn te fotograferen met
1 objectief en niet te hoeven wisselen. Kan soms erg prettig zijn, en dat heb ik in de praktijk al heel wat keren ervaren.
Als het zonder meer perfecte foto's moeten worden gebruik ik mijn andere objectieven. (Canon 15-85 en 70-200 L4 IS).
Die heb ik niet altijd nodig, tijdens vakanties en andere uitjes waarbij ik ook nog rustig wil rondkijken en niet alleen alles bekijken door de camera.

Je levert wat kwaliteit in, dat weet je van te voren en dat neem je op de koop toe: alhoewel me dat hééél erg is meegevallen.
Dus als het TS hierom te doen is dan kan ik de Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD van harte aanbevelen als allround objectief.

Waarbij je wel de opmerking van Boels in acht moet nemen.

Zie ook dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... +objectief
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@Karin: Selmak reageerd op deze post van de TS
twin_x schreefCOLONok case closed..........?
Grtz twin.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Tamron DI II objectieven zijn alleen geschikt voor crop-camera's!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar