Vochtschade, laten repareren 600D of niet?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ben nog even terug gegaan naar je openings topic.
Je bent teruggegaan naar de handelaar en die geeft je een prijsopgave.
Heeft hij de camera opgestuurd??
Zo ja dan moet hij je een reparatie specificatie van een door Canon erkend reparatie bedrijf kunnen overleggen.
Zo niet dan heeft hij met zijn poten aan dingen gezeten waar hij geen verstand van heeft.
Heeft hij een goede reparatiespecificatie dan zou ik zelf eens contact openemen met dat bedrijf.
Waar heb je deze camera gekocht, bij een goede vakhandel of via een van de grootverkopers van electronische apparatuur?
Blijf het een heel raar verhaal vinden.
Ik fotografeer hier met mijn 30D ook wel eens in de regen en hoewel ik dan een plastic hoes over de camera doe ter bescherming tegen directe druppels is de omgeving toch minimaal 995 vocht en nooit problemen gehad ook niet in vochtige vlinderkassen waar ik uren kan verblijven en de camera minsten een half uur nodig heeft om te acclimatiseren als het buiten koud is.
M. vr. gr. Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

De camera is nog geen half jaar oud heb ik gelezen. Je had je mond moeten houden over vocht en een beroep moeten doen op de wettelijke bepalingen voor consumenten bescherming. Je had een nieuw exemplaar kunnen eisen. Ik begin te vermoeden dat deze handelaar die regel goed kent en daar onderuit wil komen. Leeh het topic over: Wettelijke consumenten bescherming en garantie! Zo iets wordt toch niet voor niets geschreven!!! Maak gebruik van die kennis!!!!
Neem zonodig direct contact op met Canon in Amstelveen
M. vr. gr.
Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
YrBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2011 08:18
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Klopt,

Teruggegaan naar de winkel, een echte winkel die ook veel via internet verkoopt.
Goed aangeschreven.
Bewust in de winkel gekocht en niet via internet besteld.
Deze winkel heeft de camera naar een repair centrum verstuurd, een officieel Canon reparatie centrum.
Om niet aan stemmingmakerij te doen en ik nog volop in dit "traject" zit wil ik de naam van de winkel / repair centrum (nog) niet melden.
Vandaar dat ik ook een deel van de reparatie specificatie liet zien.
Stuur anders een PB en dan mail ik de reparatie specificatie als daar behoefte aan is.
Ik zal de kopersbescherming en garantie lezen en gebruik maken van de tip, bedankt.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Wat mij ook nog opvalt aan de print zijn de grote montagegaten waar duidelijk schroeven met kartelringen in hebben gezeten, dit is gebruikelijk bij PCB's welke in apparatuur wordt geschroefd waar ruimte geen issue is maar in een camera kan ik me dat niet voorstellen.
Verder mis ik op de prijsopgave een nieuwe PCB en verbaas ik me erover dat er wel schroeven op staan.
Mijn gevoel zegt me dat hier van alles niet klopt, en meestal blijkt mijn gevoel achteraf aardig te kloppen.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar