Alternatief voor plukschuim/vakjes vulling voor koffer?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ha Allen,
Op het werk gebruik ik de sterke B&W koffers om camera's, lenzen en andere optische elementen mee te nemen/geven bij zeegaand werk. De koffers voldoen uitstekend, maar ik vind de plukschuimvulling erg kwetsbaar. Als je de vulling netjes strak om de spullen maakt en je gebruikt de spullen veel, dan scheurt al snel het plukschuim los. Een vakvulling heb ik ook al geprobeerd, maar daar krijg ik de spullen niet strak genoeg in en liggen de spullen toch al snel wat los te rammelen in de koffer. Aangezien de spullen soms wekenlang op een slingerend/trillend schip gebruikt worden, is dat niet handig.

heeft er iemand ideeen/ervaringen voor een alternatieve vulling die sterker is en toch goed om de spullen sluit? Bijv door het in te schuimen oid?

Bedankt!
groeten,
Sarpa
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Bedoel je zoiets,

25053

Een goede vriend van mij werkt voor zich zelf met schuim en dergelijke voor oa bedrijven die dure meetapparatuur goed opgeborgen willen hebben en heeft dit als voorbeeld voor mij gemaakt, er komt nog een betere en nettere versie.
Ik kan de koffer ondersteboven houden zonder dat er iets uitvalt en door de uitsparigen kan ik mijn spullen makkelijk eruit te nemen.
Er zit zacht schuim op de bodem en hard schuim in de midden waardoor je spullen optimaal beschermd zijn.
Alles word op maat uitgesneden, voordeel past goed, nadeel, je moet van te voren goed je indeling bedenken want veranderen gaat niet, alleen door het overnieuw te maken.
Mijn spullen zitten nu in een simpel alu koffertje van de bouwmarkt maar het kan in elke koffer gedaan worden ongeacht de afmetingen.
Hij doet het uiteraard niet voor niets maar denk wel dat zijn prijs voor het schuim en het werk meevallen.
Als je interesse heb dan geef ik je wel een pb met zijn nummer, dan kan je zelf verder met hem afspreken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Klinkt stom maar rijst?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONKlinkt stom maar rijst?
Daar valt het - denk ik - toch ook uit als je hem op de kop houd?

En allemaal rijst op de vloer, ik moet er niet aan denken :)
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

In pakken volgooien, en het neemt vocht op, daarna weg flikkeren en nieuwe rijst erin. Veel stabieler als piepschuimkorrels ed want daarin zakt en schuift de gehele boel.

Ik heb de bekende rijstzak ook daadwerkelijk gevuld gehad op een foto tocht van een cursus iin engeland. Daar MOEST er Rijst in!!! Namelijk neemt vocht op, is stabiel, kost geen reet, is overal verkrijgbaar beter dan zand, compacter dan bonen en ook die laatste kun je net zoals ik gebruiken voor een maaltijd voor dat je terug gaat en dan hoef je geen extra gewicht mee te nemen en je gaat compacter naar huis.

Ik kan me derhalve indenken dat dit best iets is, misschien dat je het in plastik zakken stopt en die als vulling gebruikt. Je hebt plastik zakken met kleine gaatjes zodoende kan de capillaire werking nog iets doen en geen sushi achter laten :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik waardeer de creativiteit, maar eerlijk gezegd zie ik niet hoe ik stabiele vullingen van rijst kan maken. Dan moet er steeds een nieuwe vorm in gemaakt worden als een soort draagbare zitzak. Mijn collega's zien me aankomen als ik ze een koffer rijst meegeef met daarin de apparatuur.
Zoiets als Woody laat zien zocht ik! Bedankt voor de tip en aanbod.
groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Iets anders van een korrel structuur. Dan zit je goed qua vorming en vormen :) Maar wel iets waarbij niet van alles door elkaar schuift lijkt me. Een ander iets kan zoiets als OASE zijn, maar dat geeft rommel. Maar een dergelijk iets is op maat te snijden en erg licht. Ik neem aan dat er wel zulk spul bestaat maar dat het erg duur is.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON Ik neem aan dat er wel zulk spul bestaat maar dat het erg duur is.
Zie foto
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

woody111 schreefCOLON Hij doet het uiteraard niet voor niets maar denk wel dat zijn prijs voor het schuim en het werk meevallen.
Als je interesse heb dan geef ik je wel een pb met zijn nummer, dan kan je zelf verder met hem afspreken.
Heeft iemand hier al gebruik van gemaakt?

@woody111 Doet je vriend hier nog iets mee??
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik heb er gebruik van gemaakt :lol: en voornamelijk bedrijven voor speciale meetapparatuur en dergelijke.
Hij doet er zeker nog wat mee, het is momenteel redelijk druk, ook omdat hij dit naast zijn gewone werk doet.
Als je intresse heb dan stuur ik je een PB met zijn tel.nr. zodat je zelf verder met hem kan afspreken of vragen wat je wilt weten.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ja doe maar eens.... kan je ook een indicatie geven qua kosten?
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

De kosten weet ik echt niet, hij heeft het voor mij gedaan als proef om te kijken wat ik er van vind.
Ik heb je een pb gestuurd met zijn nummer, je heb de meeste kans als je na 18.00 uur savonds belt.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik ga deze even volgen.. Ben benieuwd of hatseflats het ook werkelijk gaat doen bij die vriend en hoeveel het gaat kosten...
Ben van plan om een pelicase aan te schaffen in de toekomst en ben eerlijk ook niet echt te vinden voor dat plukschuim gebeuren... dit is wel een mooi alternatief zo te zien... (van Woody zijn vriend)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar