Bewerkingsadvies 'witte' zwaan

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Ik heb een herfstserie gemaakt waarbij ik deze zwaan niet zo maar kon laten gaan. Het is een mooie pose die ik graag wil inlijsten, ik vraag mij alleen af of er nog bewerking nodig is en zo ja wat?

Afbeelding
Het is een .jpeg foto en ik heb Photoshop Elements 9.0 tot mijn beschikking...

Exposure Time = 1/125"
F Number = F11
Exposure Program = Shutter priority
ISO Speed Ratings = 200
Focal Length = 250mm
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Ik ben even zo vrij geweest om je afbeelding te bewerken. (Ook in Elements 9)
Hier het resultaat:

Afbeelding

Ik ben van mening dat je natuurfoto's nooit te erg moet bewerken omdat het wel realistisch moet blijven.
Het enige wat ik dan ook altijd doe is het aanpassen van de levels, uitsnijden en verscherpen.
In elements heb ik het volgende gedaan:

Enhance-> Adjust color-> Adjust color curves. Hier heb ik de donkere delen donkerder gemaakt.
Enhance -> Unsharp mask. Hier heb ik iets verscherpt.

Groeten,

Marijn
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

hij lijkt iets scheef. Ik zou me eraan storen en hem rechtzetten, maar vooral doen wat je zelf mooi vindt!
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Marijn A schreefCOLONIk ben even zo vrij geweest om je afbeelding te bewerken. (Ook in Elements 9) Ik ben van mening dat je natuurfoto's nooit te erg moet bewerken omdat het wel realistisch moet blijven.
Groeten,
Marijn
Bedankt voor de tip en toelichting, dat ga ik zeker uitproberen. Maar ik ben het met je eens dat het zo natuurlijk mogelijk moet blijven.
GEOS schreefCOLONhij lijkt iets scheef. Ik zou me eraan storen en hem rechtzetten, maar vooral doen wat je zelf mooi vindt!
Ik zie het ook, nu nog kijken of ik het wat rechter kan krijgen...
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik heb nog photoshop elements 7 op mijn pc staan. Daar doe ik zelf niets mee, maar om voor jou te experimenteren heb ik het programma even gebruikt. Het enige wat ik heb gedaan is de gele kleurzweem verwijderen, waardoor de zwaan mooier wit word.(verbeteren-kleur aanpassen-kleurzweem verwijderen.) Verder heb ik hem niet verscherpt, dit zou je eventueel een iets kunnen doen, niet te veel.

Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar