Strandfotografie, funest voor je camera?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Pfffffff, kom op zeg, over overdrijven gesproken! Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar jullie doen net of het strand een grote no-go gebied is...

Gewoon je hoofd gebruiken en je aanpassen aan de omstandigheden, als het een beetje waait misschien je lens in een plastic tas wisselen en niet te dicht bij opspattend zeewater. Komen er wat spetters op je body of lens, gewoon afvegen en weer doorgaan. We hebben het over zout water, geen zoutzuur....
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

:lol: +1

Er lopen duizenden mensen met camera's van een paar tientjes op het strand kiekjes te maken en dan zou je met een goede camera van honderden euro's het strand niet op kunnen :lol:

Ik zou inderdaad niet met open body door het zand gaan rollen, maar overdrijven is ook een vak. Gewoon doen waar een camera voor gemaakt is, fotograferen ;)
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Juist, Bob. Zo is het.

Het is wel vermakelijk om te zien hoe angstig er naar het strand gekeken wordt of (zout) water

Afgelopen zomer heb ik lekker op het strand gefotografeerd waarbij er genoeg zand in mijn fototas terecht is gekomen om een glas te vullen (tas viel om ;) ) Dan is het gewoon even goed kijken of je lensvatting vrij van zand is.
Een paar jaar geleden in de stromende regen met een 20D gefotografeerd (festival) en het ding was druipend nat maar werkte gewoon zonder problemen (en bleef werken)
Niet zo lang daarvoor heb ik foto's gemaakt in een dolfinarium waarbij een hele lading (zout) water over mijzelf, èn mijn 20D is gekomen. De camera daarna met een natte (niet vochtig) doek afgedaan en later nog tientallen keren om het wit uitgeslagen zout eraf te krijgen. Het ding is gewoon blijven werken.

Je fotospul is kostbaar, maar niet van porcelein of suiker. Het kan wel wat hebben, hoor.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar